توزیع واکسن: مرکز از ایالت ها می خواهد پانل هایی برای توزیع واکسن ایجاد کنند: وزیر کارناتاکا

بنگالورو: وزیر امور خارجه کارناتاکا ، باسواراج بومای روز جمعه گفت ، این مرکز از ایالت ها خواسته است که یک کمیته راهبری در سطح ایالت و سطح ولسوالی و تالوک برای توزیع سریع و موثر واکسن COVID-19 تشکیل دهند. بومای ، که در کنفرانس ویدیویی نخست وزیر نارندرا مودی به همراه وزیر ارشد BS Yediyurappa شرکت کرد ، گفت که این طرح تهیه واکسن بر اساس اولویت 30 نفر کرور است. وی در اینجا به خبرنگاران گفت ، باید انتخاباتی مانند آماده سازی دقیق از سطح غرفه با حضور در مراکز واکسیناسیون و کارکنان بهداشتی یا داوطلبان آموزش دیده ، برای توزیع سریع و موثر واکسن انجام شود. وزیر گفت: “کنفرانس ویدئویی نخست وزیر برای اطمینان از اجرای صحیح آن ، هر زمان که واکسن آماده است و اطمینان حاصل شود که به بخش خاصی از افراد با اولویت رسیده است.”

وی گفت: در میان گروه اولویت ، حدود یک کرور کارکنان بهداشتی ، دو جنگجوی کرون کرونا ، حدود 26 کرور افراد بالای 50-60 سال و باقی مانده کسانی هستند که بیماری های مشترک دارند.

یک کمیته راهبری تحت ریاست وزیر ارشد در سطح ایالت تشکیل می شود. بومعی گفت ، کمیته هایی در سطح ولسوالی و تالوک تشکیل خواهند شد. وی با بیان جزئیات مشورت در کنفرانس ویدئویی گفت که داوطلبان باید آموزش ببینند و از کارمندان بهداشتی در بخشهای دولتی و خصوصی باید برای این منظور استفاده شود. وی گفت: “در طول انتخابات ، چگونگی برنامه ریزی دقیق ما در هر سطح غرفه به گونه ای که مراکز واکسیناسیون باید ایجاد شود ، اطلاعات دیجیتالی باید ایجاد شود و سوابق باید حفظ شود زیرا واکسیناسیون در دو تا سه دوز انجام می شود” اضافه.

مودی روز سه شنبه در ارتباط با وضعیت COVID-19 و برنامه توزیع واکسن از طریق کنفرانس ویدئویی با رئیسان ایالت های مختلف ارتباط برقرار کرد. وزیر کشور آمیت شاه ، وزیر بهداشت ، هارد وردان و مقامات ارشد نیز در این نشست حضور داشتند. این نشست در حالی برگزار می شود که دولت مرکزی تدابیری را برای توزیع سریع و م vaccثر واکسن ویروس کرونا در زمان تهیه آن در نظر گرفته است.

علاوه بر یدیوراپا و بومای ، وزیر درآمد R آشوكا ، وزیر رفاه اجتماعی B Sriramulu ، دبیر ارشد TM Vijay Bhaskar و سایر مقامات ارشد از طرف كارناتاكا در جلسه حضور داشتند.

وزیر بهداشت کارناتاکا ، K سوداکار ، که از حیدرآباد در کنفرانس ویدیویی شرکت کرد ، در بیانیه ای گفت ، طبق دستورالعمل های دولت اتحادیه ، آماده سازی برای توزیع واکسن در این ایالت در حال انجام است.

در مجموع 29451 مرکز توزیع واکسن و بیش از 10 هزار واکسیناسیون شناسایی شده است.

وی افزود: حدود 2،855 مرکز زنجیره سرد در ایالت وجود دارد و سردخانه های بخش دامپزشکی و بیمارستان های خصوصی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

بومای در پاسخ به س asالی در مورد زمان واکسن در دسترس بودن ، گفت که هیچ تاریخ مشخصی توسط مرکز به اشتراک گذاشته نشده است.

وی گفت که تولید واکسن علیه COVID-19 در مراحل مختلفی است – 50 مورد در مرحله تحقیقات بالینی ، 25 مورد در مرحله آزمایش پیشرفته و 5 مورد در مرحله آزمایش بالینی در کشور است.