به‌روزرسانی‌های زنده اخبار هند: دانیل لی، رئیس بخش صندوق بین‌المللی پول درباره مسیر رشد هند می‌گوید: «اقتصاد بسیار قوی…»

به‌روزرسانی‌های زنده اخبار هند: دانیل لی، رئیس بخش صندوق بین‌المللی پول، روز سه‌شنبه به اقتصاد هند ایمان آورد و گفت که این اقتصاد “اقتصادی بسیار قوی” است.

او گفت که هند یکی از نقاط درخشان اقتصاد جهانی در حال حاضر با نرخ رشد بالا است.

“بله، ما نرخ رشدی برای هند داریم که 6.8 در سال 2022 است. فراموش نکنیم که این یکی از نقاط روشن در اقتصاد جهانی در حال حاضر است. چنین نرخ رشد بالایی است و با 0.2 – به 5.9 کاهش می یابد. بازنگری در مقایسه با ژانویه، آنچه در اینجا اتفاق می‌افتد نیز مجموعه‌ای از بازنگری‌های تاریخی است.»

صندوق بین‌المللی پول در روز سه‌شنبه پیش‌بینی رشد خود را برای سال‌های 2023-24 به 5.9 درصد از 6.1 درصد پیش از آن کاهش داد، اما بر اساس ارقام World Economic Outlook، علی‌رغم افت قابل‌توجه، هند همچنان سریع‌ترین رشد اقتصادی در جهان است.

ما متوجه هستیم که سال‌های 2020-2021 در واقع بسیار بهتر از آن چیزی بوده است که فکر می‌کردیم و بنابراین در واقع فضای کمتری برای جبران وجود دارد. بنابراین تقاضای متوقف‌شده از سوی مصرف‌کنندگانی که پیش‌بینی قبلی ما را اطلاع‌رسانی می‌کردند کمتر خواهد بود، زیرا آنها قبلاً پیشرفت‌های بیشتری داشت. بنابراین به همین دلیل است که امسال یک بازنگری نزولی صورت گرفته است. سپس دوباره به 6.3 در سال آینده می‌رسیم، یک اقتصاد بسیار قوی که لازم است به هند اجازه دهد به سمت استانداردهای زندگی بالاتر همگرا شود و مشاغلی ایجاد کند که لی افزود.

صندوق بین المللی پول پیش بینی می کند که تورم هند در سال جاری به 4.9 درصد و در سال مالی آینده به 4.4 درصد کاهش یابد.