برگر کینگ: جنرال آتلانتیک و Advent به خرید سهام برگر کینگ اورستون نزدیکتر شده اند

برگر کینگ: جنرال آتلانتیک و Advent به خرید سهام برگر کینگ اورستون نزدیکتر شده اند

به گفته مدیرانی که از این موضوع آگاه هستند، جنرال آتلانتیک و آدونت اینترنشنال در مرحله پیشرفته ای در تلاش خود برای به دست آوردن 40.9 درصد سهام شرکت سهامی خصوصی اورستون کپیتال در رستوران برندهای آسیا (RBA) هستند که اداره کننده فست فودهای زنجیره ای برگر کینگ در هند است.

یکی از مدیران این شرکت گفت: «اورستون که قهوه‌های Subway و Lavazza را در هند نیز اداره می‌کند، به دنبال پول نقد از سهام خود در برگر کینگ است و اکنون به طور فعال با شرکت‌های سهام خصوصی General Atlantic و Advent درگیر است.

RBA زیان 73.3 کرور روپیه را برای سه ماهه منتهی به مارس گزارش کرد که از ضرر 67 کرور روپیه در دوره سال قبل افزایش یافته است که تحت تأثیر تورم مواد غذایی و افتتاح فروشگاه های جدیدتر بود. درآمد حاصل از عملیات بیش از 28 درصد نسبت به سال قبل رشد کرد و به 514 کرور روپیه رسید.

صنعت QSR در ولگردی و قانونی شکنی Capex
برگر کینگ و قهوه و نوشیدنی‌های فرعی آن BK Cafe با هم تعداد فروشگاه‌های ملی از 391 رستوران تا مارس داشتند.

Everston، RBA و General Atlantic به سوالات پاسخ ندادند. Advent International از اظهار نظر خودداری کرد.

هر دو Advent International و General Atlantic شرکت‌های سهام خصوصی هستند که بر خرید شرکت‌ها در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی متمرکز هستند. اورستون کپیتال سهام RBA را از طریق وسیله سرمایه گذاری خود QSR Asia Pte Ltd در اختیار دارد. گروه سهام خصوصی مستقر در سنگاپور، برگر کینگ را در سال 2014 به هند آورده بود.

دقت در فروش سهام در زمانی انجام می شود که رشد فست فودهای سبک غربی کاهش یافته است زیرا مصرف کنندگان به مارک های ارزان قیمت تر روی می آورند و رقابت برندهای کوچکتر منطقه ای افزایش یافته است.

ICICI Securities در یادداشتی پس از درآمد در 18 مه نوشت: “خطرهای کلیدی برای RBA بهبود آهسته تر از حد انتظار در رشد مشتریان، تاخیر در برنامه های توسعه فروشگاه و افزایش شدت رقابت در بازارهای شمال و شرق است.” Burger King کاهش داده است. راهنمای گسترش فروشگاه با 4٪ به 450 فروشگاه برای سال مالی 24 در مقابل 470 فروشگاه قبلی. رقیب Devyani International که در هندوستان KFC و Pizza Hut را اداره می‌کند، کاهش 21 درصدی سود خالص را در سه ماهه منتهی به مارس گزارش کرد، زیرا تورم به حاشیه‌ها آسیب رساند، تقاضا کاهش یافت و رقابت برندهای کوچک‌تری که محصولات مشابه را با قیمت‌های پایین‌تر عرضه می‌کنند، افزایش یافت.

با این حال، زنجیره‌های خدمات سریع گفته‌اند که به افزایش گسترش فروشگاه‌ها ادامه خواهند داد، که منجر به فرصت‌هایی در شهرهای کوچک، در امتداد بزرگراه‌ها و کانال‌های نوظهور مانند فروشگاه‌های رفاه در پمپ بنزین‌ها می‌شود.

آژانس رتبه بندی اعتباری ICRA ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد که پنج شرکت برتر در صنعت QSR داخلی می توانند نزدیک به 2300 فروشگاه بین سال مالی 23 و 25 سال مالی را با هزینه سرمایه ای تخمینی 5800 کرور روپیه اضافه کنند. این گزارش به اپراتور Domino’s Jubilant FoodWorks، Devyani International و Sapphire Foods India، Restaurant Brands Asia و Westlife Foodworld اشاره کرد که مک‌دونالدز را در غرب و جنوب اداره می‌کند. Sapphire یک شریک امتیاز دهنده KFC و Pizza Hut است.

سوپریو بانرجی، معاون رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور، «افزایش سرمایه در صنعت QSR احتمالاً ناشی از جمعیت‌شناختی مطلوب، شهرنشینی ثابت، رشد تولید ناخالص داخلی سرانه و فضای قابل توجهی است که از نظر نفوذ در دسترس است، در مقایسه با اقتصاد توسعه‌یافته‌ای مانند ایالات متحده». رئیس بخش، رتبه بندی شرکت ها، ICRA، در این گزارش نوشت. در این گزارش آمده است که بخش عمده ای از سرمایه از طریق اقلام تعهدی داخلی و وجه نقد موجود در دفاتر تامین می شود.