جمهوری خواهان به کاندیداهای کابینه بایدن رئیس جمهور منتخب اعتراض دارند ، این نشانه ای از آنچه در آینده خواهد آمد است

واشنگتن: انتخاب کابینه جو بایدن رئیس جمهور منتخب به سرعت در حال واقعیت سیاسی مجلس سنا است که کنترل شدیدی دارد و دولت جدید دموکرات را برای انجام هر کاری به جمهوریخواهان رقیب وابسته می کند.

در زمان رهبری میچ مک کانل ، سناتورهای جمهوری خواه در تأیید نامزدهای بایدن بدون توجه به اینکه کدام حزب اکثریت را پس از انتخابات دور دوم ژانویه در اختیار داشته باشد ، بسیار تأیید خواهند کرد. بایدن فضای مانور کمی خواهد داشت و رای کمی برای پس انداز خواهد داشت.

بایدن روز سه شنبه تیم اقتصادی خود را – پس از معرفی تیم امنیت ملی خود در هفته گذشته – از سنا خواست که نامزدهای خود را سریع بررسی کند ، و گفت آنها “شایسته چیزی نیستند و کمتر از این انتظار ندارند”.

اما بعید به نظر می رسد. جمهوری خواهان به سرعت نشان می دهند که مشتاق هستند شرایط مناظره را تعیین کنند و قیمت آرای خود را دقیق تعیین کنند. انتخاب بایدن برای رئیس بودجه ، نیرا تاندن ، فوراً به عنوان “رادیواکتیو” رد شد. نامزد وزیر امور خارجه وی ، آنتونی بلینکن ، به سرعت در معرض مقاومت سناتورهای حزب جمهوری خواه قرار گرفت که سابقه وی را در میان مبارزات احتمالی خود در کاخ سفید در سال 2024 منفجر کردند.

حتی در حالی که اکثر سناتورهای جمهوری خواه هنوز از پذیرفتن شکست رئیس جمهور دونالد ترامپ خودداری می کنند ، آنها جنگ های جدیدی را برای دوران بایدن آغاز می کنند. GOP بین رئیس جمهور مستعفی که برای نزدیک بودن به آن احتیاج دارد معلق است – ترامپ هنوز هم می تواند با یک توئیت شغلی خود را ایجاد کند یا آن را بشکند – و مورد جدیدی که مطمئن نیستند چگونه به آن نزدیک شوند. تقریباً یک ماه از انتخابات 3 نوامبر گذشته ، مک کانل و بایدن هنوز صحبتی نکرده اند.

رامش پونورو ، یکی از اعضای ملاقات کننده در انستیتوی اینترپرایز آمریکا ، طی یک جلسه توجیهی روز سه شنبه گفت: “اختلاف ، گمراهی و سردرگمی در میان جمهوری خواهان باعث می شود که آنها تمایل به اتحاد در مخالفت داشته باشند.”

“آنها لزوما نمی دانند که برای چه چیزی هستند ، اما همه آنها می توانند توافق کنند که Neera Tanden را دوست ندارند.”

رئیس جمهور جدید معمولاً با حداقل چند نامزد کابینه یا اداری با مشکل روبرو می شود ، افرادی که سنا را به اشتباه غلط می زنند و موفق به کسب آرا for کافی برای تأیید نمی شوند یا پس از جلسات جنجالی عمومی مجبور به کناره گیری می شوند.

نامزدهای ترامپ با مقاومت عظیم دموکرات های سنا روبرو شدند ، آنها از وضعیت حزب اقلیت خود برای تأیید آهسته حتی برای پست های سطح پایین تر استفاده کردند. این حداقل یک دهه است که تشدید جنگ های رویه سنا است.

اما نبردهای پیش رو به ویژه در حالی شدید است که بایدن تلاش می کند تا در زمان بحران COVID-19 و سقوط اقتصادی ، دولت خود را ایستادگی کند و پس از آنکه ترامپ بسیاری از افراد حرفه ای را بدرقه کرد و تازه واردانی را که اغلب آزمایش نشده اند منصوب کرد ، دوباره دولت را بازسازی کرد.

رهبر دموکرات سنا ، چاک شومر ، تخصصی را که گزینه های بایدن برای دولت به همراه دارد ، ستود. وی به دلیل شکایت از تمایل تندن به توییت های تند پس از چهار سال باربر توئیتر بی پایان ترامپ که سناتورهای حزب جمهوری خواه اغلب سعی داشتند آنها را نادیده بگیرند ، جمهوری خواهان را به سخره گرفت.

شومر از مجلس سنا گفت: “پس از آنچه در طی چهار سال گذشته پشت سر گذاشتیم ، من انتظار دارم كه تقریباً همه نامزدهای رئیس جمهور منتخب بایدن به طور گسترده ای قابل قبول باشند.”

در عوض ، او هشدار داد ، “سوئیچ شروع به چرخش” به مخالفت جمهوریخواهان می کند.

برای اطمینان ، برخی از گزینه های اصلی بایدن مسیر آسان تری برای تأیید دارند. جانت یلن ، که اولین زن وزیر خزانه داری کشور خواهد شد ، شکایات عمومی کمی از جمهوری خواهان جلب کرد. در سال 2014 بسیاری برای تأیید وی به عنوان رئیس صندوق فدرال رأی داده بودند.

دموکرات ها نبردهای خاص خود را در پیش دارند. بایدن در حالی که تلاش می کند تیم خود را سر جای خود قرار دهد ، وظیفه دلهره آور جلوگیری از تقسیم جناحهای میانه رو و مترقی حزب را بر عهده دارد.

جمهوری خواهان اکنون در سنا از امتیاز 50-48 برخوردار هستند ، اما اگر دموکرات ها در انتخابات دور دوم 5 ژانویه هر دو کرسی جورجیا را بدست آورند ، آنها کنترل خود را از دست می دهند ، زیرا معاون رئیس جمهور که کمالا هریس خواهد بود ، تساوی شکن است.

مبارزات نامزدی به عنوان شاخص اولیه رویکرد جمهوری خواهان به بایدن به محض یافتن جایگاه سیاسی خود در یک فضای پس از ترامپ عمل می کند.

ترامپ همچنان که حزب را تسهیل می کند ، از نفوذ زیادی بر حزب برخوردار است و به ویژه سناتورها باید او را برای انتخابات دور دوم جورجیا نزدیک نگه دارند.

رئیس جمهور قصد دارد روز شنبه به جورجیا سفر کند ، جایی که دو سناتور حزب جمهوری خواه ، دیوید پردو و کلی لوفلر ، نتوانستند آستانه 50٪ را برای پیروزی در انتخابات در ماه نوامبر پاک کنند. پردو با جون اوسوف دموکرات و لوفلر با رافائل وارنوک دموکرات در ایالتی روبرو می شود که برای حمایت از بایدن رو به رو شد.

مک کانل در مورد نامزدهای بایدن یا دستور کار سال آینده تقریباً چیزی نگفته است زیرا وی همچنان به ترامپ وقت و فضا می دهد تا نتایج انتخابات را در پرونده های دادگاه که پیروزی کمی داشته است به چالش بکشد.

در عوض ، او اجازه داده است سایر جمهوری خواهان سنا ، به ویژه آنهایی که دارای جاه طلبی های کاخ سفید هستند ، برای خود نام بسازند. GOP Sens. Tom Cotton ، Marco Rubio و Josh Hawley ، در میان دیگران ، همه شکایت های واضحی را در مورد انتخاب های بایدن اعلام کرده اند.

علیرغم شکست ترامپ ، جمهوری خواهان در کنگره ممکن است انگیزه کمی برای همکاری با بایدن داشته باشند. آنها با حفظ بسیاری از صندلی های مجلس و سنا که انتظار می رفت از دست بدهند ، عملکرد بهتری از ترامپ داشتند. یک درسی که جمهوری خواهان از انتخابات نوامبر آموخته اند ممکن است ادامه دادن همان کاری باشد که انجام داده اند.

پس از ملاقات سناتورهای حزب جمهوری خواه در روز سه شنبه با کنفرانس ، مک کانل سر به سمت آنچه در پیش بود تکان داد و مجبور کرد که ناهارهای نشستن سنتی خود را کنار بگذارد و بحران COVID-19 افزایش یابد و تهدید به اخلال بیشتر در کاپیتول شود.

مک کانل درباره اتمام چند هفته باقی مانده “این دولت” و “دولت جدید” در آینده صحبت کرد.