بایدن: با پایان محدودیت های عنوان 42، طرح های مرزی جو بایدن با چالش قانونی روبرو می شود

ایالات متحده در روز جمعه به محدودیت‌های مرزی کووید-۱۹ که بسیاری از مهاجران را در مرز با مکزیک مسدود می‌کرد، پایان داد و بلافاصله دستور موسوم به عنوان ۴۲ را با مقررات جدید پناهندگی جایگزین کرد که هدف آن جلوگیری از عبور غیرقانونی است. اما چندین اقدام دادگاه در لحظه آخر باعث ایجاد سردرگمی در نحوه اجرای سیاست های مرزی جدید در روزهای آینده شد.

درست قبل از اینکه عنوان 42 در نیمه شب 11 مه منقضی شود، مدافعان مهاجرت به نمایندگی از اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا یک اعتراض حقوقی به نوارهای جدید پناهندگی ارائه کردند و ادعا کردند که آنها قوانین ایالات متحده و توافقات بین المللی را نقض می کنند.

مدافعان معتقدند مقررات جدید که توسط جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات برای جلوگیری از گذرگاه های غیرقانونی وضع شده است، شبیه محدودیت های صادر شده توسط رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، سلف جمهوری خواه او است. گروه های حقوق بشر با موفقیت قوانین ترامپ را در دادگاه مسدود کردند و از همان قاضی مستقر در کالیفرنیا خواستند که این قوانین را نیز مسدود کند.

الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی ایالات متحده، صبح جمعه در یک سلسله مصاحبه تلویزیونی از مقررات بایدن دفاع کرد و گفت که هدف آن تشویق مهاجران برای ورود از مسیرهای قانونی به جای عبور غیرقانونی است. او به MSNBC گفت: «این یک انتقال سخت خواهد بود.

صحنه‌های آشفته‌ای از تلاش مهاجران برای ورود به کشور در روز پنجشنبه پیش از انقضای عنوان 42 و اجرایی شدن قانون جدید، آشکار شد. این مقررات پیش‌بینی می‌کند که اکثر مهاجران در صورتی که از کشورهای دیگر بدون درخواست حمایت در جای دیگر عبور کنند، یا اگر از راه‌های قانونی برای ورود به ایالات متحده استفاده نکنند، که بایدن آن را گسترش داده است، واجد شرایط پناهندگی نباشند.

هزاران مهاجر در روزهای اخیر از رودخانه ها عبور کرده اند، از دیوارها بالا رفته اند و از خاکریزها به خاک ایالات متحده رفته اند، به این امید که تا قبل از نیمه شب رسیدگی شود.

برخی از مهاجران خود را به مقامات مرزی تسلیم کردند. دیگران سعی کردند بدون کشف عبور کنند. در ماتاموروس، مکزیک، بعد از ظهر پنج‌شنبه، گروه‌هایی از رودخانه ریو گرانده در آب بسیار بالا عبور کردند. برخی از آنها نوزادان کوچک و کیسه های وسایل را بالای سر خود حمل می کردند تا به براونزویل، تگزاس بروند.