بن بست سقف بدهی ایالات متحده، سوآپ های نکول اعتباری دولت را به رکورد بالایی سوق می دهد

هزینه بیمه قرار گرفتن در معرض بدهی دولت ایالات متحده در روز چهارشنبه به بالاترین حد خود رسید، زیرا جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن و قانونگذاران ارشد در مذاکرات بر سر افزایش سقف 31.4 تریلیون دلاری استقراض فدرال به بن بست مانده بودند.

بر اساس داده های S&P Global Market Intelligence، اسپردهای مبادله نکول اعتباری یک ساله ایالات متحده (CDS) – معیارهای سنجش ریسک نکول مبتنی بر بازار – به 172 واحد پایه افزایش یافت که بالاترین رقم تاریخ است، از پایان 163 واحد. در روز سه شنبه

هزینه بیمه بدهی ایالات متحده در برابر نکول به مدت پنج سال به 73 واحد پایه رسید که از 72 واحد پایه در روز سه شنبه افزایش یافت و بالاترین سطح از سال 2009 را لمس کرد.

مبارزه طولانی قانونگذاری در مورد سقف بدهی ایالات متحده می تواند خریداران وحشت زده بیمه را در برابر نکول دولت در هفته های آینده فریب دهد، زیرا جانت یلن، وزیر خزانه داری گفت که دولت ممکن است قادر به انجام تمام تعهدات پرداخت تا اول ژوئن نباشد.

به گفته تحلیلگران، با توجه به مکانیزم پرداخت بالقوه CDS، احتمال پیش‌فرض ناشی از CDS می‌تواند کمتر از آن چیزی باشد که سطوح فعلی نشان می‌دهند.

« بازگشت به داستان های توصیه


در یک پرداخت بالقوه CDS – پس از مشخص شدن رویداد عدم پرداخت – صاحبان حفاظت معمولاً از ارزان‌ترین بدهی که می‌توانند برای تسویه قراردادهای مشتقه استفاده کنند، و قیمت اوراق قرضه دولتی ایالات متحده، به ویژه اوراق با تاریخ طولانی، به شدت کاهش یافته است. پس از اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را در سال گذشته افزایش داد.» این واقعیت که بازدهی اوراق قرضه با تاریخ طولانی بسیار بالا رفته است به این معنی است که احتمال نکول ضمنی که در حال حاضر در بازار CDS مشاهده می کنیم بسیار کمتر از آن است. کارل شاموتا، استراتژیست ارشد بازار در Corpay، گفت: به نظر می رسد، به خصوص نسبت به قسمت های قبلی. به گفته تحلیلگران MSCI Research، از هفته گذشته، اسپرد CDS یک ساله حاکی از احتمال 3.9 درصدی ناکامی ایالات متحده بود. این کمتر از احتمال در طول بحران سقف بدهی سال 2011 بود، زمانی که یک بن بست قانونی طولانی مدت باعث شد استاندارد اند پورز رتبه اعتباری ایالات متحده را برای اولین بار کاهش دهد.

آنها گفتند: “ما نسبت به سال 2011 احتمال نکول ضمنی بازار کمتری پیدا کردیم… علیرغم گسترش CDS بسیار گسترده تر امروز.”

با این حال، بر اساس تحلیل آنها، احتمال نکول دو برابر دو ماه قبل و نزدیک به 10 برابر بیشتر از ابتدای سال جاری بود.

سرمایه گذاران بزرگ اوراق قرضه معتقدند کاخ سفید و قانونگذاران در نهایت به توافق خواهند رسید، اما هشدار داده اند که حفظ سطوح بالای نقدینگی برای مقاومت در برابر حرکت های خشونت آمیز احتمالی در قیمت دارایی ها مهم است.

مدیران وال استریت که در 25 سال گذشته عملیات بدهی وزارت خزانه داری آمریکا را مشاوره داده اند، گفتند.

روز سه‌شنبه، هرگونه تأخیر در پرداخت اوراق قرضه توسط خزانه‌داری، رویدادی با «نسبت‌های لرزه‌ای» برای بازارهای مالی و اقتصاد خواهد بود.

مودیز آنالیتیکس احتمال 10 درصدی را برای نقض سقف بدهی تعیین کرده است. در این بیانیه آمده است: «آنچه زمانی غیرقابل تصور به نظر می رسید، اکنون یک تهدید واقعی به نظر می رسد.