جایشانکار در مورد ادامه روابط با ولیعهد امارات بحث می کند

دهلی نو: وزیر امور خارجه S Jaishankar و شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی در سفر دو کشور وزیر در مورد پیشرفت همکاری های استراتژیک بین هند و امارات در دوران پس از Covid گفتگوهایی انجام دادند.

به زودی پس از آنکه امارات متحده عربی روابط رسمی خود را با اسرائیل برقرار کرد ، این دو در مورد مسائل مهم منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند سفیر اسرائیل در مصاحبه ای با ET طرفدار همکاری سه جانبه بود. هند و امارات متحده عربی همکاری ضد تروریستی شدیدی دارند و جایشانکار تأیید کرد که دهلی نو توجه جهانی را بر تروریسم مرزی و مرکز تهدید جهانی حفظ خواهد کرد. وی شجاعت نیروهای امنیتی هند برای ادامه دفاع از این کشور را تحسین کرد. “کانون توجه جهانی را به شدت بر تهدید تروریسم مرزی علیه هند حفظ خواهد کرد. و در مرکز تروریسم جهانی ، “او در توئیتر نوشت.

روزهای سه شنبه و چهارشنبه جیشانکار در بحرین بود ، که روابط خود را با اسرائیل نیز عادی کرد. مقامات گفتند که هند و بحرین تصمیم گرفته اند که در زمان دیدار جایشانکار با رهبری عالی بحرین ، همکاری دفاعی بیشتری از جمله همکاری های امنیتی دریایی را انجام دهند.

“از HH @ MohamedBinZayed برای پذیرایی من در بدو ورود به ابوظبی تشکر می کنید. سلام و آرزوهای خوب PMnarendramodi را منتقل کرد. مراقبت و توجه امارات متحده عربی به جامعه بزرگ هند بسیار تحسین برانگیز است. ” “بحث در مورد پیشرفت همکاری های استراتژیک ما در دوران پس از Covid. تبادل نظر در مورد موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی “، وی افزود.

جایشانکار همچنین در مورد سنوات پس از کووید درباره راه های از سرگیری کار شغل کارگران هندی در امارات متحده عربی بحث خواهد کرد. بیش از سه میلیون هندی در امارات کار می کنند. این دو کشور در طی همه گیری تماس های سطح بالای نزدیک داشته اند. نخست وزیر نارندرا مودی در جریان همه گیری با زاید آل نهیان صحبت کرده است. خود جایشانکار نیز طی چند ماه گذشته چندین بار با وزیر امور خارجه امارات صحبت کرده است. آنها همچنین در کمیسیون مشترک هند و امارات متحده عربی در سپتامبر 2020 ریاست مشترک داشتند.

جلسه کارگروه سطح بالا در مورد سرمایه گذاری به ریاست وزیر تجارت و صنعت و راه آهن و رئیس سازمان سرمایه گذاری ابوظبی در اوایل ماه نوامبر برگزار شد. جایشانکار برای دیدار با رئیس جمهور رامكالاوان به زودی به سیشل سفر می كند. این سفر برای درک اولویت های توسعه رئیس جمهور جدید برای تقویت همکاری های دوجانبه است. سیشل با وجود هنجارهای سخت گیرانه قرنطینه ای ، معافیت ایجاد کرده است. EAM اولین بازدید کننده سطح بالای رئیس جمهور جدید خواهد بود.