جو بایدن و کمالا هریس جلسات توجیهی را از کارشناسان امنیت ملی دریافت می کنند

واشنگتن: جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده و کمالا هریس معاون منتخب رئیس جمهور ، توجیهی از کارشناسان امنیت ملی در مورد چالش های دیپلماتیک ، دفاعی و اطلاعاتی کشور دریافت کرده اند.

آژانس دولتی آمریكا كه روند انتقال را راه اندازی می كند – اداره خدمات عمومی (GSA) ، به ریاست یك ترامپ منصوب شده – هنوز دموكرات های بایدن و هریس را به عنوان برندگان انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر به رسمیت نشناخته است.

مدیر GSA ، امیلی د مورفی ، منصوب رئیس جمهور فعلی جمهوریخواه دونالد ترامپ ، تاکنون از برداشتن قدم قانونی لازم برای آغاز روند انتقال ، که به تیم بایدن بودجه ، جلسات اطلاعاتی و دسترسی به آژانس های فدرال را رد می کند ، خودداری کرده است. .

انتقال بایدن-هریس روز سه شنبه گفت که “کارشناسان آنها را در مورد چالش های دیپلماتیک ، دفاعی و اطلاعاتی که دولت در روز اول به ارث می برد ، با توجه به چشم انداز استراتژیک و همچنین آمادگی دپارتمان های سیاست خارجی و امنیت ملی و آژانس ها ”

چنین توجیهی در غیاب جلسات رسمی اطلاعاتی روزانه توسط دولت ترامپ در حال اخراج به بایدن و هریس ارائه می شود.

از آنجا که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا از پذیرفتن انتخابات 3 نوامبر امتناع ورزیده است ، دولت قادر به ارائه اطلاعات روزانه اطلاعات و امنیت ملی به بایدن و هریس نیست.

ترامپ پرونده های قضایی زیادی را در ایالت های اصلی آغاز کرده است ، اما هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای خود در مورد کلاهبرداری ارائه نکرده است.

تیم انتقالی بایدن همچنان از پزشكان برجسته سابق برخوردار خواهد بود ، به ویژه كه عدم اطمینان از GSA مانع از ملاقات انتقال و انتقاد از انتقال با مقامات فعلی شعبه اجرایی ، از جمله در مورد مسائل فوری امنیت ملی و سیاست خارجی می شود.

شرکت کنندگان در جلسه توجیهی ژنرال (rtd) لوید آستین ، تونی بلینکن ، نیکلاس برنز ، دیوید کوهن ، آوریل هاینز ، کاتلین هیکس ، ژنرال (rtd) استنلی مک کریستال ، دریاسالار (rtd) ویلیام مک ریون ، کارمن میدلتون ، سامانتا پاور ، سپهبد ژنرال ( rtd) وینسنت استوارت ، لیندا توماس-گرینفیلد و رابرت ورک.

“برای پاسخ به این چالش های دوقلو ، ما باید به دموکراسی خود احیا کنیم … و اینکه ما یک سیاست خارجی داریم که ارزش ها و نیازهای آنها را منعکس می کند. من فکر می کنم ما باید رهبری آمریکا را تجدید کنیم و ایالات متحده را دوباره در معرض رئیس میز ، “بایدن در بالای جلسه گفت:

“ما می خواهیم روی آمادگی برای هر آنچه ممکن است پیش بیاید متمرکز شویم و به همین دلیل از همه شما خواسته ام تا در مورد آنچه بزرگترین چالش های پیش روی ما می دانید و همچنین اطمینان حاصل کنید که دیپلماسی ، ارتش و … ما با این بحران ها روبرو می شوید ، مختصراً به من بگویید. .

“من انتقادی ندارم ، برای بیان موارد واضح ، می دانید ، من قادر به دریافت توجیهاتی نیستم که معمولاً تاکنون ارائه می شود. بنابراین من فقط می خواستم نظر شما را در مورد آنچه در آینده می بینید جلب کنم. برای بیان موارد واضح ، هیچ بایدن افزود: مسئولیت ریاست جمهوری مهمتر از حمایت از مردم آمریکا است ، بنابراین من قدردانی می کنم که وقت خود را صرف کردید و من مضطرب هستم که سخنان شما را بشنوم.