حملات ED سوء استفاده از قدرت توسط مرکز: سانجی سینگ از AAP است

سانجی سینگ، رهبر حزب Aam Aadmi (AAP) روز چهارشنبه پس از حمله اداره اجرای قانون به دو تن از همکاران وی در ارتباط با پرونده مشروبات الکلی دهلی، مرکز را به سوء استفاده از قدرت خود متهم کرد. این عضو راجیا سبها در گفتگو با خبرنگاران در اینجا گفت که با اشاره به موضوع آدانی-هیندنبورگ به طرح “فساد در رابطه با نخست وزیر نارندرا مودی” ادامه خواهد داد.

او گفت: “قضایات جعلی علیه همکاران من تحت فشار قرار می گیرد و حملات ED در حال انجام است. بگذارید آنها هر کاری می خواهند انجام دهند.”

پیش از این، سینگ یک پیام ویدئویی در توییتر منتشر کرد و گفت که دو تن از همکارانش – آجیت تیاگی و سروش میشرا – توسط آژانس فدرال مورد حمله قرار می‌گیرند.

سینگ در میان بسیاری از رهبران ارشد AAP، از جمله آرویند کجریوال، دعوت‌کننده حزب و وزیر ارشد دهلی، است که برای جلب حمایت از مبارزه خود علیه فرمان مرکز تحت حاکمیت BJP در مورد کنترل خدمات در دهلی، در بمبئی هستند.

سینگ گفت که رای یک شعبه قانون اساسی دیوان عالی توسط مرکز از طریق حکمی برای کاهش اختیارات دولت منتخب دهلی لغو شد.

او گفت: “این نشان می دهد که دولت مودی هیچ تعهدی نسبت به حفظ ارزش های قانون اساسی ندارد. آنها به قانون اساسی، دموکراسی و قوه قضاییه اعتقادی ندارند. آنها فقط با استفاده از پول دولت ها را سرنگون می کنند.”

رهبر AAP گفت که هیچ دعوتی از رئیس جمهور دروپادی مورمو برای افتتاح ساختمان جدید پارلمان انجام نشده است و این به منزله توهین به دفتر رئیس قانون اساسی هند و “آدیواسیس” (قبایل) است. وی گفت: به همین دلیل مراسم تحلیف را تحریم می کنیم. توسط ED و دفتر مرکزی تحقیقات (CBI) ادعا شده است که سیاست مالیات غیر مستقیم دولت دهلی برای اعطای مجوز به تاجران مشروبات الکلی اجازه کارتل‌سازی را می‌دهد و از دلالان خاصی که گفته می‌شود برای آن رشوه پرداخت کرده‌اند، حمایت می‌کند، اتهامی که به شدت رد شده است. توسط AAP

متعاقباً این سیاست لغو شد و معاون فرماندار دهلی توصیه کرد که تحقیقات CBI را انجام دهد و به دنبال آن ED پرونده ای را تحت قانون جلوگیری از پولشویی ثبت کرد.