حیاتی برای اقتصاد G20 برای هماهنگی سیاست های پولی و مالی: دنیس جی اسنور

دهلی نو: اقتصاددان برجسته و شرپای اصلی گروه G20 دنیس اس اسنور روز جمعه گفت که هماهنگی سیاست های پولی و مالی برای کشورهای گروه 20 بسیار حیاتی است زیرا به دلیل همه گیری COVID-19 خطر بزرگی برای بحران مالی در آینده وجود دارد.

اسنور در سخنرانی خود در یک رویداد مجازی که توسط FCC جنوب آسیا برگزار شد ، گفت که جهان با عمیق ترین رکود از زمان رکود بزرگ مواجه است و بیماری همه گیر COVID-19 باعث درگیری اجتماعی بزرگ شده است.

وی گفت: “برای كشورهای G20 هماهنگی سیاست های پولی و مالی برای خارج كردن اقتصاد جهان از این بحران اقتصادی ناشی از COVID-19 امری حیاتی است.”

اسنور با اشاره به اینکه در نشست G20 در عربستان سعودی در روز شنبه ، کاملاً حیاتی است که باید توافق نامه ای برای تولید و توزیع واکسن COVID-19 امضا شود ، گفت: “تا زمانی که همه گیری همه جا شکست نگیرد ، نمی تواند در هیچ جایی شکست بخورد.”

این اقتصاددان برجسته همچنین در صورت عدم اقدام سریع اقدامات اصلاحی ، نسبت به بحران مالی آینده هشدار داد.

“خطر بزرگ بحران مالی در آینده وجود دارد زیرا کشورها پول بیشتری قرض گرفته اند ، این استقراض فشار بالایی بر نرخ بهره در آینده وارد می کند و کشورهای ثروتمند برای خرید اوراق قرضه خود پول چاپ کرده اند که می تواند تورم شدید ایجاد کند. فشارها در آینده “، او گفت.

اسنور افزود: “و اگر تورم افزایش یابد ، نرخ بهره افزایش می یابد ، پس ما در حال ایجاد یک بحران مالی هستیم.”

براساس ارزیابی صندوق بین المللی پول ، کشورهای پیشرفته ثروتمند 20 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف محرک های مالی و پولی کرده اند تا بحران اقتصادی ناشی از COVID-19 و قفل بعدی را برای جلوگیری از گسترش آن کنترل کنند.

در حالی که کشورهای فقیر فقط 2 درصد از تولید ناخالص داخلی را صرف محرک های مالی و پولی کرده اند تا اقتصاد خود را از بحران اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر COVID-19 خارج کنند.

وی با بیان اینکه اقتصادهای جهان امروز ادغام شده اند ، به روشی که قبلاً نبوده است ، گفت: تغییر اوضاع فقط در مجامع بین المللی مانند G20 قابل حل است.

اسنور گفت: “فقط تولید ناخالص داخلی نیست که مهم است بلکه باید توجه ویژه ای به محیط زیست داشته باشیم.”

در حال حاضر ، عربستان سعودی در حال ریاست جمهوری G20 است. هند در سال 2022 میزبان ریاست G20 خواهد بود.