ایجاد انعطاف پذیری از طریق فناوری در املاک و مستغلات

بخش املاک و مستغلات علیرغم ابهامات چند فصل گذشته بهبودی هوشمندانه را ثبت کرد. با فروش مسکونی بهتر از بقیه. تا سال 2022، اختلال در این بخش به آرامی حل می شود و بازار املاک و مستغلات آماده است تا ریتم خود را در دو تا سه سه ماهه آینده به دست آورد. اگر بتوانیم با این سرعت ادامه دهیم، بخش املاک و مستغلات شاهد بهبود سریعی خواهد بود تا با سطوح سال 2019 مطابقت داشته باشد یا در واقع از آن عبور کند.

طبق گزارش‌های اخیر، سال 2022 ممکن است سال باثبات‌تری برای این بخش برای بخش‌های تجاری و مسکونی باشد.

پس از سقوط آزاد در فروش مسکن و راه اندازی جدید، خرید واحدهای مسکونی از اوایل سال 2021 بازگشته است. تقاضا برای واحدهای مسکونی افزایش یافته است. به عنوان مثال، در سه ماهه چهارم، فروش واحدهای مسکونی به 46750 واحد در هفت بازار برتر کشور – بمبئی، دهلی-ان سی آر، بنگالورو، پونا، چنای، حیدرآباد و کلکته- رسید. این به ترتیب 114 درصد و 40 درصد بیشتر از سال قبل و سه ماهه بود که آن را به بهترین فصل برای فروش خانه در بیش از هشت سال تبدیل کرد.

یکی از عوامل کلیدی که خریداران خانه را تشویق کرده است، مقرون به صرفه بودن است. مقرون به صرفه بودن خرید در حال حاضر در شهرهای هند به پایین ترین حد تاریخی رسیده است. یکی از دلایل اصلی کاهش نسبت EMI به درآمد خانوار در بازارهای مسکن پیشرو کشور – بمبئی، دهلی-NCR و بنگلور است – از 97 درصد در سال 2014 و 68 درصد در سال 2019، این میزان در سال 2021 به 53 درصد رسید. در بزرگترین بازار کشور بمبئی. برای دهلی-ان سی آر، از 35 درصد در سال 2018 و 70 درصد در سال 2012، اکنون 28 درصد است.

فناوری ثابت کرده است که بخش املاک و مستغلات را قادر می سازد تا بازیابی، احیا و اصلاح شود. بازیگران املاک و مستغلات – بزرگ یا کوچک – به وضوح اهمیت فناوری و نوع نوآوری را که می تواند در شرایط عدم اطمینان به میز بیاورد، درک کرده اند. حتی دولت به اهمیت آن پرداخته و طرح های مختلفی را برای ارتقای فناوری در بخش املاک و مستغلات ارائه کرده است.

صنعت املاک و مستغلات با اتخاذ فناوری برای افزایش فروش و بهبود کیفیت ساخت و ساز، خود را دوباره اختراع کرد. اگر مشتری از یک سایت بازدید نمی کرد، برخی از بازیکنان بزرگتر، یعنی. Godrej Properties، Shapoorji Pallonji Real Estate و Purvankara در بنگلور پروژه‌های خود را از طریق رزرو آنلاین، تماس‌های زوم و مراکز تجربه مجازی به اتاق نشیمن خریدار بالقوه رساندند تا فروش ساعتی را در بازاری کساد انجام دهند. در واقع، ماهیندرا لایف اسپیسس 300 خانه را با استفاده از فناوری در سه ماهه سوم سال مالی 21 فروخت. وزارت مسکن و شهرسازی با ملی

شورای توسعه املاک و مستغلات همچنین یک پورتال تجارت الکترونیک راه اندازی کرد که در آن توسعه دهندگان خانه های آماده نقل و انتقال خود را برای فروش دیجیتالی ارائه می دهند. این صنعت شروع به اتخاذ فرآیندهای نوآورانه ای کرد که فرآیندهای سنتی را دیجیتالی کرد و به مشاور املاک امکان داد داده های بیشتری را تجزیه و تحلیل کند و در دسترس باشد. به صورت آنلاین و در زمان واقعی، در حالی که در این زمینه، دولت برنامه نوسازی سوابق دیجیتالی زمین هند (DILRMP) را تا سال 2020-21 تمدید کرد تا بر اساس ویژگی های مشترک موجود در سوابق زمین در ایالات مختلف و توسعه یک مدیریت اطلاعات زمین یکپارچه ایجاد شود. سیستم (ILIMS) در سراسر هند.

فناوری بال هایی در سراسر صنایع افزوده است و املاک و مستغلات یکی از آنهاست. غوطه ور شدن فناوری در بخش املاک و مستغلات رشد را به طور تصاعدی تسریع کرده است و این روند ادامه خواهد داشت. در حالی که بخش املاک و مستغلات در مراحل اولیه یک تغییر تکنولوژی بزرگ است، حمایت قابل توجهی از طرف دولت اتحادیه برای مرتبط نگه داشتن این بخش نیز صورت گرفته است.

ایجاد انعطاف‌پذیری از طریق فناوری باید نام بازی امسال و سال‌های آینده برای توسعه‌دهندگان باشد. در حالی که هیچ اسکریپت یا فرمولی وجود ندارد که بتواند به توسعه دهندگان کمک کند تا با عدم قطعیت یا بحران کنار بیایند، تکیه بر فناوری می تواند به توسعه دهندگان کمک کند تا با پیامدهای بزرگ روبرو شوند. آینده منادی رشد، نوآوری و سرمایه گذاری برای بخش املاک و مستغلات مسکونی خواهد بود.

نویسنده، مدیر عامل، Sell.do است.

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.