حواله های دریافتی از جیب های شهری در حال نزدیک شدن به سطح قبل از دوره Covid

بمبئی: در نشانه های بازگشت قسمت عمده ای از نیروی کار به جیب های شهری ، حواله ها در راهروهای بزرگی مانند ماهاراشترا ، تامیل نادو ، دهلی – NCR و گجرات در پایان ماه نوامبر به 80-85 درصد از حد نرمال بازگشتند. جیب هایی مانند بمبئی با 40-50٪ کمبود ، در طی دو ماه گذشته نیز به سطح 70٪ بازگشت.

اطلاعات جمع آوری شده توسط چندین شرکت پرداخت نشان می دهد مکانهایی مانند پنجاب و کرالا بیش از 30 درصد افزایش در حواله های سال گذشته را نشان داده اند. روند دریافت حواله های معکوس نیز با یافتن مشاغل پایدار و درآمد ثابت در جیب های مترو تغییر کرد.

وی افزود: “تجارت برای بخشهایی كه به آنها غذا می دهیم به حالت عادی برگشته است. در حالی که ما در ماه فوریه ، هزار و 200 روپیه حواله به ثبت رساندیم ، اما در پایان ماه نوامبر ، آن از 1400 کرور عبور کرد. ” “در دو ماه گذشته ، ما دیدیم که صاحبان فروشگاه های مادر و پاپ که در آغاز قفل کردن به مکان های اصلی خود رفته بودند ، با خانواده خود بازگشتند و اکنون به جامعه محلی خدمات حواله ارائه می دهند ، که به رشد تجارت کمک می کند ”

بانک پرداخت های فینو ، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان حواله ، روند مشابهی را مشاهده کرد. این فقط در ماه اکتبر حواله های بیش از 3000 کروری را ثبت کرد ، رقمی کمتر از تقریبا 4000 کروری که در ماه فوریه ثبت کرد. برای فینو ، حواله های ماهاراشترا و گجرات برای اولین بار در ماه نوامبر از زمان آغاز قفل در مارس ، از سطح قبل از کویدیت فراتر رفت.

وی افزود: “بزرگترین اتفاق این است كه جیبهای شهری در حال حاضر بخش عمده ای از تجارت را برای ما به وجود می آورند ، مناطقی كه در حین قفل ضربه سختی خورده بودند. کارگران در حال بازگشت هستند و هنگامی که روند توسعه زیرساخت ها به سرعت بازگردد ، روند رو به افزایش خواهد رفت. ”گفت ریشی گوپتا ، دکتر ، بانک پرداخت های فینو. وی گفت: “انتظار ما این است که حواله ها در ماه ژانویه از سطح قبل از هزینه اولیه عبور کنند. اگر عفونت افزایش یابد و قفل ناگهانی ایجاد شود ، این می تواند منجر به کسادی تجارت شود. ”

در هند عمدتا شش راهرو بزرگ وجود دارد كه قسمت اعظمي از حواله ها از آنها منشأ مي گيرد – دهلي ، بمبئي ، راجستان و گجرات – با ايالت هاي بهار ، ماديا پرادش ، راجستان و اوتار پرادش معروف به كمربند BIMARU بزرگ ترين دريافت كننده ها ورودی ها

کارشناسان می گویند جریان حواله ها نماینده خوبی برای وضعیت اقتصاد مهاجران است. در حالی که کانالهای ارسال چنین نقل و انتقالات تا حد زیادی متفاوت است ، شرکتهای پرداخت از خدمات پرداخت فعال Aadhaar NPCI و کانالهای DMT مانند بانک برای انتقال بانکی از طریق IMPS یا NEFT استفاده می کنند.

“حواله های ماه به طور مداوم در حال بهبود است اما من احساس می کنم که دسامبر سوزن را به طور قابل توجهی حرکت می دهد. با پشت سر گذاشتن فصل جشن و انتخابات بهار ، ما انتظار داریم که حواله ها تا ماه مارس سطح قبل از دوره Covid را پشت سر بگذارند. “، Abhinav Sinha ، مدیر عامل شرکت خدمات مالی اکو گفت.

اکو ماهانه 2500 کرور حواله قبل از بیماری همه گیر پردازش می کرد و در ماه نوامبر 70٪ از آن تجارت را پشت سر گذاشته است.

پوشش نقره تجارت برداشت وجه نقد بوده است ، که علی رغم پایان دادن به انتقال مستقیم سود دولت تحت تسویه حساب Covid ، به طور پیوسته رشد کرده است.

“یک افزایش مداوم در حواله ها باعث شده است تا تجارت نقدی به کمک پرداخت های NREGA انجام شود. تجارت ما از سطح قبل از Covid فراتر رفته است و اکنون هر ماه 500 کرور روپیه برداشت می کنیم. “سینها افزود.