جیوه در کشمیر به زیر نقطه انجماد می رسد ، بارش های شدید برای جنوب TN ، کرالا پیش بینی می شود

دهلی نو: جیوه در سراسر کشمیر به زیر نقطه انجماد سقوط کرد و حداقل دما در بسیاری از مناطق در شمال هند در روز دوشنبه زیر 10 درجه سانتیگراد بود ، دهلی سردترین نوامبر در 71 سال گذشته را ثبت کرد ، حتی اگر IMD هشدار برای جنوب را صادر کرد تامیل نادو و کرالا با توجه به طوفانی که ممکن است باران های شدید را در آنجا به وجود آورد.

اداره هواشناسی هند گفت ، یک افسردگی در خلیج بنگال ایجاد شده است که به احتمال زیاد به یک طوفان عمیق شدت می یابد و به عنوان یک طوفان سیکلونیک پیشرفت می کند و بین 2 تا 3 دسامبر بارندگی زیادی را به بار می آورد ، و اضافه کرد که احتمال دارد طوفان از سری سری عبور کند. ساحل لانکا در 2 دسامبر عصر یا شب و سپس صبح روز بعد به منطقه کومورین – اطراف کانیاکوماری در تامیل نادو ظهور کنید.

بر اساس این گزارش ، از 1 تا 4 دسامبر تحت تأثیر سیستم آب و هوایی ، احتمال بارندگی در تامیل نادو ، کرالا ، پودوچری ، کارایکال ، ماهه ، ساحل جنوبی آندرا پرادش و لاکشادویپ وجود دارد.

آژانس ملی پیش بینی هوا اعلام کرد که ماه نوامبر سردترین سال در دهلی در 71 سال گذشته است که میانگین حداقل دما به 10.2 درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

دهلی در نوامبر 1949 میانگین حداقل دما 10.2 درجه سانتیگراد را ثبت کرده است. طبق اطلاعات IMD در سال 1931 نه درجه سانتیگراد و در 1930 8.9 درجه سانتیگراد است.

به طور معمول ، متوسط ​​حداقل دما برای ماه نوامبر 12.9 درجه سانتیگراد است. طبق این گزارش ، متوسط ​​حداقل دما در سال گذشته 15 درجه سانتیگراد ، 13.4 درجه سانتیگراد در سال 2018 و 12.8 درجه سانتیگراد در سال 2017 و 2016 بوده است.

کیفیت هوای پایتخت ملی نیز “بسیار ضعیف” شد و پیش بینی می شد با وزش باد آرام و درجه حرارت پایین اجازه تجمع آلاینده ها بیشتر شود.

شاخص کیفیت هوای شهر (AQI) 307 بود. در هنگام شب وزش باد آرام بود. IMD گفت ، در طول روز ، حداکثر سرعت باد 10 کیلومتر در ساعت است.

اداره هواشناسی اعلام کرد که کمترین دما در روز یکشنبه 6.9 درجه سانتیگراد بوده و انتظار می رود حداکثر در حدود 26 درجه سانتیگراد باشد.

در شمال ، کشمیر روز دوشنبه دمای شب زیر صفر را تجربه کرد زیرا جیوه به زیر نقطه انجماد دره سقوط کرد.

در سریناگر که دمای منفی 1.4 درجه سانتیگراد را در روز یکشنبه ثبت کرده بود ، جیوه در پایین منفی 1.3 درجه سانتیگراد قرار گرفت در حالی که پیست اسکی معروف گلمارگ در منطقه بارامولا در شمال کشمیر کمترین منفی 3 درجه سانتیگراد را ثبت کرد.

گلمارگ سردترین مکان ثبت شده در قلمرو اتحادیه بود.

در راجستان ، کوه ابو به عنوان سردترین مکان با دمای شبانه 2.0 درجه سانتیگراد در حالی که در دشت ها ثبت شده بود ، چورو حداقل دما 5.5 درجه سانتیگراد ، سیکار 6.0 ، پیلانی 7.1 و بهیلوارا 8.0 درجه سانتیگراد را ثبت کرد.

طبق اعلام اداره هواشناسی ، دمای شب در اکثر نقاط در روزهای آینده کاهش می یابد.

کمترین دما در هاریانا و پنجاب نزدیک به حد نرمال بود ، در حالی که Chandigarh ، پایتخت مشترک دو ایالت ، کمترین میزان 9.1 درجه سانتیگراد را ثبت کرد.

در هاریانا ، آمبالا کمترین میزان 7.9 درجه سانتیگراد را ثبت کرد ، در حالی که آمریتسار در پنجاب حداقل دما 6 درجه سانتیگراد را ثبت کرد ، یک درجه بالاتر از حد نرمال. هوا در هیماچال پرادش خشک باقی ماند و هواشناس پیش بینی کرد که این وضعیت در هفته آینده تا 6 دسامبر ادامه داشته باشد.

Lahaul و Spiti مرکز اداری Keylong سردترین مکان این ایالت را با دمای منفی 2.6 درجه سانتیگراد ثبت کردند.

در جنوب ، کمتر از یک هفته پس از حمله طوفان نیوار به تامیل نادو ، انتظار می رود طوفان دیگری ایالت جنوبی را تحت تأثیر قرار دهد.

IMD گفت که یک افسردگی در خلیج بنگال تشکیل شده است و به احتمال زیاد به عنوان یک طوفان طوفانی به یک افسردگی عمیق تبدیل می شود و پیشرفت می کند و بارندگی های زیادی را در جنوب تامیل نادو و جنوب کرالا بین 2 تا 3 دسامبر به ارمغان می آورد.

IMD گفت ، طوفان احتمالاً در 2 دسامبر یا شب از ساحل سریلانکا عبور خواهد کرد و سپس صبح روز بعد به منطقه Comorin – اطراف کانیاکوماری در تامیل نادو ظهور می کند.

بر اساس این گزارش ، از 1 تا 4 دسامبر تحت تأثیر سیستم آب و هوایی ، احتمال بارندگی در تامیل نادو ، کرالا ، پودوچری ، کارایکال ، ماهه ، ساحل جنوبی آندرا پرادش و لاکشادویپ وجود دارد.

هفته گذشته ، “طوفان شدید سیکلونیک” Nivar تامیل نادو را لرزاند.

IMD با توجه به طوفان در حال هشدار کد قرمز رنگ برای مناطق جنوبی تامیل نادو کرالا اعلام کرد.

از آنجا که انتظار می رود دریا به دلیل سیستم آب و هوایی مواج شود ، به ماهیگیران توصیه شده است که از شب اول دسامبر و در امتداد و خارج از ساحل سریلانکا ، منطقه Comorin ، خلیج فارس ، به جنوب شرقی و جنوب غربی خلیج بنگال مجاور آن نروند. سواحل مانار و تامیل نادو-کرالا از ساعات قبل از 2 دسامبر برای 24 ساعت بعدی.

IMD گفت در جنوب تامیل نادو و جنوب کرالا ، احتمال بارندگی شدید تا بسیار شدید در 3 مکان و در 3 دسامبر در مکانهای منفرد رگبار باران بسیار شدید است.

طلسم های مشابهی را می توان در روز قبل و بعد از آن و همچنین در قسمت های جنوبی دو ایالت ، از جمله کانیاکوماری و تیروانوانتاپورام انتظار داشت.

IMD توصیه کرده است که از امروز تا 4 دسامبر در تمام مناطقی که تحت تأثیر سیستم قرار می گیرند ، عملیات ماهیگیری را به طور کامل متوقف کنند.