حدود 30 تروریست در مناطق مختلف کشته شده اند: N Biren Singh

ن. بیرن سینگ، رئیس وزیر مانیپور گفت که حدود 30 تروریست در مناطق مختلف کشته شده اند و تعدادی نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده اند.

وی گفت که دولت حملات بر غیرنظامیان غیرمسلح به ویژه در نواحی پیرامونی ولسوالی های دره ای را به شدت محکوم می کند.

رئیس‌جمهور در گفتگو با رسانه‌ها در تالار دربار، دبیرخانه رئیس‌جمهور، گفت که دولت نیز از تلفات دو طرف عمیقاً متأسف است و از همه اقدامات ممکن برای بازگرداندن وضعیت عادی اطمینان داد.

او گفت که جهش حملات خشونت آمیز به خانه های غیرنظامیان در مناطق حاشیه ای دره در یکی دو روز گذشته که به خوبی برنامه ریزی شده و همزمان برای نشان دادن ظرفیت خود به نظر می رسید، به شدت محکوم است، به ویژه زمانی که وزیر امور خارجه نیتیاناند رای در ایالت حضور دارد. و مأموریت های صلح گروهی به عنوان بخشی از تلاش ها برای بازگرداندن صلح در ایالت تشکیل می شوند.

ن. بیرن سینگ با بیان اینکه کسانی که تلاش می کنند دولت را بشکنند و همزیستی مسالمت آمیز در ایالت را مختل کنند، دشمن تمام 34 جامعه ای هستند که با هم در ایالت زندگی می کنند، گفت که دولت همچنان با چنین چالش هایی روبرو خواهد شد.

وی با بیان اینکه این به وضوح یک چالش برای دولت و یکپارچگی آن است، همچنین از تمام 34 جامعه ساکن در ایالت درخواست کرد که به دولت ایمان و اعتماد داشته باشند. او گفت که دولت اجازه تجزیه مانیپور، حفاظت از یکپارچگی دولت و ریشه کن کردن این تروریست های مسلح را از دولت نخواهد داد.

سینگ همچنین اطمینان داد که دولت با هر چالشی علیه تمامیت ارضی دولت، حملات به جان و مال مردم روبرو خواهد شد. وی همچنین به مردم اطمینان داد که نیروهای دولتی به خوبی آموزش دیده و مجهز هستند. او گفت که نبرد بین تروریست های مسلحی است که سعی در تجزیه مانیپور دارند و دولت ایالتی با کمک مرکز.

سینگ که در جریان نشست مطبوعاتی وزیران کابینه خود را همراهی می‌کرد، همچنین از مردم غیرنظامی همه جوامع درخواست کرد که از بیرون آمدن در جاده‌ها و پیوستن به ناآرامی‌ها خودداری کنند و فوراً از ایجاد اختلال در حرکت کماندوها و نیروهای امنیتی جلوگیری کنند.

رئیس جمهور همچنین با درخواست از مردم برای حمایت و دعا برای کماندوها، نیروهای امنیتی و تشویق آنها، گفت که نیروهای دولتی مستقیماً زیر نظر وزارت کشور هستند و هیچ محدودیتی برای آنها از جانب کسی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در پی شناسایی 38 منطقه آسیب پذیر، سایر نقاط آسیب پذیر نیز شناسایی شده و پلیس کشور در حال انجام عملیات است.

سینگ همچنین گفت: در عملیات تلافی جویانه و دفاعی علیه این گروه های تروریستی که از سلاح های پیشرفته علیه مردم غیرنظامی استفاده می کنند، حدود 30 نفر از این تروریست ها در مناطق مختلف کشته شده اند. وی افزود که تعدادی نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

وی همچنین از تمامی 34 جامعه در ایالت درخواست کرد تا با این چالش ها به صورت متحد مقابله کنند و به دولت ایمان و اعتماد داشته باشند.