تجربه مشتری: چگونه استفاده از پلتفرم های کم و بدون کد تجربه مشتری را برای کسب و کارها بهبود می بخشد

بر اساس گزارش اخیر Bain & Company، کسب و کارهایی که با موفقیت خدمات مشتری عالی ارائه می کنند، شاهد رشد درآمد 4 تا 8 درصدی بالاتر از میانگین بازار بودند. گارتنر همچنین بیان کرده است که «تجربه مصرف‌کننده، جبهه تبلیغاتی جدید است» و شرکت‌ها باید برای بقای خود در بازار رقابتی امروزی، برای ایجاد تجربه‌ای عالی برای مشتری آماده شوند. فن‌آوری قدیمی و افزایش فشار بر منابع، نیروی کار و آموزش، بسیاری از شرکت‌ها را متوقف می‌کند.

با کمک پلتفرم‌های پیشرفته و کم‌کد، کسب‌وکارها می‌توانند از تنگناهای متعدد تحول دیجیتال فراتر رفته و تجربه مشتری را بهبود بخشند. اگرچه توسعه کم و بدون کد برای سال‌ها موضوع داغ بوده است، جذب و کاربرد آن پس از همه‌گیری به طور چشمگیری افزایش یافته است. با توسعه خود، شرکت‌ها می‌توانند به‌سرعت و مستقیم نتایجی متناسب ایجاد کنند که تجربه مصرف‌کننده را بهبود بخشد.

کم و بدون کد چگونه کار می کنند؟

فن آوری های ایجاد کم و بدون کد به شدت مرتبط هستند و اغلب از زوایای یکسان مورد بحث قرار می گیرند. با این حال، تمایز بین این دو فلسفه رشد بسیار مهم است. با ساده‌سازی و تسریع برنامه‌نویسی، پلتفرم‌های کم‌کد که نیاز به کدنویسی دارند، هدفشان توانمندسازی توسعه‌دهندگان خبره است. شناخته شده ترین نمونه از یک سیستم با کد پایین، ارائه PaaS مایکروسافت (پلتفرم به عنوان یک سرویس)، پلتفرم Power است.

برعکس، پلتفرم‌های بدون کد به متخصصان کسب‌وکار اجازه می‌دهند بدون ایجاد یک خط کد، برنامه‌های کاربردی ایجاد کنند. محصولات مورد ستایش QuickApps و BeatBlip AgreYa نمونه های اصلی پلتفرم های بدون کد هستند. از دهه‌های 1960 و 1970، زمانی که نرم‌افزار هنوز در مراحل ابتدایی خود بود، بین مهندسان نرم‌افزار و همه افراد دیگر تقسیم‌بندی قابل‌توجهی وجود داشته است.

این سیستم از سر ناچاری توسعه داده شد زیرا یادگیری و تسلط بر برنامه نویسی نرم افزار در گذشته بسیار چالش برانگیز و زمان بر بود. با این وجود، هم پلتفرم‌های کم و هم بدون کد، تحولی در توسعه اپلیکیشن ایجاد کرده‌اند و به همه این امکان را می‌دهند که با مشارکت و حتی طراحی اپلیکیشن‌ها برای تغییر تجربیات مصرف‌کننده و کارمند، از حرفه‌ای‌های کسب‌وکار گرفته تا مدیران سطح C، برنامه‌هایی را طراحی کنند.

توسعه اپلیکیشن چگونه تغییر می کند

گارتنر پیش بینی می کند که تقریباً 65 درصد از برنامه ها با استفاده از پلتفرم های کم یا بدون کد تا سال 2024 ایجاد می شوند و 66 درصد از سازمان های بزرگ حداقل از چهار مورد از این پلتفرم ها استفاده خواهند کرد. در همین راستا، Forrester یک بازار 21.2 میلیارد دلاری را برای پلتفرم‌های فناوری کم یا بدون کد تا سال 2022 پیش‌بینی می‌کند. پلتفرم‌های کم و بدون کد، توسعه برنامه‌های کاربردی تجاری را با استفاده از رابط‌های کشیدن و رها کردن، کدهای کوتاه یا بلوک‌های از پیش ساخته شده، و کاهش نیاز به کدگذاری فشرده زمان و هزینه مورد نیاز برای طراحی اپلیکیشن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. علاوه بر این، با کمک این پلتفرم‌ها، کسب‌وکارها ممکن است به طور چشمگیری بهبود یابند و تجربه مشتری بهتری ایجاد کنند. علاوه بر این، با ترویج وفاداری مشتری و ایجاد سرنخ، تجربه مثبت مشتری به طور اجتناب ناپذیری به موفقیت برند کمک می کند و به سازمان ها در دستیابی به اهداف بازاریابی خاص کمک می کند.بهبود تجربه مشتری
چابکی و سرعت را تزریق می کند
با استفاده از پلتفرم های کم و بدون کد، کسب و کارها می توانند سرعت توسعه اپلیکیشن و فعالیت های اتوماسیون فرآیند خود را افزایش دهند. این پلتفرم‌ها به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنند تا ۸۰ درصد سریع‌تر اپلیکیشن‌های مشتری را ایجاد و منتشر کنند. یک رویکرد معمولی می تواند نه تا دوازده ماه طول بکشد تا فعالیت های اساسی کسب و کار را خودکار کند، اما با یک رویکرد کم و بدون کد، می توان آن را تنها در چند هفته انجام داد. با این فناوری‌ها، کسب‌وکارها ممکن است به سرعت برنامه‌های کاربردی عملی برای رسیدگی به شکایات مشتری توسعه دهند. به لطف پلتفرم‌های کم و بدون کد، شرکت‌ها می‌توانند به بهترین وجه مجهز شوند و نسبت به نیازهای مشتری واکنش‌پذیرتر باشند.

ضمن کاهش هزینه ها، کارگران را توانمند می کند
پلتفرم‌های کم و بدون کد به شرکت‌ها در به حداکثر رساندن پتانسیل نیروی کار خود کمک می‌کنند. این پلتفرم‌ها ساده‌سازی می‌کنند و ایجاد برنامه‌ها را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌کنند و به کارکنان اجازه می‌دهند تا سریع‌تر نوآوری کنند و مشکلات را به طور کارآمدتر برطرف کنند. کارمندان بدون ماه‌ها انتظار برای کمک از بخش فناوری اطلاعات یا توسعه‌دهندگان برنامه‌ها را می‌سازند – سازمان‌ها به لطف کد کم و بدون کد، گزینه‌های بی‌شماری دارند. این پلتفرم ها امکان ایجاد چیزهای جدید توسط کاربران قدرتمند یا توسعه دهندگان آماتور را فراهم می کنند.

علاوه بر این، پلتفرم‌های کم و بدون کد هزینه مالکیت یک برنامه را تا 80 درصد کاهش می‌دهند، زیرا مشتریان شرکتی را قادر می‌سازند تا نوآوری کنند و برنامه‌هایی را برای خودکارسازی عملیات تجاری ایجاد کنند. سازمان ها ممکن است تجربه مشتری را بدون سرمایه گذاری گران به شدت بهبود بخشند.

تجربیات دیجیتال بهتری ارائه می شود
امروزه مشتریان از شرکت هایی که با آنها تجارت می کنند، انتظار تعامل دیجیتالی فردی، انعطاف پذیر و سریع تر دارند. توانایی ارضای نیازهای مشتری دیگر مزیت رقابتی نیست. در اقتصاد رقابتی امروزی، شرکت هایی که فراتر از این الزامات هستند، برجسته می شوند. مشتریان امروز ممکن است از زمان انتظار طولانی، نرخ های ضعیف برای بار اول و کارمندانی که دانش لازم را ندارند ناامید شوند. پلتفرم‌های کم‌کد و بدون کد به کسب‌وکارها چابکی و واکنش‌پذیری برای ساخت برنامه‌هایی می‌دهند که به سرعت داده‌ها و بینش‌ها را برای بهبود تجربه مشتری ترکیب می‌کنند. این پلتفرم‌ها با دادن دسترسی نمایندگان به منابعی مانند به‌روزرسانی‌های هم‌زمان، تحویل سریع‌تر، تعامل بهتر و بازخورد متمرکز کاربر، پشتیبانی بهتری از مشتری ارائه می‌کنند.

پس انداز پول باعث کسب درآمد می شود
با پلتفرم‌های بدون کد، کاهش هزینه‌ها لزوماً به معنای کاهش هزینه نیست. بدون کد، کاربران تجاری را قادر می سازد تا برنامه های ساده ای تولید کنند، و کارشناسان فناوری اطلاعات را آزاد می کند تا روی مسائل مهم تر تمرکز کنند. می‌توانید با کاهش وابستگی خود به مهندسان نرم‌افزار و متخصصان فناوری اطلاعات در پول خود صرفه‌جویی کنید و همچنین منابع ضروری را برای ایجاد ویژگی‌های جدید و بهبود تجربه مشتری آزاد خواهید کرد.

سفارشی سازی برای سه راهی
امروزه مصرف کنندگان به جای کالاها و خدمات به دنبال تجربیات هستند. و سطح شخصی‌سازی دیجیتالی که می‌توانید به مشتریان خود ارائه دهید، احساس آنها را نسبت به شرکت شما تعیین می‌کند. برای به دست آوردن مزیت رقابتی، کسب و کارها باید به سرعت بینش مشتری را با تجربیات دیجیتال مرتبط کنند. با استفاده از پلتفرم‌های بدون کد، می‌توانید به سرعت برنامه‌هایی ایجاد کنید که داده‌ها و بینش‌های مصرف‌کننده را در سفر مشتری آنها یکپارچه می‌کند. پلتفرم‌های بدون کد به شما امکان می‌دهند تا از تجزیه و تحلیل به‌عنوان یک ابزار قضاوت برای همه چیز، از ارتقای بی‌درنگ گرفته تا تبلیغات هدفمند کاربران، کنترل کاملی بر سفرهای کاربر مشتریان خود داشته باشید.

فرهنگی را ایجاد می کند که توسط نوآوری هدایت می شود
سازمان ها باید به طور مداوم در تمام عملیات های تجاری نوآوری کنند تا رقابت پذیری را در محیط اقتصادی و تجاری در حال تغییر حفظ کنند. سازمان‌ها می‌توانند با استفاده از پلتفرم‌های کم‌کد و بدون کد، استراتژی‌های جایگزین را آزمایش کنند، زیرا زمان و هزینه زیادی را طلب نمی‌کنند. این پلتفرم‌ها متخصصان کسب‌وکار را برای توسعه، آزمایش و اصلاح مفاهیم برنامه‌های نوآورانه برای بهبود تجربه مصرف‌کننده تشویق می‌کنند. علاوه بر این، این پلتفرم‌های توسعه کاربرپسند، کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا خدمات پیشرفته ارائه کنند و به طور مداوم از درخواست‌های مشتری جلوتر بمانند.

مشتریان در حال حاضر تمایل دارند به سمت شرکت هایی گرایش پیدا کنند که بتوانند سریع ترین نیازهای آنها را پاسخ دهند. پلتفرم‌هایی با کد کم و بدون کد برای تطبیق این الگوی تجربه مصرف‌کننده ساخته شده‌اند. این پلتفرم‌ها به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند تا به سرعت، ایمن و به راحتی برنامه‌های فعلی خود را تغییر دهند و تجربیات پیشرفته‌ای را برای مشتریان ارائه دهند. پلتفرم‌های کم و بدون کد به شرکت‌ها در ساده‌سازی و بهبود تعامل دیجیتالی مشتری با یک برند کمک می‌کنند. ایجاد یک پایگاه مشتری مستحکم و ایجاد شرایط برای افزایش فروش و گسترش کسب و کار مستلزم وجود همه این عوامل است.

نتیجه
از طریق طرح‌بندی UI/UX سفارشی‌شده، طرح‌های آماده برای استفاده، و اتصال آسان با سیستم‌های شخص ثالث، راه‌حل‌های بدون کد مانند Quixy به کسب‌وکارها در بهبود سفر کاربر مصرف‌کننده کمک می‌کنند. اکنون زمان جلب نظر مشتریان است و بدون کد راه حل است!

(نویسنده موسس و مدیر عامل شرکت Twixor است)