جام جهانی 2023: محل برگزاری جام جهانی 2023 ICC: فهرست کامل شهرها و استادیوم های مسابقات

جام جهانی 2023 مردان قرار است در 5 اکتبر با یک بازی افتتاحیه هیجان انگیز بین انگلیس و نیوزلند آغاز شود. محل برگزاری این دیدار هیجان انگیز احمدآباد است. این مسابقه خاص بین تیم ها و محل برگزاری به عنوان یک ادای احترام نوستالژیک به نسخه 1996 مسابقات عمل می کند.

هند، کشور میزبان، مبارزات خود را علیه استرالیا در چنای آغاز خواهد کرد. در 15 اکتبر، آنها در یک مسابقه مورد انتظار مقابل رقیب اصلی خود، پاکستان شرکت خواهند کرد. احمدآباد شهر منتخب برای فینال در 19 نوامبر است.

گزارش های اخیر حضور پاکستان در جام جهانی را تایید می کند. علاوه بر بازی با هند، دیگر دیدارهای مرحله گروهی پاکستان در چنای، حیدرآباد و بنگلور برگزار خواهد شد.

هشت مکان باقیمانده که به عنوان مکان مسابقات جام جهانی 2023 ICC انتخاب شده اند عبارتند از دهلی، دارمسالا، گواهاتی، ایندور، کلکته، بمبئی، راجکوت و رایپور. به احتمال زیاد بمبئی میزبان حداقل یکی از دو بازی نیمه نهایی خواهد بود.

این مسابقات با حضور 10 تیم برگزار خواهد شد. هند به عنوان میزبان، به همراه افغانستان، استرالیا، انگلیس، بنگلادش، نیوزیلند، پاکستان و آفریقای جنوبی از طریق سوپرلیگ جام جهانی کریکت 2020-2023 ICC جواز حضور مستقیم را کسب کرده است.

دو تیم دیگر از طریق مسابقات مقدماتی جام جهانی که در ماه های ژوئن و جولای در زیمبابوه برگزار می شود، جایگاه خود را به دست خواهند آورد. در مسابقات مقدماتی قهرمانان سابق سریلانکا و هند غربی در کنار ایرلند، نپال، هلند، عمان، اسکاتلند، امارات، ایالات متحده آمریکا و زیمبابوه میزبان حضور خواهند داشت.

جام جهانی هند شاهد حضور 10 تیم در قالب لیگ رفت و برگشت خواهد بود که در مجموع 45 مسابقه یک بار با یکدیگر بازی خواهند کرد. در ادامه مرحله لیگ، مرحله نیمه نهایی و فینال برگزار خواهد شد.

در اینجا لیست کامل شهرها و استادیوم های میزبان مسابقات جام جهانی 2023 ICC آمده است:

احمدآباد: استادیوم نارندرا مودی، موترا (بازی مسابقات انگلیس و نیوزلند، هند و پاکستان، فینال)
بنگالورو: استادیوم ام چیناسوامی
چنای: استادیوم MA Chidambaram
دهلی: استادیوم کریکت آرون جیتلی
دارمسالا: ورزشگاه انجمن کریکت هیماچال پرادش
گواهاتی: ورزشگاه انجمن کریکت آسام
حیدرآباد: استادیوم بین المللی کریکت راجیو گاندی، اوپال
ایندور: استادیوم هولکار
کلکته: باغ عدن
بمبئی: استادیوم وانخده (حداقل یک نیمه نهایی)
رایپور: استادیوم بین المللی کریکت شهید ویر نارایان سینگ
راجکوت: ورزشگاه انجمن کریکت ساوراشترا

سوالات متداول

Q1: چند مسابقه در جام جهانی ICC ODI 2023 برگزار خواهد شد؟
پاسخ: در مجموع 48 مسابقه در جام جهانی ICC ODI 2023 برگزار خواهد شد.

Q2: کدام شهرهای هند میزبان مسابقات ICC ODI جام جهانی 2023 خواهند بود؟
پاسخ: مسابقات جام جهانی ICC ODI 2023 به میزبانی شهرهای مختلف هند برگزار خواهد شد. مکان های دقیق هنوز اعلام نشده است، اما انتظار می رود شهرهایی مانند بمبئی، کلکته، چنای، بنگلور، دهلی، احمدآباد و موهالی در میان میزبانان باشند.

بیانیه سلب مسئولیت: این محتوا توسط یک شخص ثالث نوشته شده است. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسندگان / نهادهای مربوطه است و دیدگاه های اقتصادی تایمز (ET) را نمایندگی نمی کند. ET هیچ یک از محتویات خود را تضمین، تضمین یا تأیید نمی کند و به هیچ وجه در قبال آنها مسئولیتی ندارد. لطفاً تمام اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که اطلاعات و محتوای ارائه شده صحیح، به روز شده و تأیید شده است. ET بدینوسیله از هرگونه و همه ضمانت‌های صریح یا ضمنی مربوط به گزارش و هر محتوای آن سلب مسئولیت می‌کند.