بایدن: جو بایدن خواستار “موافقت عادلانه” برای نویسندگان اعتصابی هالیوود است

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز دوشنبه در حالی که میزبان نمایش سریال پخش آتی «چینی متولد شده در آمریکا» به مناسبت ماه میراث جزیره‌نشینان آمریکایی آسیایی، بومیان هاوایی و اقیانوس آرام در کاخ سفید بود، خواستار «توافق عادلانه» برای نویسندگان برجسته هالیوود شد.

بایدن اولین اظهارنظر عمومی خود را در مورد این اعتصاب که روز سه شنبه به یک هفته پایانی رسید، در اظهاراتی قبل از غربالگری خلبان بیان کرد. جمعیتی متشکل از صدها تن از رهبران جامعه، مقامات منتخب و اعضای بازیگران و تهیه کنندگان نمایش در اتاق شرقی و اتاق غذاخوری ایالتی به او پیوستند.

بایدن گفت: «شب‌هایی از این دست یادآور داستان‌ها و اهمیت برخورد با قصه‌گویان با کرامت، احترام و ارزشی است که شایسته آن‌ها هستند.» من صمیمانه امیدوارم که اعتصاب نویسندگان در هالیوود حل شود و هر چه زودتر به نویسندگان معامله عادلانه ای داده شود که لیاقتش را دارند.»

وی افزود: این یک صنعت نمادین و معنادار آمریکایی است و ما به نویسندگان و همه کارگران و همه دست اندرکاران نیاز داریم تا داستان های ملت ما و داستان های همه ما را بگویند.

«چینی متولد شده در آمریکا» اقتباسی از یک رمان گرافیکی به همین نام اثر جین لوئن یانگ است و میشل یئو و که هوی کوان برندگان اسکار در آن بازی می کنند. اولین نمایش آن در دیزنی + 24 مه خواهد بود.

بایدن از اظهارات کوتاه خود روی صحنه استفاده کرد تا تلاش های دولت خود را برای برجسته کردن دستاوردهای جوامع آسیایی آمریکایی، بومیان هاوایی و ساکنان جزایر اقیانوس آرام نشان دهد و علیه تعصب و خشونتی که آنها را هدف قرار می دهد صحبت کند.

بایدن گفت: «نفرت نمی تواند در آمریکا پناهگاه امنی داشته باشد. “سکوت همدستی است و ما سکوت نخواهیم کرد” کوان که بایدن را معرفی کرد، در مورد سفر خود از ورود به ایالات متحده به عنوان یک پناهجوی هشت ساله از ویتنام تا اولین دیدار خود از کاخ سفید ماه ها پس از برنده شدن جایزه اسکار را منعکس کرد. .

او گفت: «من این لحظه را ساده نمی‌گیرم، زیرا می‌دانم این ساختمان یادبود کشوری است که آغوش خود را به روی من باز کرده است.