بانک‌های هندی: معاون بانک مرکزی هند خواستار مدیریت بهتر ریسک و حکمرانی در بانک‌ها شد

معاون رئیس بانک مرکزی هند گفت که هیئت‌های بانک‌های هندی باید استراتژی‌های مدیریت ریسک قوی را دنبال کنند و بر انطباق و حکمرانی مؤثر در حین آماده‌سازی برای هرگونه خطر احتمالی تأکید کنند.

MK جین در یک سخنرانی در کنفرانس مدیران بانک های دولتی و خصوصی در 22 می و در سخنرانی خود گفت: “مدیریت ریسک، حاکمیت و شیوه های انطباق موثر در حفظ شهرت، ثبات مالی و دوام بلندمدت بانک ضروری است.” به ترتیب 29 اردیبهشت.

این سخنرانی روز چهارشنبه در سایت بانک مرکزی بارگذاری شد.

RBI از بانک‌ها خواسته است تا شیوه‌های مدیریت ریسک مؤثر را اتخاذ کنند و استانداردهای حاکمیتی خود را تقویت کنند تا از بی‌ثباتی مالی جلوگیری کنند.

در اوایل این هفته، Shaktikanta Das، فرماندار RBI، اعلام کرده بود که این موضوع نگران‌کننده است که بانک مرکزی با شکاف‌هایی در حکمرانی در برخی بانک‌ها مواجه شده است که می‌تواند منجر به نوساناتی در این بخش شود.

جین گفت که حکمرانی مؤثر به هیئت مدیره شایسته و مستقلی نیاز دارد که با پرسیدن سؤالات مرتبط و تدوین استراتژی های مناسب و در عین حال که ریسک پذیری را در نظر می گیرد، بر مدیریت نظارت می کند. معاون استاندار همچنین از بانک ها خواست تا اطمینان حاصل کنند که اقدامات آنها با هدف مورد نظر و اصول مقررات مطابقت دارد و صرفاً به تفسیر لغوی یا فنی پایبند نمانند. معاون استاندار گفت: وام دهندگان همچنین باید نگاهی بلندمدت به کسب و کار خود داشته باشند و تأثیر تصمیمات را بر سلامت مالی، شهرت و عوامل اجتماعی و محیطی گسترده‌تر در نظر بگیرند.

وی افزود: هیأت‌ها باید هوشیار، سازگار بوده و به طور مستمر عملکرد، ریسک‌ها و فرصت‌های بانک را ارزیابی کنند و تصمیمات به موقع و آگاهانه اتخاذ کنند.