بهاراتیا کیسان سانگ صبر می کند و سیاست اعتراضات کشاورزان را می بیند

دهلی نو: Bharatiya Kisan Sangh (BKS) ، سازمان کشاورزان وابسته به Rashtriya Swayamsevak Sangh ، در انتظار اعتراض کشاورزان به سه قانون جدید مزرعه است که علیرغم حمایت از برخی از خواسته های آنها به آنها ملحق نشده است. این اداره گفت که منتظر نتیجه گفتگوهای اتحادیه های کشاورزان و دولت است.

“ما در مورد برخی از موضوعات مطرح شده توسط این اتحادیه های کشاورزان توافق داریم. BKS هرگز در هر جنبشی که منجر به خشونت یا آسیب به اموال ملی شود شرکت نمی کند. ” “اگر لیست خواسته های این اتحادیه های محرک را مرور کنید ، آنها همچنین خواستار تصفیه محصولات GM هستند. این بدان معناست که شرکت های ضد ملی وارد جنبش خود شده اند. ”

BKS همچنین بخشی از گفتگوهای دولت و سایر اتحادیه های کشاورزان نیست. دینه کلکارنی ، دبیر کل این سازمان ، این اعتراضات را با انگیزه های سیاسی عنوان کرد. “اکثرا اتحادیه هایی از پنجاب وجود دارد و همه اتحادیه های احزاب چپ در اعتراضات شرکت می کنند. در حالی که برخی از خواسته های آنها منطقی است ، اما انگیزه انگیزه سیاسی به نظر می رسد ، “او گفت.

وی گفت: “ما پس از نتیجه جلسات با دولت درمورد عملکرد خود تصمیم خواهیم گرفت. ما اولین کسی بودیم که موضوع این سه لایحه را پیش از دولت مطرح کردیم ، “گفت کولکارنی.

BKS در ماه آگوست نامه ای به نخست وزیر نارندرا مودی و وزیر کشاورزی نارندرا سینگ تومار نوشت و با مخالفت با این سه لایحه مواجه شد و خواستار چهار تغییر در آنها شد.

اتحادیه خواستار قانونی کردن حداقل قیمت حمایت از محصولات تحت قانون یا ارائه لایحه جدید برای این منظور شده بود. همچنین خواستار ثبت اجباری بازرگانانی شده است که از کشاورزان خرید می کنند.

سومین خواست تأسیس دادگاه های کشاورزی در هر منطقه بود تا کلیه امور در این دادگاه ها در منطقه کشاورزان رسیدگی شود. همچنین در مورد کشاورزی قراردادی اعتراض کرده بود. وی گفت: “طبق این لوایح ، حتی شركت ها به دلیل كشاورزی قراردادی واجد شرایط كشاورزی هستند. این تعریف فقط باید شامل افرادی باشد كه كاملاً به كشاورزی وابسته اند. ”

جدا از نوشتن نامه ، BKS 12000 نامه توسط كشاورزان در سراسر كشور به نخست وزير و وزير كشاورزي ارسال كرده بود كه خواستار تغيير در لايحه ها قبل از تصويب آنها توسط پارلمان بود. همچنین با حدود 350 نماینده پارلمان ملاقات کرده و از آنها خواسته است تا در جلسه موسمی موضوع را مطرح کنند.