تفاوت ضایعات آهنی و غیر آهنی

قراضه از مواد قابل بازیافت به جای مانده از تولید و مصرف محصول مانند قطعات وسایل نقلیه ، لوازم ساختمان و مواد اضافی تشکیل شده است. ضایعات برخلاف زباله ، به ویژه فلزات بازیابی شده ، ارزش پولی دارند و مواد غیر فلزی نیز برای بازیافت بازیابی می شوند. 

https://www.tejarat-gram.ir/price/casting/zayeaat

قراضه فلزات هم از نظر تجاری و هم از محیط های مسکونی سرچشمه می گیرد. به طور معمول یک “اسکرپر” خدمات خود را تبلیغ می کند تا به راحتی قراضه را برای افرادی که به آن نیازی ندارند حذف کند. 

 

قراضه را اغلب به یک حیاط خراب (که به آن حیاط خلوت ، حیاط خلوت یا حیاط شکن نیز می گویند) می برند ، جایی که برای ذوب شدن بعداً به محصولات جدید فرآوری می شود.

یک حیاط خرابه ، بسته به موقعیت مکانی آن ، ممکن است به مشتریان این امکان را بدهد که قبل از ارسال به کارخانه های ذوب ، مقادیر زیادی را مرور کرده و اقلام را خریداری کنند ، اگرچه معمولاً بسیاری از حیاط های قراضه که مقادیر زیادی قراضه دارند ، این کار را نمی کنند ، اغلب واحدهای کل مانند موتور یا وزن ماشین آلات بدون توجه به وضعیت عملکرد آنها. مشتریان معمولاً ملزم به تهیه وسایل و وسایل شخصی خود برای استخراج قطعات هستند و برخی از اسکریپارد ها ممکن است قبل از ورود به آنها در قبال جراحات شخصی از داشتن مسئولیت چشم پوشی کنند. بسیاری از اسکاردارد ها همچنین وزن فلزات عمده (فولاد ضد زنگ و غیره) را می فروشند که غالباً با قیمتی کاملاً کمتر از هزینه خرده فروشی قطعات مشابه است. 

 

نحوه بازیافت 

دستگاه خرد کن قراضه اغلب برای بازیافت وسایل حاوی انواع مختلف مواد دیگر در ترکیب با فولاد استفاده می شود. بعنوان مثال اتومبیل و کالاهای سفید مانند یخچال ، اجاق گاز ، لباسشویی و … این موارد برای مرتب سازی دستی مواردی از قبیل پلاستیک ، مس ، آلومینیوم و برنج کار سختی است. با خرد شدن به قطعات نسبتاً كوچك ، فولاد به راحتی می تواند به صورت مغناطیسی جدا شود. جریان زباله های غیر آهنی برای مرتب سازی به تکنیک های دیگری نیاز دارد. 

 

در مقایسه با حیوانات خرابکار ، اسکاردارد به طور معمول همه چیز را به جای وزن ، همه از نظر وزن می فروشند. از نظر قراضه ، ارزش اولیه قراضه چیزی است که ذوب سنگ به آنها خواهد داد ، نه ارزش هر شکل فلز. از طرف دیگر ، یک اتومبیل شکسته دقیقاً همان قراضه را بر اساس آنچه مورد انجام می شود ، صرف نظر از وزن آن.

به طور معمول ، اگر یک کشتی شکسته نتواند چیزی بالاتر از ارزش فلز موجود در آن بفروشد ، آنها آن را به اسکاردارد می برند و از نظر وزنی می فروشند. تجهیزات موجود در بخشهای مختلف فلزات را اغلب می توان با قیمتی کمتر از هر یک از فلزات خریداری کرد ، زیرا این کار باعث می شود که فلزات قبل از حمل و نقل مجدد آنها از هم جدا شوند. 

 

سارقان بعضی اوقات وسایل مسروقه را به اسکاردارد می فروشند. لوله ها و سیم های مسی ، بناهای برنزی و نمای سایدینگ آلومینیوم همگی از اهداف سرقت فلزات بوده اند که با افزایش قیمت ، تعداد سرقت ها افزایش می یابد. پوشش های چاله نیز به سرقت رفته است. در دهه 1970 اصطلاح “اخبار اخبار” برای توصیف سرقت روزنامه های فروشی به فروشندگان قراضه ابداع شد.