تحول دیجیتال: چرا شرکت ها باید فراتر از RPA فکر کنند تا واقعاً تحول دیجیتال را بپذیرند

با شتاب در تعداد ابتکارات دیجیتال، چندین شرکت هندی از قدرت اتوماسیون برای حمایت از تلاش‌های تحول دیجیتال خود استفاده کرده‌اند. سازمان‌های مختلف استراتژی‌های متفاوتی را با توجه به سفر اتوماسیون خود استفاده کرده‌اند. بسیاری از سازمان‌ها سفر اتوماسیون خود را با استفاده از فناوری‌هایی مانند ماکروها، جمع‌آوری داده‌ها و اتوماسیون دسکتاپ آغاز کردند. در حالی که این شرکت ها در خودکارسازی وظایف خاص موفق بودند، چالش ها بسیار بیشتر از مزایای آن بود. مشکلات در یکپارچگی، خطرات امنیتی و مسائل حاکمیتی تعدادی از چالش‌های پیش روی شرکت‌هایی بود که این ابزارها را اتخاذ کرده بودند. مرحله بعدی در سفر اتوماسیون با استفاده از ابزارهای اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) امکان پذیر شد. با این حال، شرکت‌ها با استفاده از RPA با موانع متعددی مواجه شده‌اند و متوجه شده‌اند که برای دستیابی به دگرگونی دیجیتال واقعی، فاقد آن هستند.

چه چیزی در RPA کم است؟
با ظهور RPA، فرآیندهایی که تکراری، مستعد خطا و بدون تغییرات بودند، نامزدهای آشکاری برای اتوماسیون شدند. اما این نسخه نیز چالش های خود را داشت. یکی از چالش های آشکار وابستگی به برنامه اساسی بود. اختلال در یک فرآیند مجزا باعث تغییر در برنامه‌ای که ربات روی آن اجرا می‌شود، می‌شود که متعاقباً منجر به خرابی کل استقرار RPA در بالای برنامه می‌شود.

چالش های دیگر در رابطه با RPA عبارتند از:

  • RPA زمانی که نوبت به اجرا می رسد کوتاهی می کند – در برخی موارد برخی پروژه ها تا 9 ماه طول می کشد
  • RPA فاقد توانایی ایجاد رابط کاربری جلویی و تعریف گردش کار جدید است
  • RPA توانایی محدودی برای خودکارسازی فرآیندهای انتها به انتها دارد که در معرض شکستگی ناشی از تغییرات رابط برنامه، تغییرات فرآیند و غیره هستند.
  • با نیاز دائمی به رفع مشکلات مربوط به ارتقاء برنامه و تغییرات فرآیند، نگهداری ربات می تواند گران باشد – گاهی اوقات بیش از هزینه توسعه اولیه ربات
  • مدیریت مزارع ربات برای IT چالش برانگیز می شود، به ویژه با شرکت هایی که از ربات های چند فروشنده استفاده می کنند.

چگونه Intelligent Automation می تواند پاسخ مورد نیاز را ارائه دهد
اتوماسیون هوشمند شامل هماهنگی سه لایه فناوری است:

  • تکنولوژی اتوماسیون: در هسته ما فن‌آوری‌های اتوماسیون را داریم – مانند نقشه‌برداری فرآیند و هوشمندی (به عنوان مثال، فرآیند کاوی، استخراج وظیفه، و iBPMS). تبدیل مبتنی بر داده (به عنوان مثال، پردازش اسناد هوشمند). گردش کار، فرآیند، و اتوماسیون وظایف (به عنوان مثال Low Code، RPA، API، و عوامل مجازی هوشمند)
  • فناوری اطلاعات: فناوری‌های اتوماسیون توسط هوش مصنوعی (AI) و فناوری‌های یادگیری ماشین تقویت می‌شوند. به عنوان مثال، بینایی کامپیوتر، پردازش زبان طبیعی/تولید زبان طبیعی، هوش مصنوعی مکالمه و غیره.
  • فناوری مادون قرمز: اتوماسیون و فناوری اطلاعات به نوبه خود توسط زیرساخت نسل بعدی تامین می شوند

این مدل، برخلاف RPA، سازمان ها را قادر می سازد تا رویکرد جامع تری نسبت به اتوماسیون اتخاذ کنند. شناسایی فعال فرآیندهای جدید با پتانسیل اتوماسیون، تراز کردن/آماده سازی آنها در صورت لزوم و در نهایت خودکارسازی آنها را ممکن می سازد. این مدل همچنین سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا ابتکارات اتوماسیون خود را به آسانی مقیاس کنند.

نقش حیاتی کد پایین در اتوماسیون هوشمند
تمام چالش‌های RPA همانطور که در بالا توضیح داده شد را می‌توان با استفاده از رویکرد اتوماسیون گردش کار مبتنی بر کد پایین سازمانی به طور مؤثر حل کرد – به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا به سرعت برنامه‌هایی را با چابکی بسازند تا تغییرات را در صورت بروز و در زمان وقوع آنها تطبیق دهند.

سایر مزایای قابل توجه استفاده از رویکرد کم کد سازمانی قدرتمند عبارتند از:

  • به ایجاد تجربیات همه کانالی در پلتفرم های مختلف اجازه می دهد و توانایی تجزیه و تحلیل داده های پیچیده سازمانی را فراهم می کند.
  • ایجاد گردش کار را با پردازش مستقیم امکان پذیر می کند و دارای قابلیت ادغام آسان با سیستم های شخص ثالث است.
  • با ادغام مستقیم برنامه ها با سیستم های زیربنایی رکورد و خطوط لوله داده قوی، نیازهای تعمیر و نگهداری کم است.
  • چارچوب‌های حاکمیت برنامه‌های سازمانی گسترده‌تر بدون کنترل‌ها و نظارت‌های تخصصی قابل اجرا هستند
  • طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های UI/UX که بخشی از همان پلتفرم کد پایین سازمانی هستند.
  • چابکی بدون وقفه برای تیم فناوری و کسب و کار که کمک می‌کند زمان سریع‌تری برای ارزش‌گذاری و زمان سریع‌تر به بازار داشته باشد.
  • ادغام یکپارچه با برنامه‌های قدیمی موجود که با سیستم‌های سابقه وصل می‌شوند تا چندین سیستم تعامل ایجاد کنند (B2E، B2B، B2C و غیره)
  • صرفه جویی در هزینه در مقابل خرید راه حل های مدیریت عملکرد با جمع آوری نظارت بر عملکرد همه برنامه ها در یک پلت فرم واحد

پلتفرم های Enterprise Low-code به بهینه سازی واقعی فرآیندها و سیستم های زیربنایی کمک می کنند. سازمان‌ها می‌توانند از این پلت‌فرم‌ها برای مدرن‌سازی برنامه‌های قدیمی یا ساخت سریع برنامه‌های جدید، از جمله توانایی ساخت رابط‌های جلویی، چیزی که RPA فاقد آن است، استفاده کنند. این معماری اصلی کسب و کار را تشکیل می دهد و امکان تجربه همه کاناله را در تلفن همراه، وب و سایر رابط های همهجانبه فراهم می کند. علاوه بر این، از دیدگاه معماری، کد پایین سازمانی توانایی هماهنگی را به ارمغان می آورد – یکپارچه سازی یکپارچه با سیستم های مختلف رکورد و سایر سیستم های سازمانی، برای تشکیل داده های اصلی و پایه پلت فرم. در اصل، این امکان اتوماسیون فرآیندهای مختلف افقی و عمودی را در سراسر سازمان فراهم می کند.

یک فناوری اتوماسیون با کد پایین سازمانی از رویکرد معمولی به سمت اتوماسیون فاصله می گیرد. بخش مهمی از اکوسیستم اتوماسیون هوشمند را اشغال می‌کند و به ربات‌های RPA اجازه می‌دهد روی برنامه‌های کم‌کد اجرا شوند. می توان نتیجه گیری کرد که کم کد سازمانی و سایر فناوری های اتوماسیون هوشمند، از جمله RPA، می توانند به طور یکپارچه با هم کار کنند.

شرکت‌های هندی قبلاً سفرهای ابر اتوماسیون خود را آغاز کرده‌اند، اما پذیرش کلی هنوز در مراحل اولیه است. اگرچه کد پایین سازمانی به عنوان یک فناوری کلیدی در پشته اتوماسیون هوشمند پدیدار شده است، اکثر شرکت ها در مدل بلوغ حرکت کند بوده اند. با این حال، تعداد کمی از شرکت‌ها به سرعت تکامل یافته‌اند و ابتکارات راهبردی را برای تبدیل شدن به پذیرندگان اولیه، پیشگامان پذیرش کد پایین سازمانی انجام داده‌اند.

تمرکز عمده در گذشته نه چندان دور با توجه به اتوماسیون بر سرمایه گذاری در RPA بوده است.

آنها عمدتاً بر کسب پیروزی های سریع ابتدا در مورد اتوماسیون فرآیندهای افقی در امور مالی و حسابداری، تدارکات و منابع انسانی تمرکز می کنند. این ابتکارات متعلق به واحدهای تجاری فردی است. اگر شرکت‌ها می‌خواهند در سفر اتوماسیون هوشمند سرعت ببخشند، باید یک استراتژی متمرکز برای آن داشته باشند – از جمله یک مرکز تعالی اختصاصی با کد پایین سازمانی که یک منشور فرعی است، یک تیم اختصاصی و رهبر، فرآیندهای جذب استعداد متمرکز، علاوه بر این، همانطور که شرکت ها در مقیاس بلوغ بالا می روند، فناوری از طریق همگرایی با سایر فناوری های اتوماسیون هوشمند مانند NLP، IDP، به طور فزاینده ای پیچیده می شود.

بزرگترین مناطق تاثیرگذار
از آنجایی که شرکت‌های بیشتر و بیشتر فناوری محور می‌شوند، آزاد کردن ظرفیت توسعه‌دهندگان یک نیاز مبرم است. اینجاست که فناوری‌هایی مانند کم‌کد می‌توانند وارد شوند – نه تنها بهره‌وری توسعه‌دهندگان موجود را بهبود می‌بخشند، بلکه زمان ورود سریع‌تری به بازار را نیز تضمین می‌کنند، به‌ویژه برای برنامه‌های کاربردی حیاتی.

برای شرکت ها، برخی از بزرگترین مزایا عبارتند از:

  • چابکی فوق العاده با دستیابی سریعتر به زمان ورود به بازار با فعال کردن توسعه سریع برنامه ها
  • تجربه ای همهجانبه با ایجاد برنامه های کاربردی کاربر پسند و افزایش تجربه همه ذینفعان – مشتریان، کارمندان و شرکا
  • هدایت نوآوری و عملکرد با مدرن کردن سیستم‌ها و فرآیندهای قدیمی و همچنین توسعه تجربیات جدید و گردش کار
  • اطمینان از انعطاف پذیری عملیاتی با حفظ توانایی ایجاد سریع راه حل های آماده برای کسب و کار
  • صرفه جویی در هزینه به دلیل افزایش بهره وری توسعه دهندگان حرفه ای و مشارکت توسعه دهندگان شهروند در فرآیند اتوماسیون

با پلت‌فرم‌های کم‌کد مناسب سازمانی، شرکت‌ها می‌توانند مرحله بعدی سفر اتوماسیون هوشمند خود را آغاز کنند و توسعه نرم‌افزار سرتاسر را مدیریت کنند. کد پایین می تواند در هر مرحله به شما کمک کند: از ایده پردازی گرفته تا افزایش مقیاس با DevOps چابک، در یک پلتفرم واحد. در نهایت، منجر به توانایی طراحی و توسعه سریع محصولات استراتژیک، با UX همهجانبه و امنیت داخلی می شود. برای اطمینان از حداکثر ارزش هر ابتکار اتوماسیون، داشتن یک رویکرد جامع و کاملاً تعریف شده ضروری است – رویکردی که افراد، فرآیندها و فناوری را در بر می گیرد. تنها در این صورت است که شرکت ها می توانند چشم انداز واقعی بودن یک شرکت دیجیتالی را درک کنند.

(نویسنده معاون منطقه ای OutSystems India است)