انتخابات کارناتاکا: کوماراسوامی به عنوان BJP “پادشاه” می شود، کنگ در تلاش برای ایجاد اتحاد پس از نظرسنجی با JD (S): منابع

با امکان آویزان شدن اسمبلی بزرگ در کارناتاکا، JD(S) همه آماده است تا نقش پادشاه را در ایالت بازی کند.

منابع JD(S) با امید به کسب بیش از 30 کرسی در نظرسنجی های مجلس، روز پنجشنبه گفتند که رهبر حزب و وزیر ارشد سابق HD Kumaraswamy اکنون نه تنها پادشاه ساز خواهد شد، بلکه قرار است “شاه” نیز شود.

کوماراسوامی پیش از این در جریان تبلیغات انتخاباتی مدعی شده بود که هر دو حزب ملی – BJP و کنگره – باید پس از انتخابات به درهای او بیایند.

منابع فاش کردند که پس از دریافت گزارش‌های کارگران حزب در زمین، کوماراسوامی پروازی به سنگاپور را سوار کرده بود و مذاکرات را از آنجا با احزاب ملی انجام می‌دهد.

آنها همچنین ادعا کردند که JD (S) “تصمیم گرفته است طبق خواسته نخست وزیر سابق HD Deve Gowda با کنگره همراه شود و کوماراسوامی وزیر ارشد شود”.

سیددارامایا، رهبر کنگره، خانواده گودا، بار سنگین اتحاد را متحمل خواهد شد، زیرا همه احتمالات وجود دارد که رهبران JD (S) از کنگره بخواهند که او را دور نگه دارد.

در همین حال، تنویر احمد، سخنگوی ملی JD(S) و رهبر ارشد این کشور گفت که هر دو حزب ملی – کنگره و BJP – در تلاش هستند تا با حزب او برای ایجاد یک اتحاد پس از نظرسنجی تماس بگیرند. احمد به IANS گفت: “هر دو حزب ملی قطعاً در تلاش هستند تا با ما تماس بگیرند… ما در زمان مناسب تصمیم خواهیم گرفت. در حال حاضر، می توانم به شما بگویم که برای بهبود کارناتاکا تصمیم خواهیم گرفت.”

دیو گودا 89 ساله در طول مبارزات انتخاباتی، کل ایالت را گشت، در راهپیمایی های عمومی شرکت کرد، سخنرانی کرد و از مردم درخواست کرد که می خواهد پسرش را برای آخرین بار روی صندلی قدرت ببیند. به نظر می رسید که جذابیت عاطفی برای توده های Vokkaliga برای JD (S) کارساز بوده است.

کوماراسوامی، که تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته بود، همچنین در سراسر ایالت برای مبارزات انتخاباتی پرشور تور سفر کرد. او حتی در طول مبارزات انتخاباتی به دلیل خستگی و سایر بیماری ها به مدت دو روز در بیمارستان بستری شد. به نظر می رسید زحمات او نیز در این انتخابات به ثمر نشست.

با این حال، باید دید که اوضاع در 13 می، زمانی که نتایج اعلام می شود، چگونه شکل می گیرد.

BJP مدعی است که همه پیش‌بینی‌های نظرسنجی‌های خروجی قبلاً ثابت نبوده است و هیچ نظرسنجی نمی‌تواند پیروزی‌های BJP در لوک سبها و همچنین انتخابات ایالتی در کارناتاکا را پیش‌بینی کند.

بی‌سی یدیوراپا، وزیر ارشد سابق و بی‌ال‌ سانتوش، دبیر کل ملی، مدعی شده است که BJP اکثریت را در انتخابات به دست خواهد آورد.

— INS

mka/sha