جیشانکار: “با افراد خوب، شما خوب هستید، با افراد دشوار، عقب می نشینید”: جایشانکار ژئوپلیتیک هند را برجسته می کند

وزیر امور خارجه اس جایشانکار روز یکشنبه در نشست تعاملی با موضوع “سیاست خارجی دولت مودی” که در میسورو برگزار شد، واکنش هند به ژئوپلیتیک جهانی را برجسته کرد.

“من فکر می کنم لحظاتی وجود دارد که همانطور که گفتم، با افراد خوب، شما خوب هستید. با افراد دشوار، گاهی اوقات لازم است عقب نشینی کنید. اما این را می گویم زیرا این تجربه من در سال گذشته بوده است.” جایشانکار در حالی که از عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان که سخنرانی هایش را پخش می کرد، سوال می کرد و هند را به خاطر سیاست خارجی مستقل خود ستایش می کرد، گفت.

در راهپیمایی سال گذشته در لاهور، عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، هند را به دلیل سیاست خارجی مستقل آن تمجید کرد و یک کلیپ ویدیویی از EAM Jaishankar پخش کرد.

عمران گفت: “هند و پاکستان همزمان استقلال یافتند، اگر دهلی نو بتواند موضع قاطعانه ای اتخاذ کند و سیاست خارجی خود را مطابق با نیازهای مردم خود بسازد، پس آنها (دولت شهباز شریف) چه کسانی هستند که در این خط هستند.” رالی

عمران ویدئوهای خود را در راهپیمایی های انتخاباتی خود به عنوان نمونه ای از غرور ملی پخش کرد. علاوه بر این، در سریلانکا، ویدیوهای جایشانکار از ایستادگی در برابر ریاکاری اروپایی ها در فضای مجازی پخش شده است.

“گاهی اوقات مجبور می شوید بنشینید و تقریباً آن را نگه دارید و می گویید چگونه هند می تواند این کار را انجام دهد؟ چگونه این موقعیت را اتخاذ می کنید؟ در آن مرحله از خود می پرسید که چه کار می کنید؟ آیا شما آشتی جو هستید یا قرار می دهید؟ دیدگاه شما در سراسر؟ و اگر کسی بسیار خود محور است، آنها فقط به منافع خود نگاه می کنند، دیدگاه خود را، نه به حقوق. به آنها بگویید که دیدگاه های دیگری وجود دارد و منافع دیگری وجود دارد، و غیره. جایشانکار گفت.

جایشانکار در پاسخ به تبدیل شدن او به چهره غرور آسیای جنوبی و اینکه آیا زمان آن فرا رسیده است که کشورهای جنوب آسیا در ژئوپلیتیک جهانی خود را نشان دهند، گفت: “بسیاری از کشورها به روش های مختلف امروز احساس می کنند که تحت فشار هستند. آنها احساس می کنند که آنها شنیده نمی شوند. و تا جایی که دیگران را می بینند که عقب رانده می شوند، فکر می کنم همانطور که گفتم ممکن است از آن آرامش بگیرند. گاهی اوقات از آن جرات می گیرند. بسیاری از آنها به نوعی می گویند، باشه، من نمی توانم این کار را انجام دهم، اما خوشحالم که شما این کار را انجام می دهید. بنابراین مقداری از این کار وجود دارد.” اظهارات دومی در مورد “عادت بد” غرب در اظهار نظر در مورد سایر کشورها.

“من مدت زیادی است که او را می شناسم و او را به عنوان یک دوست می دانم، اما در مورد این موضوع، فکر می کنم ما نباید اینقدر لاغر باشیم، فکر می کنم بسیار مهم است که به عنوان یک دولت، چیزی را آرام بگیریم. اگر به آن واکنش نشان دهیم. با هر نظر، ما به خودمان بدی می کنیم. من قویاً از دوستم جی می خواهم کمی خنک شود.»

جایشانکار در پاسخ به توصیه ثارور “اینقدر پوست نازک نداشته باشید و باید آن را خنک کنید” گفت: “من از شما یک سوال می پرسم زیرا فکر می کنم مشکل شاشی ثارور از آن بیرون آمد. در واقع من آن روز در بنگلور بودم. فرود آمدم. در دهلی، همه بلافاصله تلفن خود را در لحظه سقوط هواپیما روشن کردند. و من عکس آن مرد را دیدم که از میله پرچم بالا می رود و یک پرچم ملی را پایین می کشد. راستش را بخواهید اگر آن را دیدید جوش خون (حادثه خلستان انگلستان)؟ آیا می‌خواهید پوست کلفتی روی آن داشته باشم؟ فکر می‌کنم اگر کسی به کشور شما توهین کند یا به آنچه شما عزیز هستید بی‌احترامی کند یا به موقعیت‌های اصلی شما حمله کند، مشکلاتی وجود دارد. من پوست نازکی دارم. فکر می کنم باید پوست های نازکی داشته باشیم.”

جایشانکار گفت که در برخی موارد پوست کلفت و در برخی موارد پوست نازک دارد.

“وقتی مردم می گویند شما می توانید مانند چیزهای شخصی بگویید. من تمایل دارم که پوست ضخیم ایجاد کنم، خوب؟ این بخشی از تجسم سیاسی من است. بنابراین همانطور که متوجه می شوید به برخی از توییت ها پاسخ نمی دهم. اما در مورد برخی موارد، فکر نمی‌کنم این مشکل پوست نازک باشد.»

جیشانکار در پاسخ به “مناظره تکنوکرات علیه سیاستمدار” گفت که “تصمیم آگاهانه ای برای ورود به سیاست گرفته است، افرادی هستند که نمی توانند باور کنند که من در سیاست هستم…” و از همتایان خود – آتال بیهاری واجپایی، سواران سینگ تمجید کرد. و سوشما سواراج.

“ببین، برای دیپلمات بودن باید یک چیز باشی. این به سوال شما پاسخ می دهد. شما باید خوش بین باشید. بنابراین تنها چیزی که نباید باشید بدبین است. شما باید خوش بین باشید زیرا اغلب اوقات خوش بین هستید. در شرایطی که همه چیز بسیار سخت، بسیار تلخ به نظر می رسد، به نظر می رسد که هیچ راه حلی وجود ندارد.”

جایشانکار با به اشتراک گذاشتن سفر خود از یک دیپلمات تا یک سیاستمدار گفت که همکاران سیاسی او او را جدی نمی گیرند.

او گفت: “اگر شما مدام مرا به عنوان یک تکنوکرات توصیف می کنید، همکاران سیاسی من من را جدی نمی گیرند. بنابراین، ببینید، من فردی بودم که در دیپلماسی حرفه ای داشتم و سپس آگاهانه تصمیم گرفتم وارد سیاست شوم.” گفت.