امیدواران کاخ سفید GOP منتظرند ببینند دونالد ترامپ در ادامه چه کاری انجام می دهد

واشنگتن: هنگامی که یک حزب کاخ سفید را از دست می دهد ، محصول جدیدی از امیدهای ریاست جمهوری به طور معمول شروع به حرکت سریع می کند تا زمینه را برای فعالیت در مبارزات بعدی فراهم کند.

امسال نه.

معاشقه های آشکار و آشکار رئیس جمهور دونالد ترامپ با نامزدی مجدد در سال 2024 ، زمینه بالقوه گسترده نامزدهای جمهوری خواه را مسدود می کند. امیدهای GOP کاخ سفید اساساً از ترس خشم ترامپ و به خطر انداختن پایگاه بزرگ و وفادار وی ، به تماشای اقدامات بعدی ترامپ به جای خواستگاری از جمع آوری کمک های مالی ، ایجاد شبکه ها و بازدید از ایالت های رای گیری زودهنگام – مراحل معمول برنامه ریزی مبارزات انتخاباتی – موقت است.

و این فقط روشی است که رئیس جمهور از آن خوشش می آید ، اطمینان از اینکه در کانون توجهات باقی می ماند و پوشش نقدی و رسانه ای مورد نظر خود را ایجاد می کند. اما استراتژیست ها می گویند ترامپ اساساً حزب را با الگوی برگزاری ترک می کند ، زیرا نامزدهای احتمالی قادر به آماده سازی نیستند زیرا آنها سعی می کنند از عبور از یک رئیس جمهور مشهور و بی عفو که دارای توهین بی نظیر توییتر است و تحمل کمی نسبت به بی وفایی قابل درک است ، جلوگیری کنند.

الکس کانانت ، یکی از اعضای جمهوری خواه که به عنوان مدیر ارتباطات در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016 سناتور فلوریدا ، مارکو روبیو خدمت می کرد ، گفت: “ترامپ شروع مبارزات انتخاباتی 2024 را به طرز قابل توجهی به تأخیر می اندازد.” در یک چرخه مبارزات عادی ، کانانت گفت ، “شما در این ماه نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری را در آیووا و نیوهمشایر خواهید دید.” امسال ، “این اتفاق نخواهد افتاد زیرا هیچ کس نمی خواهد ترامپ را به چالش بکشد.”

گروور کلیولند آخرین رئیس جمهور بود و تاکنون تنها رئیس جمهور بود که پس از شکست برای انتخاب مجدد ، کاخ سفید را برنده شد و این بیش از یک قرن پیش بود. ترامپ به طور فزاینده ای در مورد تمایل خود برای پیروی از این مسیر ابراز صدا کرده است.

وی در یک گردهمایی عصر شنبه در جورجیا گفت: “من نمی خواهم تا سال 2024 صبر کنم. من می خواهم سه هفته به عقب برگردم.” این به دنبال اظهارنظرها در طی یک مهمانی کریسمس در کاخ سفید در هفته گذشته بود که ترامپ گفت ، “ما تلاش می کنیم چهار سال دیگر انجام دهیم. در غیر این صورت ، چهار سال دیگر شما را می بینم. ”

چنین اقداماتی به ویژه برای مقامات دولت فعلی و سابق که در میان مدعیان احتمالی مورد توجه قرار دارند ، از جمله مایک پنس معاون رئیس جمهور ، مایک پمپئو وزیر امور خارجه و نیکی هیلی ، سفیر سابق ترامپ در سازمان ملل مشکل آفرین است.

اما آنها همچنین بر لیست طولانی دیگر جمهوری خواهان تأثیر می گذارند که برای گرفتن نامزدی GOP نیاز به بخشهای زیادی از پایگاه ترامپ دارند. این شامل سن تد کروز از تگزاس ، تام کاتن از آرکانزاس و ریک اسکات از فلوریدا است. سناتور جاش هاولی از میسوری ، که به عنوان یک کاندیدای بالقوه نیز شناخته می شود ، قبلاً گفته است که اگر بار دیگر نامزد ترامپ شود ، از وی حمایت خواهد کرد.

“واقعیت این است که همه آنها باید آن را همراهی کنند زیرا آنها می دانند که آیا این در دو سال است یا شش سال ، هر زمان که دوباره به نامزد شدن نگاه می کنند ، مطلقا بدترین چیزی است که شما می توانید در میان رای دهندگان اصلی در برابر دونالد ترامپ باشید ،” برندان باک ، استراتژیست جمهوری خواه که برای دو سخنران آخر مجلس نمایندگان مجلس کار می کرد.

وی گفت: “همه منافع آنها این است که ترامپ بازنده باشد” ، و با این حال ، “اکثر آنها خودشان را لگدمال می کنند” ، و سعی در انکار این موضوع دارند.

یکی از افرادی که می تواند از مانور ترامپ بهره مند شود ، فرماندار مریلند ، لری هوگان ، جمهوریخواه است که در زمان شیوع ویروس کرونا به عنوان یکی از شدیدترین منتقدان ترامپ ظاهر شده است. طرفداران وی معتقدند که اگر ترامپ نامزد شود ، هوگان برخلاف خط شلوغ مدافعان ترامپ ، از یک خط تقریباً باز استفاده خواهد کرد.

هوگان در مصاحبه اخیر خود گفت: “10 یا 15 نفر می خواهند دونالد ترامپ بعدی باشند و تعداد بسیار کمی از افرادی که می خواهند در جهتی متفاوت از ترامپ حرکت کنند.” فرماندار که از ترامپ خواسته است به خاطر حزب به جو بایدن دموکرات تسلیم شود ، با یک تور کتاب و حضور مکرر در تلویزیون مشخصات خود را تقویت می کند.

هوگان فکر نمی کند ترامپ سرانجام ماشه را با یک فرار دیگر بکشاند. در حالی که وی به محبوبیت ترامپ در پایگاه جمهوری خواهان اعتراف کرد ، او استدلال کرد که نتایج انتخابات امسال نشان داد که آمریکایی ها کمتر به دنبال ترامپ دیگر هستند و بیشتر به دنبال “افراد محافظه کار عواملی هستند که مایل به کار در آن طرف راه هستند”.

هوگان در مورد نتایج انتخابات 3 نوامبر گفت: “می دانید ، ما برای جمهوری خواهان غیر از رئیس جمهور شب خوبی داشتیم.” “این رد همه جمهوریخواهان یا پذیرش عمده سیاستهای چپ افراطی نبود.”

برخی از جمهوری خواهان معتقدند که یخ زدگی رئیس جمهور امری خوب است ، و درگیری داخلی در میان بسیاری از مدعیانی که انتظار می رفت نامزد شوند را متوقف کرده است.

برخی دیگر نگرانند که ترامپ مانع از انجام یک حساب پس از انتخاب جمهوری خواهان در مورد آینده حزبی می شود که معمولاً با شکست همراه است. این به طور معمول شامل بررسی این موضوع است که چرا حزب از دست داده است و اینکه برای جلب رای دهندگان باید چه اقدامی متفاوت انجام دهد.

این امر با امتناع ترامپ از پذیرش نتایج انتخابات و ادعاهای بی اساس وی درباره کلاهبرداری گسترده رای دهندگان که واقعیت پیروزی قاطعانه بایدن را تاریک کرده ، تشدید شده است.

“علی رغم از دست دادن تاریخی ، هیچ گونه درون نگری در حزب وجود نداشته است. باک گفت ، و برعکس ، رهبران منتظر انتظار دو برابر می شوند “” در مورد درخواست سیاست ترامپ برای پایه “.

این تردید وجود دارد که ترامپ ، که قبل از سال 2016 بارها و بارها مجبور به دویدن بود ، با یک کارزار انتخاباتی دیگر پیش خواهد رفت. اما چشم پوشی او از چشم انداز به او کمک می کند تا در کانون توجهات قرار گیرد و پولی را که می تواند برای سفر و جلب لطف اضافی استفاده کند جمع آوری می کند.

وی از زمان شکست روز انتخابات خود بیش از 200 میلیون دلار جمع آوری کرده است ، که مبلغی از این پول به کمیته سیاسی جدیدش رسیده است ، به لطف جریان بی پایان درخواست های درخواست کمک برای “صندوق دفاع از انتخابات”.

Dan Eberhart ، اهدا کننده GOP ، گفت: “دستور کار او استفاده از این بازشماری ها و پرونده های قضایی برای جمع آوری پول ، داشتن پول برای مسدود کردن زمینه در سال 2024 و جایگزینی موثر و پخش پول در سال 2022 است.”

در حال حاضر ، چشم انداز 2024 عمدتا سر آنها را پایین نگه داشته و توجه خود را به جورجیا معطوف می کند ، جایی که یک جفت انتخابات دور دوم ماه آینده مشخص خواهد کرد که کدام حزب سنا را کنترل می کند. پس از دیدار روبیو ، پنبه ، اسکات و سناتور تیم کارتیای جنوبی ، پنس جمعه و ترامپ روز شنبه در ایالت بودند. هیلی و دیگران نیز در حال جمع آوری پول بوده اند.

پس از آن ، تمرکز احتمالاً به سال 2022 معطوف خواهد شد زیرا نامزدهای بالقوه سعی می کنند با کمک به نامزدها در رقابت های مجلس نمایندگان ، سنا و ایالت ها ، مشخصات خود را افزایش دهند.

اما عدم شوخی آشکار تا به امروز منتقدان ترامپ را مبهوت کرده است.

جنیفر هورن ، رئیس سابق حزب جمهوری خواه نیوهمشایر ، گفت: “این زمانی است که مردم باید به حلقه خود بپردازند ، علیه او بجنگند و این استدلال را مطرح کنند که زمان آن فرا رسیده است که حزب از او دور شود.” “اگر آنها در این مرحله از بازی پس از دیدن راه از دست دادن دونالد ترامپ ، از دست و پا زدن آنها ترسیده اند ، پس آنها حتی نباید به فکر دویدن باشند.”

و مایکل استیل ، استراتژیست جمهوری خواه ، تعجب کرد که این یخ زدگی چه مدت ممکن است دوام بیاورد.

“فرض واضح این است که نامزدی احتمالی او رقابت را مسدود می کند ، او مانند یک غول بزرگ بر میدان تسلط دارد و به نوعی هرگونه تلاش ریاست جمهوری دیگر را از بین می برد. وی همچنین با توجه به چالش های مالی ، چالش های بالقوه حقوقی و شیوه ناشایستی که وی پس از انتخابات انجام داده است ، وجود دارد ، جایی که او در آینده ای نه چندان دور شخصیتی کاملاً کمرنگ است ، ” به عنوان مثال یک ستاره یک بار جمهوری خواه که خیلی سریعتر از آنچه انتظار می رفت به یک شخصیت حاشیه ای تبدیل شد.