بهبود فیلتر کردن داده ها و مقایسه در گزارش های عملکرد | وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل | توسعه دهندگان گوگل

بهبود فیلتر کردن داده ها و مقایسه در گزارش های عملکرد |  وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل |  توسعه دهندگان گوگل

چهارشنبه 07 آوریل 2021

گزارش‌های عملکرد کنسول جستجو به کاربران این امکان را می‌دهد که بفهمند مردم چگونه سایت خود را در Google پیدا می‌کنند. امروز، دو پیشرفت را معرفی می کنیم که گزارش ها را مفیدتر می کند: فیلترهای بیان منظم (regex) و حالت مقایسه اصلاح شده.

اکنون فیلترها از عبارات منظم پشتیبانی می کنند

در گزارش‌های عملکرد، از قبل می‌توانید از فیلترها برای برش داده‌های خود استفاده کنید. تا به حال، کاربران می‌توانستند پرس‌و‌جوها و نشانی‌های اینترنتی صفحه را بر اساس سه الگو فیلتر کنند: شامل یک رشته، بدون یک رشته، و دقیقاً مطابق با یک رشته. پیش از این، کنسول جستجو موارد پیچیده‌تر را پشتیبانی نمی‌کرد، مانند درخواستی که شامل یکی از چند رشته اختیاری باشد.

امروز، ما روش جدیدی را برای فیلتر کردن داده‌های شما معرفی می‌کنیم: عبارات منظم یا regex. این به شما کمک می کند فیلترهای پیچیده تری را ایجاد کنید و فیلترهای مبتنی بر صفحه ایجاد کنید و به سوالات بیشتری که مورد علاقه آنها است پاسخ دهید. به عنوان مثال، فرض کنید شرکت شما نامیده می شود “گربه و سگ” اما گاهی اوقات به صورت مخفف نیز خوانده می شود “گربه و سگ” یا حتی “c&d”. با تعریف فیلتر regex می‌توانید از یک فیلتر regex برای گرفتن تمام جستارهای مارک تجاری خود استفاده کنید: cats and dogs|cats & dogs|c&d

برای استفاده از فیلتر regex جدید، یک پرس و جو یا فیلتر صفحه ایجاد کنید، منوی کشویی را انتخاب کرده و انتخاب کنید سفارشی. برای کسب اطلاعات بیشتر، از صفحه مرکز راهنمای فیلترهای regex دیدن کنید.

گاهی اوقات، درخواست ها و صفحات در گزارش ها برای محافظت از حریم خصوصی کاربران یا به دلیل محدودیت های ذخیره سازی در دسترس نیستند. برای اینکه مطمئن شویم کاربرانمان از این موضوع آگاه هستند، یادآوری اضافه کردیم که هر بار که فیلتر مربوطه در جستارها یا صفحات اعمال می شود نشان می دهد.

حالت مقایسه اصلاح شده

ممکن است قبلاً از حالت مقایسه برای پاسخ دادن به سؤالات مبتنی بر مقایسه استفاده کرده باشید. قبلاً، اگر بیش از یک معیار انتخاب می‌شد، جدول شامل ستون مقایسه با اختلاف نسبی درصد نمی‌شد.

از امروز، حالت مقایسه به طور کامل از مواردی پشتیبانی می‌کند که بیش از یک متریک انتخاب شده است، و ما رابط کاربری را بهبود بخشیده‌ایم تا بتوانیم آن نتایج را در کنار هم مشاهده کنیم، و تقریباً مساحت موجود برای جدول داده‌ها را دو برابر می‌کنیم. علاوه بر این، حالت مقایسه اکنون از فیلتر regex جدید برای پرس و جوها و صفحات پشتیبانی می کند.

حالت مقایسه عملکرد کنسول جستجو

امیدواریم این پیشرفت‌های جدید به شما کمک کند تا ارزش بیشتری از گزارش‌های عملکرد دریافت کنید و اطلاعات ارزشمندی درباره داده‌های عملکرد سایت خود در Google شناسایی کنید. اگر سؤال یا نگرانی دارید، لطفاً با انجمن مرکزی جستجوی Google تماس بگیرید توییتر.