اولویت های ملی که احتمالاً روابط BJP با JD (U) را هدایت می کند

معادله BJP-JDU در بیهار احتمالاً با توجه به اولویت های ملی سابق که Nitish Kumar به عنوان یک شریک ارزشمند باقی می ماند ، به ویژه در زمانی که دو متحد سنتی BJP ، شیو سنا و آکالی دال ، به دلایل مختلف از NDA خارج شده اند ، مطلع خواهد شد.

شیمی خوب نیتیش کومار وزیر ارشد بایار با نخست وزیر نارندرا مودی نیز نقش مهمی در ایجاد فضای بیشتر BJP در JDU در ایالت خواهد داشت ، اگرچه ممکن است BJP علی رغم استمرار کومار به عنوان وزیر ارشد ، با توجه به قدرت عددی آن ، حرف خود را در دولت افزایش داده باشد.

علی رغم نمایش نسبتاً ضعیف JDU ، کومار همچنان چهره عقب مانده ترین کلاسها و Mahadalits است ، که BJP هنگام برنامه ریزی برای حرکت خود در Bihar باید در آن نقش داشته باشد.

برنامه های محبوب دولت مرکزی مکمل کار انجام شده توسط کومار است ، بنابراین BJP نسبت به به عهده گرفتن دولت او محتاط خواهد بود.

در راستای افزایش قدرت خود در مجمع ایالتی ، BJP به احتمال زیاد بیش از JDU کرسی های وزارتخانه را در اختیار خواهد داشت.

حزب ممکن است در این زمان نسبت به وزارتخانه هایی که در دولت قبل داشت ، نمونه کارهای بهتری داشته باشد. این حزب همچنین احتمالاً شاهد ظهور رهبران جدیدی از MBCs و جامعه Mahadalit خواهد بود.

از آنجا که کومار اساساً بر رهبران MBC غیر یاداو تمرکز دارد ، BJP به ارتقا leadership رهبری یداو در حزب پرداخته است. BJP همچنین به همراه حزب اصلی مخالف ، RJD ، مدعی آرا domin غالب یداو است.

یک منبع در BJP به ET گفت: “دستور کار و ملی گرایی BJP بدون نقش بزرگتر Yadavs ناقص باقی مانده است.”

Bihar فاکتور BSP (bijli ، sadak و pani) را با موفقیت پیاده سازی کرده و زمان آن فرا رسیده است که به آن نگاه کنیم. منبع دیگری گفت: “پس از انجام موفقیت آمیز وعده BSP ، دولت جدید NDA ممکن است به دنبال بهبود شاخص های توسعه اجتماعی ، از جمله بهداشت و آموزش باشد.”

از آنجا که کومار متحد قدیمی BJP است ، در تعیین نقشه راه NDA در بیهار سهم بسزایی داشته است. مسائل نزدیک به کومار زمینه موفقیت NDA در بیهار را تشکیل داد. یک منبع در BJP گفت: “اولویت اصلی BJP اطمینان از ثبات سیاسی در Bihar است.”

در دولت های گذشته ، کومار ترجیح داد پست رئیس مجلس را در سهم حزب خود حفظ کند. این بار باید دید آیا BJP پست را از سهمیه خود جمع می کند یا خیر.