جوانان الوار هندو اولین غیر مسلمان در کشور هستند که در آزمون ورودی مطالعات اسلامی برتر هستند

(این داستان در اصل در ظاهر شد در 17 نوامبر سال 2020)

جیپور: شبهام یداو (21 ساله) از الوار اولین غیر مسلمان در کشور است که در آزمون ورودی مشترک دانشگاه مرکزی در مطالعات اسلامی برتر است.

شوبهام ، فارغ التحصیل فلسفه از دانشگاه دهلی ، می خواست این دین را عمیقاً بفهمد.

وی اظهار داشت: “بسیاری از باورهای غلط در مورد اسلام وجود دارد و من معتقدم این یکی از سو the تفاهم ترین دین است. ما بسیاری از رهبران جهان را می خوانیم که در مورد آن صحبت می کنند و این باعث می شود من در مورد تحصیل در دوره پس از فارغ التحصیلی خود فکر کنم. شخصاً ، من فقط می خواهم مطالعه كنم تا در هنگام دو قطبی شدن پل ارتباطی بین دو جامعه باشد. ”

شبهام در آرزوی تبدیل شدن به یک کارمند دولت گفت که مطالعات اسلامی برای آماده سازی UPSC مفید خواهد بود. پدر شبهام یک تاجر و مادر یک خانه دار است. وی گفت پدرش از تصمیم وی برای مطالعه موضوع حمایت كرد.

یکی از مهمترین نگرانی هایی که والدین وی دارند ، امنیت است زیرا وی در کاشمر تحصیل خواهد کرد. “از 14 دانشگاه مرکزی کشور ، کالج های کشمیر تنها دانشگاه هایی هستند که دوره مطالعات اسلامی را ارائه می دهند. بنابراین ، من دو سال آنجا خواهم بود. من به کشمیر رفته ام و مردم آنجا دوستانه هستند. من فکر نمی کنم که ما باید نسبت به یک جامعه تصور غلط داشته باشیم. ”

در دانشگاه ساسکریت Jagadguru Ramanandacharya Rajasthan ، بسیاری از مسلمانان هستند که دکترای خود را انجام می دهند. Shastri Kosalendra Das ، رئیس گروه در دانشگاه ، این یک مرحله خوشآمد است. وی افزود: “افرادی که مایلند بدون هیچ تعصبی به ادیان دیگر نگاهی بیندازند ، اقدامی مثبت است. بسیاری از دانشجویان جامعه در حال تحصیل در دانشگاه سانسکریت هستند. این می تواند به از بین بردن شکاف بین دو جامعه کمک کند. ”

در دانشگاه راجستان ، دو استادیار در گروه اردو وجود دارد که هندو هستند. راشمی جین ، دانشیار دانشگاه راجستان ، گفت که خواه این کار برای مشاغل باشد و یا فقط علاقه دانشجویان باشد ، اما اکنون روزانه مرزها در آموزش بر اساس جوامع کاهش می یابد.