اعلام گزارش جدید فهرست ویدیوی کنسول جستجو | وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل | توسعه دهندگان گوگل

اعلام گزارش جدید فهرست ویدیوی کنسول جستجو |  وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل |  توسعه دهندگان گوگل

دوشنبه 11 جولای 2022

ایجاد و مصرف ویدیو در وب همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و جستجوی Google ویدیوهای میلیون‌ها سایت مختلف را فهرست‌بندی می‌کند، بنابراین افراد می‌توانند به راحتی این محتوا را کشف و تماشا کنند. کنسول جستجو برای کمک به درک عملکرد ویدیوهای خود در Google و شناسایی زمینه‌های بهبود احتمالی، گزارش جدیدی به نام فهرست‌سازی ویدیو را راه‌اندازی می‌کند. ما این تغییر را به تدریج طی چند ماه آینده ارائه خواهیم کرد، بنابراین ممکن است در حال حاضر هیچ تغییری را مشاهده نکنید.

گزارش نمایه سازی ویدیویی

اگر گوگل ویدیوها را در سایت شما شناسایی کند، گزارش نمایه سازی ویدیو در نوار ناوبری سمت چپ در بخش پوشش ظاهر می شود. اگر گوگل ویدیویی را در وب سایت شما شناسایی نکرده باشد، گزارش را نخواهید دید.

این گزارش وضعیت نمایه سازی ویدیو در سایت شما را نشان می دهد. به شما کمک می کند به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • گوگل یک ویدیو را در چند صفحه شناسایی کرده است؟
  • کدام ویدیوها با موفقیت ایندکس شدند؟
  • چه مسائلی مانع از ایندکس شدن ویدیوها می شود؟

علاوه بر این، اگر مشکل موجود را برطرف کنید، می‌توانید از گزارش برای تأیید اعتبار استفاده کنید و نحوه به‌روزرسانی صفحات ویدیوی ثابت‌شده‌تان در فهرست Google را پیگیری کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که این گزارش با گزارش نتایج Video Rich متفاوت است. گزارشی که در پست امروز مورد بحث قرار گرفت در مورد نمایه سازی ویدیو، صرف نظر از هر گونه داده ساختاریافته ویدیویی است، و بنابراین اعتبار موارد داده های ساخت یافته ویدیو را نشان نمی دهد. گزارش نتایج Video Rich بدون تغییر است و همچنان نشان می‌دهد که کدام اقلام داده ساختار یافته ویدیو در سایت شما معتبر یا نامعتبر هستند.

بررسی یک صفحه ویدیویی خاص

علاوه بر گزارش جدید، ابزار بازرسی URL را نیز بهبود بخشیم تا به شما امکان می‌دهد وضعیت نمایه‌سازی ویدیوی یک صفحه خاص را بررسی کنید. هنگام بررسی یک صفحه، اگر گوگل ویدیویی را در آن تشخیص دهد، موارد زیر را در نتایج مشاهده خواهید کرد:

  • جزئیاتی مانند URL ویدیو و نشانی اینترنتی تصویر کوچک.
  • وضعیت صفحه نشان می دهد که آیا ویدیو ایندکس شده است یا نه.
  • فهرست مشکلاتی که مانع از ایندکس شدن ویدیو می شود.

این مورد برای بازرسی زنده، که وضعیت نمایه سازی ویدیو را نشان نمی دهد، اعمال نمی شود و فقط نشان می دهد که آیا ویدیویی در صفحه مورد بازرسی شناسایی شده است یا خیر.

بخش جدید نمایه سازی صفحه ویدیو در ابزار بازرسی URL

امیدواریم ابزارهای جدید درک عملکرد ویدیوهای شما در جستجو و شناسایی و رفع مشکلات را آسان‌تر کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین شیوه های نمایه سازی ویدیو، راهنمای بهترین شیوه های ویدیو را بررسی کنید.

اگر سؤال یا ابهامی دارید، لطفاً از طریق انجمن مرکزی جستجوی Google یا در اینجا با ما تماس بگیرید توییتر.