جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب آمریکا می تواند انتخاب کابینه را به زودی در هفته آینده اعلام کند

واشنگتن: رئیس جمهور منتخب جو بایدن به سرعت در حال تکمیل دولت خود است و می تواند رهبران عالی کابینه خود را از اوایل هفته آینده معرفی کند.

بایدن روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که او قبلاً تصمیم گرفته است که چه کسی وزارت خزانه داری را رهبری کند. به گفته افراد نزدیک به دوره انتقال که با شرط ناشناس ماندن در گفتگو با آسوشیتدپرس برای گفتگو در مورد مشورت های داخلی ، می توانند قبل از شکرگذاری شکرگذاری را انتخاب کنند ، همراه با نامزد وی برای وزیر خارجه.

اطلاعیه های هیئت دولت می تواند به صورت توزیع منتشر شود ، در حالی که گروههایی از نامزدها در یک منطقه خاص خاص مانند اقتصاد ، امنیت ملی یا بهداشت عمومی قرار دارند ، به یک باره اعلام می شوند.

چنین اقدامی با هدف ارائه این پیام صورت می گیرد که بایدن قصد دارد خود را برای ریاست جمهوری آماده کند حتی اگر دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا از قبول نتیجه و تلاش برای براندازی نتایج انتخابات در ایالت های مهم ، خودداری کند. سد راه های ترامپ اصول اساسی دموکراتیک مانند انتقال مسالمت آمیز قدرت را تضعیف کرده است و به ویژه مشکل ساز است زیرا بایدن در ژانویه در میان بدترین بحران بهداشت عمومی بیش از یک قرن کار خود را آغاز می کند.

“این یک تأثیر بزرگ است. و هر روز بدتر می شود ، یعنی یک هفته پیش ، معامله چندان مهمی نبود. این هفته معامله بزرگتری شروع می شود. هفته آینده ، بزرگتر خواهد شد ، “دیوید مارشیک ، مدیر مرکز انتقال ریاست جمهوری در مشارکت غیرحزبی برای خدمات عمومی گفت. “هر روز جدیدی که از دست می رود تأثیر بیشتری نسبت به روز قبل دارد.”

هنوز هم ، کار انتقال بایدن در حال پیشرفت است ، رئیس جمهور منتخب جلسات مجازی مکرر را از خانه خود در ویلمینگتون ، دلاور و یک مکان موسیقی در مرکز شهر برگزار می کند. در این مرحله ، بایدن به شدت در انتخاب کابینه خود مشارکت دارد ، روندی که توسط یک نفر توصیف می شود شبیه به قرار دادن قطعات پازل در کنار هم.

در کنار هم قرار دادن تیم 15 نفره ، بایدن با تقاضاهای منافع متعدد و رقیب و همچنین واقعیت های سیاسی جهت یابی در سنا که کاملاً تقسیم شده است روبرو است.

او باید ترکیب مناسبی از نامزدها را برای دلجویی از ترقی خواهان پیدا کند و خواستار شواهد متعهد خود به اصلاحات اساسی است. وعده خود را برای ساخت متنوع ترین دولت در تاریخ مدرن تحقق بخشد. و فرایند نامزدی دشوارتر از حد انتظار را با حاشیه کنترل ناچیز برای هر یک از دو طرف ، بسته به نتیجه دو مرحله دوم دور سنا جورجیا در ژانویه ، پشت سر می گذارید.

به نظر می رسد که این ملاحظات از قبل باید حساب کاربری بایدن را برای وزیر امور خارجه اعلام کند.

دو نامزد نهایی دیپلمات ارشد آمریکا عبارتند از آنتونی بلینکن ، معاون سابق مشاور امنیت ملی و معاون وزیر امور خارجه و کریس کوونز که کرسی سابق بایدن را از دلاور بر عهده دارد و در کمیته روابط خارجی سنا حضور دارد.

Blinken و Coons به بایدن نزدیک هستند و هر دو به صورت خصوصی و در بعضی موارد به صورت علنی نسبت به این شغل ابراز علاقه کرده اند. اما با توجه به توازن قدرت در سنا به دو دور دوم در جورجیا بستگی دارد ، به گفته افراد نزدیک به مرحله انتقال ، Blinken می تواند برتری داشته باشد. این افراد گفتند كه این تفكر این است كه حتی اگر كونز برای این پست انتخاب شود و فرماندار دموكرات دلاور جای خود را به یك دموكرات بدهد ، از دست دادن نفوذ وی در سنا می تواند بیش از ارزش وی به عنوان وزیر امور خارجه باشد.

این محاسبه سنا همچنین به احتمال زیاد برای اولین انتخاب فرضی بایدن ، سفیر سابق در سازمان ملل و سوزان رایس ، مشاور امنیت ملی سنگینی می کند. رایس ، که همچنین به بایدن نزدیک است ، به دلیل اظهارات گذشته خود در مورد حمله مرگبار 2012 به بناهای دیپلماتیک ایالات متحده در بنغازی ، لیبی ، تقریباً مطمئناً در روند تأیید با سنا تحت کنترل جمهوریخواهان با مشکل روبرو خواهد شد.

وقتی بایدن به جلو می رود ، تیم وی تا زمانی که اداره خدمات عمومی نتواند برنده شدن بایدن را تأیید کند ، به همتایان خود در آژانس های مختلف فدرال دسترسی نخواهند داشت یا از بودجه و فضای اداری برای انتقال استفاده می کنند.

مارکیک خاطرنشان کرد که تاخیر در این روند می تواند در نهایت تعداد کارمندان اداری را که بایدن می تواند به موقع در محل کار خود تضعیف کند ، تضعیف کند. داوطلبان باید مراحل اخلاقی اخلاقی را طی کنند ، ده ها صفحه از فرم ها را تشکیل دهند و برخی از مواضع نیاز به مجوزهای امنیتی دارند.

عدم اطمینان همچنین تا حدودی یک بحران نقدی را برای تیم بایدن ایجاد کرده است. طبق گفته دو اهدا کننده از تلاش های انتقال ، آنها در حال حاضر حدود 8 میلیون دلار برای انتقال سرمایه جمع کرده اند ، که هدف اصلی خود بوده است ، اما بدون تقریبا 6 میلیون دلار بودجه فدرال که به تیم انتقال بایدن داده شده است ، آنها مجبور به ادامه جمع آوری کمک مالی شده اند. .

این هفته کریس کورج ، رئیس کمیته ملی مالی کمیته ملی دموکراتیک ، در ایمیلی که به AP اهدا شد ، هشدار داد که انتقال بایدن پول کافی برای “تأمین بودجه” تلاش های خود را ندارد و به اهدا کنندگان گفت که “مردم آمریکا اگر بلافاصله قدم نگذاریم و کاری در این زمینه انجام ندهیم ، بازنده های بزرگ باشیم. ”

یوهانس آبراهام ، مشاور انتقال بایدن ، روز جمعه در تماس با خبرنگاران ، هشدار داد که این تاخیر بر برنامه ریزی انتقال تأثیر می گذارد.

وی گفت: “این یک بازی نیست.” “هیچ جایگزینی برای اطلاعات در زمان واقعی وجود ندارد که فقط می تواند از محیط پس از اطمینان حاصل شود که اکنون باید در آن باشیم.”

___

متیو لی ، نویسنده آسوشیتدپرس ، در واشنگتن به این گزارش کمک کرده است.