با تشویق از بازدید نخست وزیر، BJP برنامه ریزی می کند تا کرالا را در زمینه های مختلف گسترش دهد

رهبری BJP که از پاسخی که نخست وزیر نارندرا مودی در سفر اخیر خود به کرالا دریافت کرد، دلگرم شده است، اکنون رهبری BJP در حال برنامه ریزی برای تشدید فعالیت خود در این ایالت است. همانطور که رهبری مرکزی BJP در آستانه انتخابات در برخی از ایالت های شمال شرقی و گوا انجام داد، بسیاری از رهبران ارشد مرکزی BJP، از جمله وزرای اتحادیه، در برنامه های آتی بسیج جمعی BJP در کرالا مشارکت خواهند داشت، که از اوت بیشتر خواهد شد. رهبران درگیر در برنامه ریزی گفتند که پس از موسمی، در آستانه انتخابات عمومی 2024.

در حالی که آنها اشاره کردند که مودی در ماه‌های آینده بازدیدهای بیشتری از کرالا خواهد داشت، سفر رسمی بعدی که در حال برنامه‌ریزی است، سفر وزیر دفاع راجنات سینگ برای شرکت در برنامه‌های حزب، از جمله کنفرانس سربازان سابق است. وزیر کشور آمیت شاه قبل از سفر مودی از کرالا دیدن کرد.

در حالی که BJP ظاهراً در حال کار برای باز کردن حساب خود در کرالا در نظرسنجی‌های Lok Sabha در سال 2024 است، این حزب در مورد اتصال درک شده که حزب معتقد است نخست‌وزیر مودی با بخش‌های اجتماعی کلیدی کرالا ایجاد کرده است، سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند.

پراکاش جوادکار، مسئول BJP کرالا، به ET گفت: “پاسخ مردمی به مودی جی در طول سفر دو روزه او به کرالا، به ویژه از سوی جوانان فوق العاده بود. در حالی که او پروژه های توسعه بسیاری را راه اندازی کرد، به همان اندازه مثبت و سازنده بود. نشست مودی جی با نمایندگان ارشد کلیساها از تقریباً همه فرقه ها برگزار شد.

در حالی که تلاش‌های اضافی BJP برای جذب بخش‌هایی از جمعیت مسیحی کرالا اکنون مشهود است، محافل حزبی به عوامل متعددی اشاره می‌کنند که پس‌زمینه را تشکیل می‌دهند — نخست وزیر مودی از واتیکان بازدید کرد و از پاپ برای بازدید از هند دعوت کرد. تجدید اختیارات انتخاباتی BJP (و متحدان) در گوا، ناگالند و مگالایا با جمعیت قابل توجه مسیحی؛ بازدید نخست وزیر از کلیسای جامع قلب مقدس دهلی در روز عید پاک؛ ارتباط کرالا BJP با خانواده های مسیحی در کریسمس و عید پاک قبلی و متعاقبا دعوت از بسیاری از مسیحیان به خانواده های کارگران BJP در ویشو. حتی در حالی که بخش‌هایی از مسیحیان، در کنار کنگره و چپ، دسترسی BJP به جامعه را زیر سوال می‌برند، اما در این میان، حزب جدیدی به نام NPP نیز در کمربند مسیحی راه‌اندازی شد که صدای حمایت ضمنی BJP و BJP را برانگیخت. بخش هایی از رهبران کلیسا یکی از رهبران BJP ادعا کرد: “تحولات و القای غافلگیرکننده بیشتری در انتظار است.”

در ارزیابی BJP، بسیاری از طرح‌های رفاه اجتماعی دولت مودی با جامعه کرالا، از جمله مسیحیان، به ویژه توزیع واکسن‌های رایگان کووید که توسط تخمین زده می‌شود «۸۰ درصد» از جمعیت کرالا، «۵۲ لک» از آن بهره‌مند شدند، ارتباط برقرار کردند. ذینفعان” وام های مودرا و “31 خانواده لاخ” که تاکنون هر کدام 26000 روپیه در 13 اقساط ماهانه از پرادان مانتری کیسان سامان نیدی دریافت کرده اند.

BJP برنج احساس می کند “یک ارزیابی واقع بینانه” در کرالا اکنون وجود دارد که “دولت مودی آمده است تا پس از سال 2024 بماند” و بنابراین، بخش های بزرگی از جامعه کرالا، از جمله مسیحیان، اکنون می خواهند از رفاه و زیرساخت ها بهره مند شوند. تشدید تلاش‌های CPM در دولت دوم پیناری ویجایان برای ایجاد یک پایگاه حمایتی در میان مسلمانان، و تلاش UDF به رهبری کنگره برای حفظ این پایگاه، نیز در برنامه‌های BJP نقش دارد. «حزب کمونیست کرالا حتی با همکاری با SDPI (سازمان سیاسی PFI ممنوعه) راه خود را برای جلب نظر بخش‌های مسلمان کنار می‌گذارد و کنگره در تلاش است تا رای مسلمانان خود را حفظ کند. در این LDF- جوادکار گفت: مماشات رقابتی UDF از بانک رای مسلمانان، بسیاری از بخش ها، به ویژه ژاواس ها و مسیحیان، کنار گذاشته می شوند.

چیزی که اغلب به صورت عمومی گفته نمی شود اما زمزمه می شود این واقعیت است که بخش هایی از جامعه مسیحی کرالا با جمعیت قابل توجهی در خارج از کشور نیز نسبت به لباس های مسلمانان رادیکال و درگیری های آنها در صحنه جهانی با نمادهای تشکیلات مسیحی محتاط هستند.

همچنین در پس‌زمینه این گسترش BJP است که UDF و LDF مخالفت خود را با فیلم بحث‌انگیز «داستان کرالا» افزایش دادند، حتی در حالی که BJP در حالی که این فیلم را آزمایشی برای «آزادی بیان» می‌کند، حالتی دست‌پا نگه می‌دارد. در حالی که LDF و UDF ادعای فیلم را مبنی بر اینکه حدود “32000” زن کرالا، از جمله مسیحی، توسط داعش فریب خورده اند، خنثی می کنند، K Surendran، رئیس BJP کرالا، پاسخ داد: “اگر موضوع آنها در مورد اعداد است، پس اجازه دهید CM Pinarayi Vijayan. تعداد زنانی که از کرالا توسط داعش به خدمت گرفته شده و توسط جهاد عشق جذب شده اند، دقیقاً چقدر است. بگذارید رئیس جمهور یا بگوید چنین اتفاقی رخ نداده است یا اینکه شماره خود را اعلام کند تا ما در مورد آن بحث کنیم.”