ایده vodafone: Vodafone Idea 200 روپیه سفارش شبکه cr را به شرکت چینی ZTE اعطا کرد.

سه منبع آگاه از توسعه گفتند که اپراتور مخابراتی Vodafone Idea اخیراً یک سفارش تجهیزات شبکه حدود 200 کرور به شرکت چینی ZTE اعطا کرده است. این منابع به PTI گفتند، این شرکت سفارشاتی برای تجهیزات شبکه باند پهن در محافل مخابراتی گجرات، ماهاراشترا و مادهیا پرادش-چاتیسگر (MP-CG) داده است.

یکی از منابع گفت: “Vodafone Idea سفارشی در حدود 200 کرور روپیه به ZTE اعطا کرده است.”

آنها افزودند که این موضوع به اطلاع دبیرخانه شورای امنیت ملی (NSCS) رسیده است، که پورتال Trusted Telecom را مدیریت می کند و مجوزهای لازم برای تجهیزات مخابراتی مجاز را فراهم می کند.

درخواست ایمیلی که به Vodafone Idea ارسال شد، هیچ پاسخی نداشت.

دو منبع ذکر کردند که این دستور برای حلقه های گجرات و MP-CG داده شده است، در حالی که یکی از آنها اشاره کرد که این دستور شامل حلقه ماهاراشترا نیز می شود.

کمیته امنیت کابینه در 16 دسامبر 2020 دستورالعمل امنیت ملی در بخش مخابرات را تصویب کرد که ارائه دهندگان خدمات را موظف می کند تجهیزات را از منابع مورد اعتماد خریداری کنند.

بر اساس مفاد این بخشنامه، دولت فهرستی از منابع و محصولات مورد اعتماد را برای نصب در شبکه مخابراتی کشور اعلام می کند. کلیه کارهای مربوط به بخشنامه از طریق درگاه مخابراتی قابل اعتماد انجام می شود. فهرست منابع مورد اعتماد و محصول بر اساس تصویب کمیته ای به ریاست معاون مشاور امنیت ملی تعیین می شود.

با این حال، این دستورالعمل بر قراردادهای تعمیر و نگهداری سالانه یا به روز رسانی تجهیزات موجود که قبلاً قبل از اجرایی شدن این دستورالعمل در شبکه وارد شده بودند تأثیر نمی گذارد.

پس از این دستورالعمل، بازیکنان چینی نتوانستند سفارشات تجهیزات مخابراتی 5G را تضمین کنند.

یک منبع رسمی گفت که شخصی اعتراض خود را به این جایزه در NSCS مطرح کرده است که این موضوع را بررسی خواهد کرد.