خالد عبدالله القبیسی: هند یک بازار اولویت در آسیا برای مبادله است

خالد عبدالله القبیسی: هند یک بازار اولویت در آسیا برای مبادله است

خالد عبدالله القبیسی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دولتی ابوظبی که تاکنون 4 میلیارد دلار از طریق سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم در هند سرمایه‌گذاری کرده است، هند را به عنوان بازار اولویت سرمایه‌گذاری‌های خود در آسیا، به‌ویژه در بخش زیرساخت، می‌بیند. املاک و مستغلات و سرمایه گذاری زیرساخت در Mubadala در تعامل منحصر به فرد با ET.

از مجموع سرمایه‌گذاری‌های Mubadala تا به امروز، سبد سرمایه‌گذاری‌های املاک و مستغلات و زیرساخت‌ها 1.6 میلیارد دلار است. این شامل یک سرمایه گذاری 1.2 میلیارد دلاری در پلتفرم های Jio و سرمایه گذاری در منابع انرژی تجدیدپذیر تاتا و زیرساخت تراست Cube Highways است.

Mubadala یکی از حامیان اصلی Softbank Vision Fund با تعهد 15 میلیارد دلاری، دارایی هایی به ارزش تقریبی 284 میلیارد دلار را مدیریت می کند. این شرکت سرمایه گذاری در سال 2017 با ادغام دو شرکت دولتی دیگر – شرکت بین المللی سرمایه گذاری نفت و شرکت توسعه مبادله ایجاد شد. در سال 2018، شورای سرمایه گذاری ابوظبی به Mubadala اضافه شد و آن را دومین صندوق مستقل بزرگ ابوظبی و سومین صندوق بزرگ در امارات متحده عربی کرد.

“هند یک بازار اولویت برای ما در آسیا است. Mubadala واقعاً در مورد استقرار بیشتر در هند و افزایش تخصیص وزن و سبد سهام خود در هند جدی است، زیرا در حال حاضر کمتر از سهم تولید ناخالص داخلی هند از تولید ناخالص داخلی جهانی است. و من فکر می کنم ما باید در این زمینه باشیم. قبیسی گفت: حداقل خنثی اگر حتی اضافه وزن در هند نباشد.

او اضافه کرد: «آنجا که ما روی آن تمرکز می‌کنیم چیزهایی هستند که تأثیر مثبتی بر مردم می‌گذارند، زندگی مردم را در هند بهبود می‌بخشند، خواه ارتباطات راه دور، تحول دیجیتال و زیرساخت‌ها».

در زیرساخت ها، Mubadala بر مناطقی مانند انرژی های تجدیدپذیر و جاده ها تمرکز دارد.

ما به پتانسیل آینده هند در زمینه انرژی و به طور خاص در انرژی های تجدیدپذیر اعتقاد داریم و امیدواریم و آرزوهای زیادی برای سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه در آینده داریم. ما به این بخش و به عنوان بازار انرژی و اقتصاد در حال رشد سریع در جهان نگاه می کنیم. قبیسی گفت، ما می خواهیم به حمایت از انتقال انرژی در کشور کمک کنیم و همچنین بخشی از این رشد باشیم.

برای هند مهم است که زیرساخت های خود را ایجاد کند و بزرگراه ها بخش اصلی این زیرساخت هستند.

قبیسی معتقد است که این بخش ها به تنهایی می توانند میلیاردها و میلیاردها دلار سرمایه را به خود اختصاص دهند، با توجه به اینکه هند چقدر بزرگ است و رشدی که موبادالا در اقتصاد هند مشاهده می کند. او گفت: «این بخش‌ها به تنهایی ما را برای سال‌های آینده مشغول خواهند کرد.

موبادالا به غیر از انرژی های تجدیدپذیر و جاده ها، به فرصت های سرمایه گذاری دیگری مانند شبکه های گاز شهری نیز می پردازد.

اکونومیک تایمز در 12 مه گزارش داد که موبادالا و برخی سرمایه گذاران ژاپنی در حال مذاکره برای انتخاب سهام اقلیت در شرکت های توزیع گاز شهری I Squared Capital در هند به ارزش حدود 1 میلیارد دلار هستند.

استراتژی سرمایه گذاری Mubadala در هند بر یافتن و حمایت از شرکای مناسب متمرکز خواهد بود.