خلبان: “روزه” ساچین خلبان از دستور AICC سرپیچی می کند. دولت خود را هدف قرار می دهد

ساچین پیلوت روز سه‌شنبه زمانی که روزه‌داری یک روزه در جیپور علیه دولت حزبش برگزار کرد، از روبیکون گذشت.

همانطور که خلبان سخنرانی را ادامه می داد، احتمالاً شروع به ترسیم یک مسیر سیاسی جدید کرد. او با این اقدام خود عملا توپ را در زمین فرماندهی عالی قرار داده است. او از لحاظ تاکتیکی از هرگونه حمله مستقیم به Gehlot یا AICC اجتناب کرد و خود را به عنوان فردی معرفی کرد که از دولت کنگره می خواست آنچه را که علیه رژیم قبلی BJP وعده داده بود انجام دهد.

سوخجیندر راندهاوا، مسئول AICC در ایالت گفت: “من وضعیت را تماشا می کنم و در مورد این موضوع با همکاران بحث می کنم.”

با توجه به لحن بیانیه AICC در نیمه شب دوشنبه، اقدام خلبان منجر به صحبت هایی در مورد اخطار/اقدامات انضباطی قریب الوقوع علیه او شد. با این حال، برخی از رهبران کنگره گفتند که “به جای اینکه خلبان را شهید کنند” بهترین راه این است که “او را راحت کنیم”. در همین حال، برخی از اردوگاه‌های خلبان ادعا کردند که او با پریانکا گاندی وادرا گفتگوی تلفنی داشته است.

اندکی پس از اینکه خلبان روزه خود را آغاز کرد، آشوک گهلوت، وزیر ارشد، پیامی ویدیویی در حساب توییتر خود منتشر کرد و از مردم ایالت خود خواست تا به او کمک کنند تا “تصمیم خود را برای تبدیل شدن راجستان به ایالت شماره یک هند تا سال 2030” درک کند. او قصد داشت در انتخابات پایانی سال جاری یک دوره دیگر در صدر قرار گیرد. گهلوت در پیام خود همه ابتکارات سیاسی را شرح داد.

خلبان همراه با بسیاری از حامیان خود در «شهید اسمارک استال» روزه می‌گرفت، اما نمایندگان مجلس نمایندگان کنگره و کارمندان ارشد PCC راجستان به‌طور آشکاری مانند پرچم کنگره غایب بودند. پس از این رویداد، که ظاهراً برای ثبت اعتراض خود به آنچه که وی انفعال دولت گهلوت در برابر فساد ادعایی در دوران رژیم BJP واسوندهارا راجه اسکیندیا خواند، گفت: «ادعاهای فساد جدید نیست، آنها در حال حاضر در پرونده هستند. من دو بار برای اقدام نوشتم، اما اقدامی صورت نگرفت، پس باید اقدام کرد تا مردم فکر نکنند بین آنچه که ما قول می دهیم و کاری که انجام می دهیم تفاوتی وجود دارد.

پیلوت در مورد اظهارات راندهوا مبنی بر اینکه خلبان هرگز این خواسته را با وی مطرح نکرده است، گفت: “رنهاوا چند روز پیش مسئول شد. من با مسئول قبلی نیز صحبت کرده بودم، اما این موضوع هنوز وجود دارد. ما باید علیه فساد و فساد صحبت کنیم. مبارزه ما با آن ادامه خواهد داشت.”