دالایی لاما عذرخواهی کرد اخبار: دالایی لاما از کودک و والدینش عذرخواهی کرد پس از سر و صدایی که به دلیل اظهار نظر “زبانش را بمک”

دالایی لاما، رهبر معنوی تبت که در سطح جهانی تحسین شده است، پس از اینکه ویدئویی از او در حال بوسیدن کودکی جنجال برانگیخت، عذرخواهی کرد. او بابت صدمه ای که ممکن است برای کودک و والدینش و همچنین پیروانش در سراسر جهان ایجاد کرده باشد، عذرخواهی کرد.

کلیپی در حال پخش است که ملاقات اخیر را نشان می دهد که پسر جوان از دالایی لاما پرسید “آیا می تواند او را در آغوش بگیرد”.

سپس دالایی لاما از پسر خواست که در مقابل تماشاگران زیاد و والدین کودک “زبانش را بمکد”.

این ویدئو خشم جهانی را برانگیخته است.

صفحه رسمی توییتر این راهب بودایی گفت که او از “آسیب” ناشی از سخنانش پشیمان است. بیانیه افزود که او تمایل دارد با مردم به شیوه ای «بازیگوشانه و بی گناه» تعامل کند.

وی گفت: «یک کلیپ ویدیویی در حال پخش است که ملاقات اخیر را نشان می دهد که یک پسر جوان از حضرت دالایی لاما پرسید که آیا می تواند او را در آغوش بگیرد. معظم له مایلند از این پسر و خانواده اش و همچنین بسیاری از دوستانش در سرتاسر جهان به خاطر آسیبی که ممکن است سخنان او ایجاد کرده است عذرخواهی کند. معظم له اغلب افرادی را که با آنها ملاقات می کند به شیوه ای معصومانه و بازیگوش کنایه می زند، حتی در ملاء عام و جلوی دوربین ها. او از این حادثه پشیمان است.»

چندین نفر از این حادثه شوکه و نارضایتی خود را ابراز کردند و بسیاری از آنها این اقدام را “وحشتناک”، “منزجر کننده” و “دفع کننده” نامیدند.

اما هواداران راهب مقدس معتقدند که معظم له پیوند خاصی با ذهن جوان دارند. برای او فرزندان این نسل حافظ اصلی جهان، حامل صلح هستند.

دالایی لاما اخیراً در سخنرانی خود گفت: “توصیه من یا بهتر است بگوییم توسل به کودکان این است که روی کاهش این نابرابری اجتماعی تمرکز کنند. چه کسی سوسیالیست باشد یا نه، باید به نفع بشریت فکر کند.” اجلاس عادلانه برای کودکان

هواداران می گویند که طبق سنت تبتی، زبان درآوردن نشانه احترام یا موافقت است و اغلب به عنوان تبریک در فرهنگ سنتی تبتی استفاده می شود.

بر اساس فرهنگ عامه تبتی، یک پادشاه ظالم قرن نهم تبت زبان سیاهی داشت، بنابراین مردم زبان خود را بیرون می آورند تا نشان دهند که شبیه او نیستند.

این رسم سابقه ای طولانی دارد. در فیلم «هفت سال در تبت»، شخصیت برد پیت بازیگر هالیوودی با گروهی از تبتی‌ها روبرو می‌شود که به یکباره زبان به او می‌زنند.

(با ورودی های IANS)

بیانیه سلب مسئولیت: این محتوا توسط یک شخص ثالث نوشته شده است. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسندگان / نهادهای مربوطه است و دیدگاه های اقتصادی تایمز (ET) را نمایندگی نمی کند. ET هیچ یک از محتویات خود را تضمین، تضمین یا تأیید نمی کند و به هیچ وجه در قبال آنها مسئولیتی ندارد. لطفاً تمام اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که اطلاعات و محتوای ارائه شده صحیح، به روز شده و تأیید شده است. ET بدینوسیله از هرگونه و همه ضمانت‌های صریح یا ضمنی مربوط به گزارش و هر محتوای آن سلب مسئولیت می‌کند.