انتخابات کارناتاکا: کنگره قول می دهد که باجرانگ دال را مانند PFI ممنوع کند

انتخابات کارناتاکا: کنگره قول می دهد که باجرانگ دال را مانند PFI ممنوع کند

مانیفست انتخاباتی کنگره برای کارناتاکا به رای دهندگان وعده 200 واحد برق رایگان، سفر رایگان با اتوبوس برای زنان، کمک هزینه به فارغ التحصیلان و دارندگان دیپلم بیکار، 10 کیلوگرم برنج رایگان به خانواده های کم درآمد و 2000 روپیه کمک هزینه ماهانه به خانواده های تحت سرپرستی زنان داده است. با این حال، پس از حمله رهبران BJP به وعده ممنوعیت باجرنگ دال، وعده‌های مشکوک اقتصادی تحت الشعاع پیشنهاد آن قرار گرفت تا سازمان‌هایی مانند باجرنگ دال و جبهه مردمی هند را به دلیل «ترویج دشمنی یا نفرت، چه در میان جوامع اکثریت یا اقلیت» ممنوع کند.

“حزب کنگره متعهد به اقدام قاطعانه و قاطع علیه افراد و سازمان هایی است که به دلایل کاست یا مذهبی نفرت را در بین جوامع گسترش می دهند. ما معتقدیم که قانون و قانون اساسی مقدس است و نمی تواند توسط افراد و سازمان هایی مانند باجرنگ دال، PFI یا دیگران نقض شود. ترویج دشمنی یا نفرت، چه در میان جوامع اکثریت یا اقلیت. ما طبق قانون اقدامات قاطعانه ای را انجام خواهیم داد، از جمله تحریم چنین سازمان هایی.”

این حزب اعلام کرد که رزرو در مشاغل دولتی و مؤسسات آموزشی برای SC، STs، OBC و سایرین را از 50 درصد به 75 درصد افزایش می دهد و سهمیه 4 درصد را برای مسلمانان بازگرداند. در بیانیه آمده است که دولت کنگره سهمیه SC ها را از 15 درصد به 17 درصد، برای ST ها از 3 درصد به 7 درصد و افزایش رزرو برای Lingayats و Vokkaligas و سایر جوامع را افزایش خواهد داد. در این بیانیه آمده است که کنگره به دنبال گنجاندن سیاست سهمیه بندی اصلاح شده در برنامه نهم قانون اساسی و انتشار سرشماری اجتماعی-اقتصادی کاست که توسط دولت های قبلی کنگره انجام شده است، خواهد بود. اتفاقاً، یک دادگاه قانون اساسی به رهبری رئیس دادگستری هند YK Sabharwal در سال 2013 حکم داده بود که قوانین مندرج در برنامه نهم پس از 24 آوریل 1973، “باید به چالش کشیده شود.”

این مانیفست حاوی وعده‌های متعددی است که بالاتر از مجانی‌هایی است که در راهپیمایی‌های تبلیغاتی اخیر وعده داده شد. وعده یارانه 2 روپیه اضافی برای هر لیتر شیر تهیه شده توسط ناندینی و خرید سرگین گاو به قیمت 3 روپیه در هر کیلوگرم و ایجاد مراکز کمپوست در روستاها داده شده است. کنگره همچنین قول داده است که نسبت مساحت ساختمان ها را مجدداً تغییر دهد و آن را برای سازه هایی در شهرهای ردیف دوم که مشاغلی را که مشاغل جدید ایجاد می کنند، دو برابر کند.