خیر: شورش هایی در ماها برای جلوگیری از تغییر آرای مسلمانان به سمت MVA برپا می شود: رهبر Shiv Sena (UBT) Chandrakant Khaire

رهبر شیو سنا (UBT) و چاندراکانت خیر، نماینده سابق مجلس، روز دوشنبه مدعی شد که شورش هایی در ماهاراشترا برای جلوگیری از تغییر آرای مسلمانان به سمت ماها ویکاس آغادی (MVA) برپا شده است. اظهارات خیر دو روز پس از درگیری بین اعضای دو جامعه در شهر آکولا بر سر یک پست در شبکه های اجتماعی است که جان یک نفر را گرفت و هشت نفر دیگر را مجروح کرد.

او گفت که حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) علیرغم طرح “باجرانگبالی” در انتخابات مجلس کارناتاکا (پیروز نشد).

ما باجرانگبالی (لرد هانومان) را می پرستیم و او با ماست. پیش از این، زمانی که یک دولت MVA به رهبری اودهاو تاکرای وجود داشت، هیچ تنش جمعی در ایالت وجود نداشت. اما اکنون، از آنجایی که ائتلاف اکنات شینده-دوندرا فادناویس خیر در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد که به قدرت بیایید، تنش های جمعی در حال وقوع است.

“این برای ایجاد شکاف در میان هندوها و مسلمانان انجام می شود. آرای مسلمانان به سمت ماها ویکاس آغادی تغییر می کند. هندوها و مسلمانان در حال جمع شدن هستند. برای جلوگیری از این امر، چنین خشونت هایی به عنوان بخشی از سیاست و آماده سازی برای لوک ها تحریک می شود. نظرسنجی صبها (مهلت سال آینده)” او گفت.

عضو سابق لوک سبها از اورنگ آباد، بدون اینکه نامی بیاورد، همچنین مدعی شد که رهبران BJP در پس تحریک (در ماه مارس) امتیاز جلیل، نماینده پارلمان AIMIM، در اعتراض به تغییر نام اونگ آباد به چاتراپاتی سامباجیناگر، بودند.

خیر مدعی شد: “رهبران BJP امتیاز جلیل را وادار کردند که بر روی اعتراض بنشیند و با تغییر نام اونگ آباد مخالفت کند. خشونتی که بعدا (در منطقه کرادپورا) روی داد، نتیجه این بود.”

Shiv Sena (UBT) MLC Ambadas Danve ادعا کرد که دولت کنونی در ماهاراشترا عمداً به چنین شورش هایی دامن می زند.

رهبر اپوزیسیون در ماهاراشترا ادعا کرد: “این (خشونت) قبلاً در سایر نقاط کشور نیز دیده شده بود. انگیزه پشت خشونت های شوگاون (در احمدناگر) نیز باید بررسی شود. شورش ها زمانی اتفاق می افتد که BJP در ماهاراشترا قدرت دارد.” شورای قانونگذاری ایالتی