تحول دیجیتال: چگونه و چرا تحول دیجیتال در صنایع هند گسترده شده است

Marc Andreessen در سال 2011 نقل کرد: “نرم افزار دنیا را می خورد”. این پیشگویی در حال حاضر یک واقعیت است.

دنیای بیش از حد به هم پیوسته اینجاست و شتابی از نوآوری و اختلال را به همراه دارد. برای سال‌ها، به ما گفته می‌شود که اینترنت «خوبی برای داشتن» است – کانالی اضافی برای رشد. امروزه اینترنت به کانالی برای گسترش و نوآوری تبدیل شده است. در این دوره جدید، همه جا فرصت هایی وجود دارد که می توانند توسط کسانی که می دانند چگونه از قدرت آن استفاده کنند، استفاده کنند. اینترنت بر روی ما راه اندازی شده است و اکنون این به شما بستگی دارد که آیا برای آن آماده هستید یا نه.

در واقع، مجمع جهانی اقتصاد در سال 2020 گزارش داد که تعداد کاربران اینترنت در سراسر جهان به بیش از 4.8 میلیارد نفر رسید که هر دقیقه یک میلیون دلار برای کالاهای آنلاین خرج می شود. هند نزدیک به 700 میلیون کاربر اینترنت دارد که عمدتاً از طریق تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند و انتظار می‌رود تا سال 2025 نزدیک به 900 میلیون کاربر اینترنت داشته باشد. جمعیت اینترنت در هند بیش از دو برابر کل جمعیت ایالات متحده است که به این کشور در تغییر شکل خود کمک کرده است. در عصر جهانی شدن دیجیتال با بهبود قابلیت‌های دیجیتال و فراگیرتر شدن اتصال، فناوری تقریباً به سرعت و به طور چشمگیری هر بخش از اقتصاد هند را تغییر می‌دهد. این احتمالاً تأثیر اقتصادی قابل توجهی خواهد داشت و همچنین ماهیت کار را برای میلیون‌ها هندی تغییر خواهد داد.

حتی در حالی که اقتصاد از ضربه وحشیانه کووید بیرون می‌آید، سال 2022 با افزایش شدید پرداخت‌های دیجیتال در ماه اول آغاز شد. بر اساس گزارش بانک مرکزی هند (RBI)، حجم تراکنش های آنلاین از شهرهای ردیف 2 و 3 در درگاه های پرداخت خصوصی در طول سال 2021 به ترتیب 45.6 درصد و 54.3 درصد رشد داشته است. به طور حتم می توان گفت که سفر کشور ما به سمت تحول دیجیتال واقعی است، برای مثال، خرید وسایل خانه روزانه خود و تقریباً نداشتن کیف پول یا پول فیزیکی، زیرا شهروندان هندی همه انواع پرداخت های دیجیتال را پذیرفته اند.

صنعت نرم افزار در هند حداقل 25 سال قدمت دارد، اما هرگز تحول دیجیتالی را که این کشور در زمان های اخیر شاهد بوده است، به وجود نیاورد. بنابراین، چه چیزی ناگهان تغییر کرد؟

● رشد و تکامل صنعت نرم افزار هند: پیش از این، هند تولید کننده نرم افزار بود. پس از Reliance Jio، demonetisation و Covid، به طور گسترده ای به مصرف کننده نرم افزار خود تبدیل شده است. پیش از این، برنامه‌ها فقط برای مخاطبان جهانی نوشته می‌شدند و با نیازهای هندی مطابقت داشتند (یا نیازها با برنامه نوشته شده مطابقت داشتند). در سناریوی امروزی، با توجه به نیازهای مصرف کنندگان خود که نمی توان تصور کرد هندی ها نرم افزار خود را مصرف می کنند، آنها بیشتر محلی و بیش از حد محلی هستند.

● مشمول اینترنت رانده: اتصال به اینترنت در روستاهای هند با سرعتی سریع در حال افزایش است و به زودی از اتصال شهری پیشی خواهد گرفت. امروزه مردم در دورافتاده‌ترین روستاها از اینترنت پرسرعت و دیتا با قیمت‌های اسمی برخوردار هستند که به‌طور ناگهانی تعداد کاربران هر نوع خدماتی را افزایش داده است. ● اندازه و فرصت بازار: با جمعیت 1.4 میلیاردی کشور، بازار کافی برای وجود 10 محصول مشابه وجود دارد که خطر شکست استارت آپ ها را کاهش می دهد. بازارها سرمایه گذاری دارند و واضح است که بازارهای بزرگ تنها راه برای کارکرد ریاضی هستند، زیرا استارتاپ ها باید توانایی رشد قابل توجهی داشته باشند. این روزها، استارت‌آپ‌های عصر جدید فناوری با تمرکز بر فناوری‌های دیجیتال و استانداردهای اتوماسیون از جمله داده‌های بزرگ، تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، هوش مصنوعی، محاسبات ابری و اینترنت اشیا، جلوتر از منحنی تحول دیجیتال هستند.

هند در حال ورود به دوران پیشرفته ای است که در آن فناوری های چهارمین انقلاب صنعتی مانند هوش مصنوعی با سرعتی تصاعدی به جهان تزریق می شود. سازمان‌ها در سراسر کشور از پتانسیل خود برای اختراع مجدد مدل‌های کسب‌وکار خود، ایجاد راه‌های جدید رشد بازار و رسیدگی به نیازهای حیاتی جامعه استفاده می‌کنند. با رشد سریع فناوری دیجیتال، می توان انتظار داشت که صنایع متنوعی مانند تولید، کشاورزی، سلامت، انرژی و تحرک بخشی از این تحول باشند که به ایجاد یک اکوسیستم قوی کمک می کند که یک مارپیچ عظیم رو به بالا باشد.

فناوری دیجیتال و انقلاب داده، کارایی خدمات عمومی، شفافیت و از همه مهمتر اعتماد شهروندان را افزایش داده است. شهروندان در هر فصل جدید نسبت به بهبود کیفیت زندگی خود احساس قدرت بیشتری می کنند. با 5G و سایر فناوری‌های نوظهور در تصویر، در دسترس بودن دستگاه‌های قدرتمندتر، اکوسیستم استارت‌آپ در حال تکامل، افزایش اشتها برای نوآوری، و شرکت‌هایی که ارزش کسب‌وکار مبتنی بر نرم‌افزار را درک می‌کنند، رشد کشور را به سمت انقلاب دیجیتال تقویت می‌کنند. با هر گام رو به جلو در فن آوری، فرصت بزرگی برای سازمان ها وجود دارد که چیز جدیدی ایجاد کنند، چیزی که به نفع مردم در سراسر جهان باشد. اکنون، برداشتن گام بزرگ بعدی ضروری است، زیرا آینده اینجاست و این زمان های هیجان انگیزی برای زندگی است.

نویسنده است معاون ارشد، استراتژی و فناوری APAC، GlobalLogic.

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.