امپراتوری خرده فروشی میلیاردر فیلیپ گرین در انگلستان

لندن: به نظر می رسد امپراتوری خرده فروشی سرمایه دار بزرگ فیلیپ گرین ، که صاحب زنجیره های مشهور مد انگلیس مانند Topshop است ، به دنبال شوک اقتصادی بیماری همه گیر ویروس کرونا در آستانه سقوط است.

در آستانه دوره حساس تجارت کریسمس ، یک ضربه ویرانگر دیگر به صنعت خرده فروشی انگلیس وارد کرد ، گروه آرکادیا روز جمعه گفت که در حال کار بر روی “گزینه های احتمالی برای تأمین آینده مارک های گروه” است.

مانند دیگر نام های خیابان های بزرگ ، مارک های Arcadia – که حدود 15000 نفر مشغول به کار هستند و شامل برتون ، میس سلفریج و دوروتی پرکینز هستند – در طی همه گیری و محدودیت های مربوط به آن در سراسر انگلیس ، از جمله دو قفل ملی در انگلیس ، رنج برده اند.

رقابت از طریق رقبای کم هزینه مانند Primark و همچنین اخلالگران آنلاین مانند ASOS و Boohoo افزایش یافته است. منتقدان همچنین گفته اند که گرین ، که در چند سال گذشته درگیر یک سری جنجال ها شده است ، سرمایه گذاری کافی در کسب و کارها را برای شکل دادن به آنها برای مقابله با رقابت جدید در خرده فروشی انجام نداده است.

در بیانیه ای ، این گروه تلاش کرد تا ویروس را مقصر مشکلات خود معرفی کند. این گزارش گفت: “تعطیلی اجباری فروشگاه های ما برای دوره های طولانی در نتیجه بیماری همه گیر COVID-19 تأثیر مهمی در تجارت در مشاغل ما داشته است.”

با این حال ، آن تأکید کرد که مارک های آن “به تجارت خود ادامه می دهند” و به محض اینکه محدودیت های ویروس کرونا در هفته آینده برداشته شود ، فروشگاه های آن در انگلیس دوباره باز خواهند شد.

انگلیس در یک قفل چهار هفته ای است که مجبور به بسته شدن تمام مغازه هایی می شود که کالاهایی را غیر ضروری می دانند. قفل در 2 دسامبر منقضی می شود و مغازه ها مجاز به بازگشایی هستند. کشورهای دیگر انگلستان – اسکاتلند ، ولز و ایرلند شمالی – رویکردهای کمی متفاوتی را در پیش گرفته اند ، اما همه در مراحل مختلف محدودیت هایی را ایجاد کرده اند که مغازه های غیر ضروری را بسته است.

گفته می شود که آرکادیا در تلاش برای تأمین وام 30 میلیون پوندی (40 میلیارد دلاری) برای کمک به تأمین منابع مالی خود در حال مذاکره اضطراری با وام دهندگان بوده است.

اگر در اوایل هفته آینده به اصطلاح به مدیریت اداره شود ، احتمالاً درگیری بین طلبکاران برای کنترل دارایی های شرکت وجود دارد.

این جدیدترین خرده فروشی است که با تعطیلی فروشگاه ها در برابر ویروس کرونا ، مورد چالش قرار گرفته است ، رقبایی از جمله Debenhams ، Edinburgh Woolen Mill Group و Oasis Warehouse در انگلیس از زمان ابتلا به بیماری همه گیر در ماه مارس به ورشکستگی تبدیل شده اند.