دادگاه تهمت Dominion علیه فاکس به عنوان هیئت منصفه انتخاب می شود

Dominion Voting Systems قرار بود روز سه‌شنبه پرونده خود را به هیئت منصفه جدید منتخب در شکایت 1.6 میلیارد دلاری خود علیه فاکس و فاکس نیوز در دادگاهی که یکی از شرکت‌های رسانه‌ای برتر جهان را به دلیل پوشش دادن رأی‌های دروغین در تیررس قرار داده است، ارائه کند. تقلب در ادعاها در انتخابات 2020 آمریکا.

در یکی از بزرگ‌ترین محاکمه‌های افترا در دهه‌های اخیر، هیئت منصفه تعیین خواهد کرد که آیا فاکس مسئول پخش این ادعاهای نادرست است مبنی بر اینکه از دستگاه‌های شمارش آرا در دنور برای دستکاری در انتخابات به نفع جو بایدن دموکرات در مقابل رئیس‌جمهور وقت جمهوری‌خواه استفاده شده است یا خیر. دونالد ترامپ.

پس از یک تاخیر یک روزه به دستور قاضی دادگاه عالی دلاور، اریک دیویس در ویلمینگتون، وکلای دو طرف انتخاب ۱۲ هیئت منصفه و ۱۲ نفر جایگزین از بین ۵۸ هیئت منصفه بالقوه را تکمیل کردند و راه را برای دو طرف برای افتتاحیه خود هموار کردند. اظهارات به پنل دیویس از وکلای هر دو طرف درخواست کرد که به سرعت از طریق محاکمه ای که به گفته او شش هفته خواهد بود، حرکت کنند.

قاضی گفت: “ما سخت گیری می کنیم. من به شما وقت اضافه نمی دهم.”

دیویس به هیئت منصفه گفت که آنها باید “با طبیعت انسانی بجنگند” و در مورد این پرونده با کسی صحبت نکنند. قاضی آن را “سخت ترین کاری که در طول دادگاه باید انجام دهید” نامید.

قبل از بیانیه‌های افتتاحیه، که انتظار می‌رود اواخر روز سه‌شنبه آغاز شود، هر دو طرف قرار بود با قاضی در مورد اعتراضات خود به اسلایدهایی که قرار بود توسط دو طرف در ارائه‌های خود به هیئت منصفه استفاده شود، گفتگو کنند.

دن وب، وکیل فاکس، به دیویس گفت که Dominion با «مبلغ هنگفت» مخالفت می‌کند، که به گفته او اگر کنار گذاشته شود، بخش مهمی از دفاع شرکت رسانه‌ای را «فلج» می‌کند. حدود 200 نفر در دادگاه حضور داشتند. روزنامه‌نگاران و مردم از ساعت‌ها قبل از افتتاح دادگاه در مقابل دادگاه صف‌آرایی کردند. یک معترض در مقابل ساختمان تابلوی «روباه مقصر است» در دست داشت.

این محاکمه قرار است شهادت روپرت مرداک، غول رسانه ای 92 ساله، که به عنوان رئیس شرکت فاکس، به همراه سوزان اسکات، مدیر عامل فاکس و مجریان روی آنتن از جمله تاکر کارلسون، شان هانیتی و جینین پیرو انجام شود.

قاضی دلیل تاخیر 24 ساعته دادگاه را فاش نکرد، اما دو منبع به رویترز گفتند که فاکس و دومینیون در آخرین لحظه مذاکرات حل و فصل را انجام داده اند. فاکس و دومینیون هنوز هم می‌توانند این قضیه را حل و فصل کنند.

Dominion در سال 2021 از فاکس کورپ و فاکس نیوز شکایت کرد و مدعی شد که کسب و کارش به دلیل ادعاهای دروغین تقلب در رای که توسط رسانه کابلی بانفوذ آمریکایی که به خاطر فهرست مفسران محافظه‌کارش شناخته می‌شود پخش شد.

“بدخواهی واقعی”
سوال اصلی برای هیئت منصفه این خواهد بود که آیا فاکس آگاهانه اطلاعات نادرست را منتشر کرده است یا بی پروا حقیقت را نادیده گرفته است، معیار “سوء نیت واقعی” که Dominion باید نشان دهد تا در یک پرونده افترا غالب شود. بر اساس یک سری ارتباطات داخلی، Dominion ادعا می‌کند که کارکنان فاکس، از کارمندان اتاق خبر گرفته تا مرداک، می‌دانستند که این اظهارات نادرست است، اما از ترس از دست دادن بینندگان در مقابل رقبای رسانه‌ای در سمت راست، به پخش آن‌ها ادامه دادند.

همانطور که Dominion ادعا می کند و فاکس آن را رد می کند، این محاکمه آزمایشی در نظر گرفته می شود که آیا پوشش فاکس از مرز بین روزنامه نگاری اخلاقی و پیگیری رتبه بندی عبور کرده است. فاکس خود را در درگیری های پیش از محاکمه به عنوان مدافع آزادی مطبوعات به تصویر کشیده است.

علاوه بر خطرات قانونی برای فاکس، یکی دیگر از شرکت‌های فناوری رأی‌دهی آمریکایی، اسمارت‌ماتیک، شکایت خود را برای افترا به‌دنبال غرامت 2.7 میلیارد دلاری در دادگاه ایالتی نیویورک دنبال می‌کند.

منابع به رویترز گفتند که در آن چیزی که می تواند مقدمه ای برای شکایت هایی باشد که به دنبال مسئول ساختن مدیران در قبال هرگونه حکم یا تسویه حساب است، سهامداران فاکس کورپ خواستار سوابق شرکت هستند که ممکن است نشان دهد آیا مدیران و مدیران اجرایی به درستی بر پوشش فاکس نیوز از ادعاهای تقلب در انتخابات ترامپ نظارت داشته اند یا خیر.

فاکس ادعای خسارت 1.6 میلیارد دلاری Dominion را غیرواقعی و مبتنی بر مدل‌سازی اقتصادی ناقص خوانده است. یک گزارش کارشناسی که توسط Dominion سفارش داده شد، تعداد زیادی قرارداد از دست رفته را به پوشش فاکس نسبت داد، اگرچه بسیاری از این گزارش همچنان در مهر و موم باقی مانده است.

شرکت فاکس در سال گذشته نزدیک به 14 میلیارد دلار درآمد سالانه گزارش کرد.