تاریکی پس از جشنواره: صورتحساب های الکترونیکی ، تقاضای برق ، کاهش حمل و نقل راه آهن

دهلی نو: تولید قبض E-way در سه هفته اول ماه نوامبر کاهش یافت ، تقاضای برق تعدیل شد و بارگیری در راه آهن کاهش یافت ، که نشان دهنده تعدیل فعالیت اقتصادی در فصل بعد از جشن است. اقتصاددانان گفتند که این انتظار می رود ، اگرچه افزایش موارد Covid-19 و محدودیت های مجدد خطرات بهبودی را به همراه دارد.

همانطور که در 22 نوامبر ، 40.7 میلیون صورتحساب e-way در ماه تولید شد ، نشان می دهد که کل ماه ممکن است به مراتب کمتر از سابقه 64 میلیون در ماه اکتبر یا حتی 57 میلیون در ماه سپتامبر باشد ، طبق روند داده از شبکه مالیات کالا و خدمات.

تقاضای برق در 22 نوامبر به 3192 میلیون واحد کاهش یافت که کمتر از 3،290 میلیون واحد در یک سال قبل است. بارگیری توسط راه آهن هند در هفته منتهی به 21 نوامبر 5٪ کمتر و از نظر ارزش 0.3٪ بود. در حدود 1.8 میلیون ، تولید روزانه صورتحساب الکترونیکی در ماه نوامبر کمتر از 2 میلیون ثبت شده در اکتبر بود.

صورتحساب های E-way ، شاخصی از جابجایی کالا و فعالیت اقتصادی ، برای حمل کالا بیش از 50،000 روپیه در ارزش مورد نیاز است و برای حمل و نقل بین ایالتی و حمل و نقل داخلی ارائه می شود.

به گفته کارشناسان ، ممکن است اوج تعطیلات و تعداد بیشتر تعطیلات در کاهش تولید راه های الکترونیکی نقش داشته باشد. با این حال ، اقتصاددانان در مورد اینکه آیا داده ها نشان دهنده بهبود متزلزل است ، اختلاف نظر داشتند.

آدیتی نایار ، اقتصاددان اصلی در ICRA ، گفت: “به نظر می رسد افت ماه بعد ماهانه به دلیل اشباع احتمالی تقاضای پنهان باشد … ما همچنان در مورد دوام جهش هایی که پس از ماه اکتبر در بخشهای مختلف دیده می شود ، محتاط هستیم.”