بلک استون: بلک استون پیمان الزام آور را برای کنترل سهام در بیمارستان های مراقبت امضا می کند

بلک استون: بلک استون پیمان الزام آور را برای کنترل سهام در بیمارستان های مراقبت امضا می کند

به گفته افراد مطلع، شرکت سهامی خصوصی جهانی بلک استون قراردادی الزام آور برای به دست آوردن سهام کنترلی در بیمارستان مراقبت از TPG امضا کرده است که ارزش زنجیره بیمارستان های مستقر در هند و بنگلادش را حدود 800 میلیون دلار می کند. آنها گفتند که شرکت PE حدود 70 درصد از سهام را بر اساس این پیمان انتخاب خواهد کرد.

این معامله اولین سرمایه گذاری مراقبت های بهداشتی بلک استون در هند را رقم می زند و TPG به عنوان سهامدار اقلیت باقی می ماند و حدود 30 درصد را در اختیار دارد. قابل ذکر است، این معامله بین دو غول سهام خصوصی امضا شد، حتی در حالی که خود فروش در دادگاه توسط موسسه Max Healthcare به چالش کشیده شده است، که TPG را به نقض شرایط قرارداد انحصاری بین آنها در یک معامله متهم کرده است.

سخنگوی TPG از اظهار نظر خودداری کرد. Blackstone به سوالات پاسخ نداد. در 3 مه، دادگاه عالی بمبئی، قاضی بازنشسته SJ Kathawalla را به عنوان تنها داور در اختلاف بین Max Healthcare and Care Hospitals و نهادهای متعلق به TPG منصوب کرد تا در مورد همه اختلافات بین طرفین تصمیم گیری کند.

داور باید ظرف 15 روز آینده در مورد معافیت موقت تصمیم گیری کند. ET در 4 مه گزارش داد که داریوس خمباتا، که برای Touch Healthcare با پشتیبانی TPG – یکی از پاسخ دهندگان در این پرونده حضور داشت – استدلال کرد که Care-TPG قبلاً با شخص ثالثی که یک سرمایه گذار مشهور جهانی است، قرارداد خرید سهام (SPA) منعقد کرده است. .

یکی از نزدیکان به توسعه گفت: “بلکستون معتقد است که نتیجه داوری بعید است که تأثیر عمده ای بر معامله داشته باشد و این دلیل اصلی موافقت با امضای معامله است.”

گفته می شود که این معامله با ارزشی کمتر از آنچه در ابتدا به دنبال آن بود، انجام شده است. بلک استون به عنوان بالاترین پیشنهاد در فرآیند فروش اولیه ظاهر شده بود، اما مذاکرات بر سر عدم تطابق ارزش گذاری شکست خورده بود، پس از آن TPG وارد مذاکره با مکس شد. طبق مفاد قرارداد، ET در 21 آوریل به نقل از منابع گزارش داد که مکس در بازه زمانی 6 هفته ای تعیین شده برای خرید پیشنهادی غیر الزام آور به TPG داده است. اما پیشنهاد مکس یک توافق ساختاریافته با گزینه ای بر روی دارایی های بنگلادش پس از دو سال بود – می خواست قبل از ارائه پیشنهاد خرید، عملیات را در آن کشور به مدت دو سال اجرا کند.