بوئینگ از زمان اتصال به زمین اولین سفارش 737 MAX را کسب کرده است

لندن: بوئینگ اولین سفارش عمده خود را برای 737 MAX از زمان زمینگیر شدن هواپیما پس از 20 ماه سقوط هواپیما پس از دو سانحه مرگبار ، انجام داد ، زیرا شرکت هواپیمایی بدون سر و صدا ایرلندی Ryanair قرارداد خرید 75 هواپیما را امضا کرد.

این دستور – که سهام بوئینگ را برای دومین جلسه مستقیم از بین برد – نشانه اعتماد به هواپیمایی بود که ماه گذشته پس از ارتقا up هواپیما و پس از تأیید توسط اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده (FAA) به سمت بازگشت به خدمات در حال حرکت است. پروتکل های آموزش خلبانی.

شرکت هواپیمایی ایرلند در بیانیه ای اعلام کرد که در حال تبدیل گزینه های جت های به ارزش 7.0 میلیارد دلار (5.8 میلیارد یورو) با قیمت های لیست است.

مدیر عامل بوئینگ ، دیو کالهون ، قول داد که غول هوافضای ایالات متحده برای اطمینان از اینکه چنین حوادث ویرانگر دیگری هرگز تکرار نخواهد شد ، “از نظر ایمنی” مجدداً متعهد شد “.

کالحون در یک کنفرانس خبری که از این خبر رونمایی کرد به خبرنگاران گفت: “ما هرگز تصادفاتی را که ما را در مکانی که قرار داده ایم فراموش نخواهیم کرد.”

اعلامیه روز پنجشنبه مجموع سفارشات شرکت مستقر در دوبلین را به 210 هواپیمای MAX 737 با ارزش کلی بیش از 22 میلیارد دلار اعلام می کند.

در عین حال هواپیما طی یک دوره چهار ساله بین بهار 2021 تا دسامبر 2024 تحویل داده خواهد شد.

مایکل اولاری ، رئیس اجرایی رایان ایر افزود: “این یک همکاری واقعی بین رایانیر و بوئینگ بوده است.”

اولیری در سال 2019 افراد مفصلی را برای توصیف نحوه کار بوئینگ در بحران MAX تحت رهبری قبلی به کار گرفت. با این وجود روز پنجشنبه ، وی Calhoun و دیگر رهبران ارشد بوئینگ را به خاطر تنظیم مجدد روابط بین بوئینگ ، FAA و سایر تنظیم کنندگان ارشد اعتبار داد.

علاوه بر این ، وی ابراز اطمینان کرد که واکسن Covid-19 به بهبود بخش هواپیمایی در سال آینده کمک خواهد کرد ، پس از وضعیت اضطراری بهداشت جهانی که تقاضای بین المللی برای سفرهای هوایی را در سال 2020 کاهش داده است.

اویلری گفت: “ما باید با اطمینان زیادی چشم به راه باشیم. واکسن ها در سه ماهه اول سال آینده وارد می شوند.”

کالاهون قبلاً گفته بود که انتظار دارد صنعت هواپیمایی حدود 3 سال به فعالیت قبل از همه گیری احتیاج داشته باشد و حدود 5 سال برای بازگشت به رشد نیاز باشد.

اما روز پنجشنبه ، رئیس بوئینگ گفت که واکسن “کمی سریعتر از آنچه فکر می کنم بیشتر مردم آمد ، به این معنی است که جدول زمانی ما امروز کمی تهاجمی تر است” در مقایسه با پیش بینی های قبلی.

این اطلاعیه در پی یک گام بزرگ در جهت از سرگیری خدمات تجاری در روز چهارشنبه است که هواپیمایی آمریكا پرواز آزمایشی بوئینگ 737 MAX را به پایان رساند.

دستور Ryanair به دنبال زمینگیری تقریباً دو ساله جت پس از دو سانحه مرگبار رخ داد که در مجموع منجر به کشته شدن 346 نفر شد.

هواپیمای MAX پیش از سقوط مرگبار هواپیماهای Lion Air و Ethiopian Airlines در سال 2018 و 2019 به ترتیب یک گاو نقدی برای بوئینگ بوده است.

این بلاها غول هوافضای ایالات متحده را به بحرانی بدل کرد که نتیجه آن شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا بود.

در تحقیقات انجام شده علت اصلی این دو سقوط را یک سیستم معیوب برای کنترل پرواز دانست که قرار بود هواپیما هنگام بالا آمدن از توقف جلوگیری کند اما در عوض بینی هواپیما را به سمت پایین وادار کرد. FAA برای رفع نقص به بوئینگ نیاز داشت تا این سیستم را ارتقا دهد.

Calhoun روز پنجشنبه افزود: “ما هر آنچه را كه ربطی به ایمنی در شركت ما داشته باشد ، مجدداً تزریق كرده و دوباره نیرو می دهیم.”

“اقدام مجدد به این امر بخشی از فرهنگ ماست … تا اطمینان حاصل کنیم که دیگر چنین اتفاقی تکرار نخواهد شد.”

“من فکر می کنم ما از اینجا لاغر و باهوش تر بیرون می آییم … اما مهمتر از همه ، ایمن تر است.”

در همین حال ، مشتریان صدها سفارش MAX را در سال جاری لغو کرده اند ، اما اگر دوباره هواپیما مصوبات نظارتی بیشتری را کسب کند ، بوئینگ می تواند نرخ بهره خود را جبران کند.

از مارس 2019 تا اکتبر سال جاری 565 لغو جت 737 MAX انجام شده است.

بوئینگ همچنین هنوز به دلیل رسیدگی به بحران و پرونده های قضایی از اعضای خانواده قربانیانی که FAA را به دلیل اجازه دادن به پرواز مجدد جت بدون تغییر بیشتر ، با لاس زدن از طرف خانواده های دولتی تحقیق کرده اند.

سهام بوئینگ در معاملات صبح زود در نیویورک با 7.1 درصد جهش به 239.66 دلار رسید.