اینتل اخراج های بیشتری را تایید می کند زیرا به نظر می رسد هزینه ها را کاهش دهد

سانفرانسیسکو: سازنده تراشه اینتل تایید کرده است که قصد دارد نیروی کار خود را بیشتر کاهش دهد تا هزینه ها را کاهش دهد و در عین حال در یک محیط چالش برانگیز اقتصادی کلان حرکت کند، زیرا اخراج های فنی بی وقفه ادامه دارد. با این حال، این شرکت فاش نکرد که چه تعداد از کارمندان در اخراج های آتی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

اینتل در بیانیه‌ای به USA Today گفت که در حال تلاش برای سرعت بخشیدن به استراتژی خود در حالی که یک محیط چالش برانگیز اقتصادی کلان را دنبال می‌کند.

یکی از سخنگویان اینتل گفت: «ما بر شناسایی کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری از طریق ابتکارات متعدد، از جمله کاهش برخی مشاغل و کاهش نیروی کار خاص در مناطق مختلف شرکت متمرکز شده ایم.

بر اساس گزارش ها، بخش نیمه هادی ممکن است تا 20 درصد از کارکنان بخش محاسبات مشتری و مرکز داده خود را اخراج کند.

“خبر بسیار تاسف بار، اما اخراج های گسترده در اینتل در راه است! مرکز داده و گروه های محاسباتی مشتری اینتل 10 درصد کاهش بودجه دریافت می کنند، این به بخش ها بستگی دارد که چگونه کاهش دهند، با توجه به هزینه های ثابت، به معنای اخراج 20٪ در گروه ها است. دیلن پاتل، تحلیلگر ارشد شرکت تحقیقات بازار SemiAnalysis در توییتی نوشت.

اکتبر گذشته، اینتل اعلام کرد که قصد دارد هزینه های خود را به میزان 3 میلیارد دلار در سال جاری کاهش دهد. بر اساس پرونده های موجود در آژانس های نیروی کار ایالتی، اینتل بیش از 500 کارمند خود را در کالیفرنیا در پاییز گذشته اخراج کرد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: «این تصمیمات دشواری هستند و ما متعهد هستیم که با کارکنان آسیب دیده با وقار و احترام رفتار کنیم.