بارش شدید برف در J&K ، اوتاراخند ؛ بزرگراه جامو- سریناگر بسته است

دهلی نو: چندین منطقه با ارتفاع زیاد از جامو و کشمیر و اوتاراخند روز دوشنبه برف سنگینی دریافت کردند که بر زندگی عادی تأثیر گذاشت و بزرگراه ملی جامو-سریناگر را به اجبار بست.

در کشمیر ، مقامات هشدار بهمن را برای چهار منطقه اعلام کردند زیرا مناطق بالاتر از قلمرو اتحادیه از بارش برف متوسط ​​تا شدید برخوردار شد.

مقامات گفتند که هشدار بهمن در مناطق کوپوارا ، باندی پورا و بارامولا در شمال کشمیر و منطقه گاندربال در مرکز کشمیر صادر شده است.

مناطق هیمالیای علیا در اوتاراخند اولین بارش سنگین برف در این فصل را تجربه کردند و شرایط سرما را در این ایالت شدت بخشید.

به گفته مقامات ، بارش برف در همه نقاط در مناطق بالایی هیمالیا از جمله Kedarnath ، Badrinath ، Gangotri ، Yamunotri ، Auli و Harsil آغاز شد و تا صبح روز دوشنبه ادامه داشت و آنها را در ورقه های سفید و ضخیم برف پیچید.

بارش سنگین برف خروج وزیر ارشد اوتار پرادش ، یوگی آدییتانات و همتای او در اوتاراخند ، تریواندرا سینگ راوات برای بدرینات را پس از اقامه نماز در معبد Kedarnath و شرکت در مراسمی برای بسته شدن درگاه های آن برای زمستان ، به تأخیر انداخت.

دو وزیر ارشد روز یکشنبه وارد Kedarnath شده بودند و قرار بود پس از بسته شدن دروازه های Kedarnath در ساعت 8.30 صبح روز دوشنبه به معبد Badrinath عزیمت کنند.

یک مقام اداره اطلاعات در چمولی گفت که دو وزیر ارشد در Kedarnath بودند زیرا هلی کوپتر آنها به دلیل نامساعد بودن هوا قادر به پرواز نبود. بارش شدید برف از یکشنبه شب در Kedarnath آغاز شد و تا روز دوشنبه ادامه داشت و حرکت آنها را به تأخیر انداخت.

سخنگوی دفاع گفت که در جامو و کشمیر ، نیروهای امنیتی 10 نفر از جمله دو زن و یک کودک را پس از گرفتار شدن در بارش شدید برف در گردنه ارتفاع زیاد سینتان نجات دادند.

وی گفت که عملیات نجات اواخر یکشنبه شب پس از دریافت اطلاعاتی در مورد گروهی از غیرنظامیانی که در گردنه سینثان گرفتار شده اند که منطقه کیشتوار منطقه جامو را با آنانتگ کاشمر متصل می کند ، انجام شد.

سخنگوی گفت ، تیم امداد و نجات متشکل از پرسنل ارتش و پلیس ، پنج ساعت در امتداد بزرگراه ملی 244 در شرایط دید صفر در طول شب راهپیمایی کردند و افراد گرفتار را به زمین سینتان آوردند و از آنجا مواد غذایی و سرپناه تهیه کردند.

بارش شدید برف در سرزمین اتحادیه همچنین بر ترافیک در جاده های اصلی تأثیر گذاشت.

به گفته مقامات ، بزرگراه ملی جامو-سریناگر ، تنها جاده ارتباطی هوا و کشمیر با سایر کشورها ، به دلیل بارش برف در اطراف تونل جواهر و رانش زمین از تپه ها در چندین مکان در منطقه رامبان ، برای تردد مسدود شد.

مقامات گفتند که اتصال متناوب بین دره و سایر کشور ، جاده مغول ، نیز برای سومین روز بسته باقی مانده است زیرا مناطق با ارتفاع زیاد برف را تجربه می کنند ، در حالی که دشتهای جامو و سایر مناطق از بعد از ظهر یکشنبه توسط باران شسته می شود ،