جی کیشان ردی وزیر فرهنگ: یونسکو: Santiniketan برای گنجاندن در فهرست میراث جهانی یونسکو توصیه می شود

جی کیشان ردی، وزیر فرهنگ اتحادیه، گفت که Santiniketan – محل اقامت شاعر برنده جایزه نوبل رابیندرانات تاگور – توسط یک نهاد مشورتی بین‌المللی برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو توصیه شده است. هند برای مدت طولانی در تلاش بوده است تا یک برچسب یونسکو برای این مکان فرهنگی در منطقه بیربهوم بنگال غربی دریافت کند.

ردی در توییتی در اواخر شب سه شنبه گفت: «خبر عالی برای هند در مورد جایانتی گورودف رابیندرانات تاگور. Santiniketan در بنگال غربی توسط ایکوموس، نهاد مشورتی مرکز میراث جهانی یونسکو، برای ثبت در فهرست میراث جهانی توصیه شده است. .

شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌ها (ICOMOS) مستقر در فرانسه، یک سازمان بین‌المللی غیردولتی است که متشکل از متخصصان، کارشناسان، نمایندگان مقامات محلی، شرکت‌ها و سازمان‌های میراث فرهنگی است و به حفظ و ارتقای میراث معماری و منظر اطراف اختصاص دارد. جهان.

وزیر امور خارجه در توییت خود گفت: “این دیدگاه نخست وزیر نارندرا مودی را برای نمایش میراث فرهنگی غنی خود به جهان تقویت می کند. این به طور رسمی در نشست کمیته میراث جهانی که در سپتامبر 2023 در ریاض، عربستان سعودی برگزار می شود، اعلام خواهد شد.”

Santiniketan، یک شهر دانشگاهی در بیش از 160 کیلومتری کلکته، در اصل یک آشرام بود که توسط پدر رابیندرانات تاگور، دبندرانات تاگور ساخته شد، جایی که هر کسی، صرف نظر از نژاد و عقیده، می‌توانست بیاید و در مورد خدای یگانه تعمق کند. وب سایت رسمی مرکز میراث جهانی یونسکو

دبندرانات تاگور، همچنین به نام «مهارشی»، به معنای کسی که هم قدیس و هم حکیم است، یکی از چهره‌های برجسته رنسانس هند بود.

در میان سازه‌هایی که توسط ماهارشی‌ها ساخته شد، Santiniketan Griha و شیشه‌های رنگی زیبا Mandir، یا معبدی که در آن عبادت غیر مذهبی است، بود. و روح جهانی مرتبط با احیای و تفسیر مجدد آرمان های مذهبی در بنگال و هند.”

Visva Bharati، واقع در Santiniketan، یکی از معتبرترین دانشگاه های هند با دوره های تحصیلی در رشته های علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم، هنرهای زیبا، موسیقی، هنرهای نمایشی، آموزش، علوم کشاورزی و بازسازی روستایی است.

این دانشگاه توسط رابیندرانات تاگور تأسیس شد. این دانشگاه در سال 1951 توسط یک قانون پارلمان به عنوان یک دانشگاه مرکزی و یک موسسه با اهمیت ملی اعلام شد. ویسوا-بهاراتی تنها دانشگاه مرکزی بنگال غربی است و نخست وزیر رئیس آن است.