انبارها: ربات ها تغییر شکل انبارها را انجام نمی دهند

انبارها: ربات ها تغییر شکل انبارها را انجام نمی دهند

وقتی دیجیت یک بعدازظهر را صرف تخلیه جعبه‌های تراکتور-تریلر در گرمای بیش از 100 درجه می‌کند، همکاران هرگز شکایتی نمی‌شنوند. دیجیت، یک ربات انسان نما آبی و سفید، برای انجام وظایف سخت، پست و خطرناک در انبارها طراحی شده است.

حرکات ربات که با سالها مطالعه در مورد نحوه راه رفتن پرندگان مشخص شده است، شامل یک نوسان جزئی در قاب آن در هنگام استراحت است تا سکون ناراحت کننده ای را که انسان را آزار می دهد از بین ببرد. همچنین صحبت نمی کند، زیرا فناوری تشخیص صدا هنوز به اندازه کافی پیشرفته نیست.

جاناتان هرست، مدیر ارشد فناوری و موسس شرکت Agility Robotics، گفت: به جای طراحی کل انبار در اطراف ربات‌ها، اکنون می‌توانیم ربات‌هایی بسازیم که بتوانند طبق شرایط ما، در فضاها و محیط‌های ما کار کنند. پشت رقم.

رباتیک و اتوماسیون در لجستیک چیز جدیدی نیست. تسمه‌های نقاله، اسکنرها و سایر نوآوری‌ها به اتوماسیون و سرعت بخشیدن به صنعت وسواس سرعت برای چندین دهه کمک کرده‌اند. اما سرعت سرمایه‌گذاری و تغییر – که توسط رونق تجارت الکترونیک در دوران همه‌گیری، بازار کار فشرده و زنجیره تامین شکننده ایجاد شده است – در سال‌های اخیر افزایش یافته است. کارشناسان می گویند رباتیک نحوه اداره و طراحی انبارها را تغییر خواهد داد.

تای بردی، فن‌شناس ارشد رباتیک آمازون می‌گوید: «این دوران طلایی است که ما وارد آن می‌شویم. غول تجارت الکترونیک که در سال 2012 با خرید شرکت رباتیک Kiva Systems به چرخش صنعت به سمت اتوماسیون کمک کرد، بیش از 500000 واحد رباتیک از جمله Proteus، اولین ربات متحرک کاملاً مستقل خود را مستقر کرده است.

سازمان های کارگری دیدگاه متفاوتی دارند. شهریار کائوسجی، مدیر اجرایی مرکز منابع کارگران انبار، یک گروه غیرانتفاعی در کالیفرنیا، گفت: فناوری می‌تواند مشاغل را ایمن‌تر و ایمن‌تر کند، اما صنعت بیش از حد بر استفاده از آن به عنوان یک معیار صرفه‌جویی در هزینه متمرکز است.

نیویورک تایمز

خطی از تسمه‌های نقاله که بخش بزرگی از سیستم مرتب‌سازی بسته‌های کوچک در تأسیسات فدرال اکسپرس در ممفیس را تشکیل می‌دهند.

او گفت: «این صنعت همیشه می‌خواسته هزینه‌های نیروی کار را کاهش دهد و کاهش نیروی انسانی چیزی است که صنعت برای دهه‌ها آن را راهی برای صرفه‌جویی در هزینه می‌داند.»

بر اساس نظرسنجی های انجام شده توسط موسسه حمل و نقل مواد، یک گروه تجاری صنعتی، پذیرش رباتیک در انبارها در پنج سال آینده 50 درصد یا بیشتر افزایش خواهد یافت. هدف، ارکستراسیون مکانیکی است که در آن تیمی از روبات‌ها با نرم‌افزارهای پیشرفته و هوش مصنوعی هدایت می‌شوند و می‌توانند جعبه‌ها و محصولات را در یک محیط بدون درز جابه‌جا کنند.

اریک نیوز، مدیر عامل Plus One Robotics، که با Yaskawa America همکاری کرده است تا بازوهای رباتیک را به یک مرکز مرتب سازی FedEx در ممفیس، تنسی بیاورند، گفت: “من نگران مالکانی هستم که این کار را انجام نمی دهند.” حتی امروزه، بسیاری از انبارها فقط قفسه، گاری و کلیپ بورد هستند. آنها فقط نمی توانند این روند را ادامه دهند.»

میلیاردها دلار توسط بازیگران بزرگ سرمایه گذاری می شود که مشتاق ماندن در لبه برش هستند. به عنوان مثال، Walmart اخیراً قراردادی را با Symbotic اعلام کرد تا سیستم کمربندها، جمع کننده ها و وسایل نقلیه خودران خود را به تمام 42 مرکز طبقه بندی اصلی خرده فروش برساند.

آمازون که سال گذشته 38 درصد از سرمایه گذاری رباتیک در این صنعت را به خود اختصاص داد، در آوریل یک صندوق نوآوری صنعتی یک میلیارد دلاری برای حمایت از شرکت های روباتیک مانند Agility اعلام کرد. و خواربارفروش کروگر پنج انبار از 20 انبار برنامه ریزی شده مجهز به سیستم خودکار Ocado را برای بسته بندی و ارسال مواد غذایی تازه افتتاح کرده است.

بذر افزایش رباتیک انبارها در طول رکود سال 2008 کاشته شد، زمانی که خودروسازان که به شدت به رباتیک وابسته هستند، رکود قابل توجه و طولانی مدتی را تجربه کردند. بسیاری از نوآوران فعلی پیشینه ای در صنعت خودرو دارند و لجستیک را برای نوآوری آماده می دانستند.

انبارها: ربات ها تغییر شکل انبارها را انجام نمی دهندنیویورک تایمز

دو بازوی رباتیک در انتظار نصب در مرکز ممفیس.

اما برخلاف تولید خط مونتاژ، انبارها به میزان قابل توجهی از انعطاف پذیری نیاز دارند. اخیراً سیستم هایی مانند چشم انداز و هوش مصنوعی به اندازه کافی ارزان و قدرتمند شده اند تا ده ها هزار محصول مختلف را که در یک انبار تجارت الکترونیکی جریان دارند مرتب کنند. این جهش تکنولوژیکی بخشی از استقبال بزرگتر رباتیک است: طبق گفته انجمن اتوماسیون پیشرفته، این صنعت شاهد جهش 28 درصدی در خرید از سال 2020 تا 2021 بوده است.

Rueben Scriven، تحلیلگر ارشد در Interact Analysis که اتوماسیون انبار را پوشش می دهد، گفت: اکنون این فناوری مقرون به صرفه تر شده و در صنعت فیلتر می شود، فراتر از بازیگران بزرگی مانند Walmart و Amazon. او تنها در سال جاری 25 درصد افزایش سرمایه گذاری در رباتیک و اتوماسیون را پیش بینی می کند.

شرکت های املاک و مستغلات نیز در حال سرمایه گذاری در استارت آپ های رباتیک هستند. به عنوان مثال، Prologis، یک غول صنعتی با شبکه انبارهای جهانی، ده ها میلیون دلار از طریق صندوق سرمایه گذاری Prologis خود به شرکت های روباتیک سرازیر کرده است.

زک استوارت راجرز، استاد دانشگاه ایالتی کلرادو با تمرکز بر لجستیک و انبارداری که طبقه متوسط ​​در حال ظهور کاربران رباتیک را در این صنعت می‌بیند، می‌گوید: «نتفلیکس تنها شرکتی است که می‌تواند پخش ویدیو را بفهمد، و ناگهان اینطور نشد. شرکت‌های دیگر شروع به پیشروی آمازون خواهند کرد.

تقاضا برای ربات های کالا به شخص توسط شرکت هایی مانند Fetch و Locus افزایش یافته است. این به اصطلاح کوبات‌ها، که می‌توانند شبیه سگ‌وی‌های حمل سطل زباله به نظر برسند، در میان کارگران در سراسر تأسیسات به جلو و عقب حرکت می‌کنند. با افزایش هزینه مواد خام مانند فولاد، این روبات‌ها ارزان‌تر و سریع‌تر از سیستم‌های نوار نقاله خودکار هستند. برخی از شرکت‌ها حتی مدل‌های تجاری «ربات‌ها به عنوان خدمات» را برای اجاره این ماشین‌ها به اپراتورهای انبار معرفی کرده‌اند.

انبارها: ربات ها تغییر شکل انبارها را انجام نمی دهندنیویورک تایمز

پس از نصب. بازوی رباتیک بسته ها را از سطل زباله برمی دارد و روی تسمه نقاله قرار می دهد تا اسکن و سپس مرتب شود.

بسیاری از تحلیلگران صنعت اضافه می کنند که افزایش علاقه به روبات ها ناشی از بازار کار فشرده است که به دلیل گردش مالی بالا و دستمزد رقابتی در سایر زمینه ها است. اتوماسیون یکی از اهرم‌هایی است که شرکت‌ها می‌توانند برای حل این مشکل بکشند.

اسکریون گفت ربات ها در کوتاه مدت جایگزین کارگران نخواهند شد، بلکه آنها را کارآمدتر و مولدتر می کنند. انسان‌ها روسای خدمه، فرماندهی و نگهداری تیم‌های روبات‌ها خواهند بود.

ویلیام اودانل، مدیر عامل Prologis Ventures گفت و ربات ها می توانند در استخدام کمک کنند.

او گفت: «این کار کیفیت تجربه را برای نیروی کار بهبود می‌بخشد، زیرا افراد به جای انجام یک کار دستی، یاد می‌گیرند که چگونه ربات را مدیریت کنند تا آن را راه‌اندازی کنند.» “این یک مسیر شغلی و یک مجموعه مهارت پیچیده تر ایجاد می کند.”

کاوسجی، مدافع کارگران گفت، اما کارگران لزوماً مزایای قابل توجهی در پیشرفت‌های روباتیک پیدا نکرده‌اند. سرمایه‌گذاری در فن‌آوری‌های جدید باید شامل مشارکت نیروی کار باشد تا اطمینان حاصل شود که تکامل مشاغل کارگران قدیمی را پشت سر نمی‌گذارد.

او گفت که کار با سرعت ماشین ها کارمندان را تحت فشار قرار می دهد. او گفت: «این اساساً مشکل تسمه نقاله است، مانند لوسی ریکاردو با شکلات‌های فیلم «من لوسی را دوست دارم». “اگر ماشین‌های شما سرعت کار را پیش می‌برند، باید به آنچه که ماشین تصمیم می‌گیرد سرعت کار شماست ادامه دهید.”

جیمز راک، مدیرعامل Seegrid، که ربات‌های متحرک مستقلی را ایجاد می‌کند که در طبقات انبار زیپ می‌شوند، گفت: سازندگان و اپراتورهای انبار در حال حاضر در مورد نحوه بهینه‌سازی فضاهای جدید برای نسل جدید روباتیک مشاوره می‌خواهند.

انبارها: ربات ها تغییر شکل انبارها را انجام نمی دهندنیویورک تایمز

پیش بینی می شود که استفاده از رباتیک و سایر اشکال اتوماسیون در انبارها در پنج سال آینده 50 درصد یا بیشتر در سراسر صنعت افزایش یابد.

او معتقد است که انبارهای “خاموش” – که توسط روبات‌ها در تمام ساعات شبانه روز بدون نیاز به تهویه مطبوع یا روشنایی تنظیم شده برای نیازهای انسان اداره می‌شوند – ظرف سه یا چهار سال آینده وارد بازار خواهند شد. او گفت که بسیاری از افراد در این صنعت مزایای آن را در افزایش کارایی و کاهش هزینه ها و حوادث کارگری دیده اند.

مشخص نیست که افزایش کارایی رباتیک چقدر بر تقاضای کلی برای فضای انبار تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، Symbotic ادعا می کند که می تواند به اندازه یک عملیات انبار سنتی در نیمی از فضا ارائه دهد. یک انسان و یک ربات تمایل دارند فضای مشابهی را در طبقه انبار اشغال کنند، اما تنها یکی از آنها به اتاق استراحت نیاز دارد.

چالش بزرگتر فضاهای قدیمی این صنعت است: طبق گزارشی از شرکت خدمات املاک نیومارک، یک سوم انبارها بیش از 50 سال قدمت دارند که 70 درصد آنها قبل از قرن بیست و یکم ساخته شده اند. مالکان معمولاً خودشان این سرمایه گذاری ها را انجام نمی دهند. مستاجران و خرده فروشان بزرگ تمایل به تامین مالی پیشرفت های رباتیک و اتوماسیون دارند.

انبارها برای نیازهای انرژی و ایستگاه‌های شارژ بسیار گسترده‌تر و همچنین شبکه‌های بی‌سیم و 5G پیچیده‌تر باید سیم‌کشی شوند تا ناوگان ماشین‌ها بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند. نیومارک دریافت که مصرف برق در بخش صنعتی ایالات متحده بیش از دو برابر سریع‌تر از هر بخش دیگر در بخش املاک و مستغلات در دهه‌های آینده رشد خواهد کرد.

استیو کروس، شریک منطقه‌ای در Transwestern، یک توسعه‌دهنده متمرکز بر انبارها، گفت: «ما عمدتاً در حال ساختن همان ساختمان هستیم. «یک ساختمان عمومی و وانیلی که می تواند وسیع ترین طیف ممکن از مستاجران را در خود جای دهد. اما اکنون آنها دو یا سه برابر قدرت انبارهای نسل های قبلی را استفاده می کنند.

(این مقاله در ابتدا در نیویورک تایمز منتشر شد)