برخی از اشرار برای برهم زدن آرامش در ناگالند دروغ های ناشایست فروشی می کنند: فرماندار

گواهتی: فرماندار ناگالند ، RN Ravi ، گفت كه برخی از مردم ، غالباً از خارج از ایالت ، آغشته به یك ایدئولوژی سیاسی انحرافی ، دروغ های دروغین را فروخته اند و به عنوان سد راه صلح پایدار در ناگالند ایستاده اند.

راوی که به مناسبت فرخنده 58 مین ایالت نگالند گفت ، ایالت ناگالند که از عرق و خون پدران بنیانگذار خود و فداکاری های بی شمار آزادی دوست ناگاس به دنیا آمده است ، بخشی جدایی ناپذیر از اتحادیه هند است و خواهد ماند .

وی گفت که ایالت ناگالند یک ترتیب موقت نیست. این موجودی ماندگار است و ماده 371-الف قانون اساسی هند یک تعهد مقدس به مردم ناگالند است.

“متأسفانه ، مردم ناگالند نتوانسته اند به عنوان شهروندان اتحادیه هند از میوه های ایالت ناگالند و حقوق و امتیازات كامل خود بهره مند شوند. تا امروز رویای پدران مingسس برای تحمل صلح برای مردم گریز ناپذیر است. ناگالند. برخی از مردم ، غالباً از خارج از ایالت ، آغشته به یک ایدئولوژی انحرافی سیاسی ، دست به دروغ گویی دروغین زده اند و به عنوان سد راه صلح پایدار در ناگالند ایستاده اند. ادای احترام مناسب به پدران بنیانگذار ، آزادی کشور ما از منافع منفعت طلبانه ای مانند دو نسل از مردم ناگالند را نابود کرده است. برای این ، ما باید بالاتر از سیاست های تفرقه افکنانه و خشونت آمیز قرار بگیریم و برای آینده بهتر فرزندان و نسل های آینده از وحدت ، صلح و رفاه استقبال کنیم ، “راوی اضافه کرد.

راوی ، که همچنین گفتگو کننده روند صلح ناگا است ، گفت: “در این روز ما رشادت ها و فداکاری های رهبران ناگا را به خاطر می آوریم که برای محافظت از حقوق و هویت مردم ناگا برای محافظت از حقوق و هویت مردم ناگا ، در تاریک ترین دوره خونریزی بی معنی از طریق روند صلح آمیز دموکراتیک جنگیدند. آنها برای آزادی واقعی ناگاس – آزادی از مداخله در شیوه زندگی ناگاس ایستادند. ”

فرماندار افزود كه از زمان های بسیار قدیم ، ناگاس مردمی آزادیخواه بوده است. آنها در طول قرن ها آزادی خود را از دخالت در شیوه زندگی خود گرامی داشته اند. آنها به شدت در برابر هرگونه تعدی به این آزادی مقاومت کرده اند. با تشکر از رهبران ناگا که در تلاش برای آزادی خود تلاش کردند ، بیشتر مناطق قبیله ای در منطقه شمال شرق از طریق برنامه ششم قانون اساسی هند ، دولت خودگردان را بدست آوردند.

“در حالی که اکثریت ناگاس به دنبال مبارزات سیاسی برای محافظت از قانع کننده تر بر اساس قانون اساسی هند بود ، برخی از رهبران رادیکال موضع خود را در حد شدید استقلال بیان کردند و برای دستیابی به آن روشهای خشونت آمیزی را اتخاذ کردند که تپه های ناگا را به خونریزی گسترده سوق داد. در اواسط چنین وضعیت ناخوشایندی ، برخی از رهبران جسور ، شجاع و دور اندیش ناگا کنوانسیون مردم ناگا را به ریاست دکتر ImkonglibaAo تشکیل دادند. آنها به ناگاس فراتر از منطقه تپه های ناگا رسیدند و آنها را برای نجات ناگاز از خشونت و خونریزی بی معنا بسیج کردند. آنها آینده سیاسی خود را شکل می دهند.

“رهبران NPC که با تهدیدهای شدید جان خود روبرو هستند ، حتی برای دستیابی به رادیکالها برای جلوگیری از راه خود ویرانگر خشونت و مشارکت در یک شرکت مسالمت آمیز دموکراتیک برای تصمیم گیری در مورد آینده مردم ناگا ، ابتکاراتی را به دست گرفتند. سیاسی اجتماعی در Naga انجمن برای تبلور موقعیت خود را در مورد آینده سیاسی جمعی ، “فرماندار مشاهده کرد.

وی گفت که تولد ایالت ناگالند پیروزی سیاست صلح بر سیاست خشونت است. آنچه رهبران ناگا با روند دموکراتیک به دست آوردند ، خشونت هرگز نمی توانست و نخواهد توانست. برای مدت زمان طولانی این دستاورد با شکوه پدران بنیانگذار تحت الشعاع قرار گرفته است.

مذاکرات بین NSCN-IM و دولت هند گرفتار مشاجره لباس اصرار بر پرچم جداگانه و قانون اساسی است که دولت هند قبلاً آن را رد کرده بود.