اعتراضات کشاورزان: پلیس دهلی امنیت مرزها را افزایش می دهد زیرا کشاورزان تهدید می کنند که نقاط ورودی را مسدود می کنند

دهلی نو: یک روز پس از تهدید کشاورزان برای جلوگیری از ورود به پایتخت ملی ، پلیس دهلی روز دوشنبه استقرار امنیت را در تمام نقاط مرزی متصل کننده شهر با کشورهای همسایه هاریانا و اوتار پرادش افزایش داد. کشاورزان معترض به قوانین جدید اصلاحات کشاورزی ، با رد پیشنهاد مرکز برای گفتگو پس از انتقال به زمین بوراری ، در مرزهای تیکری ، سینگو و قاضی پور اقامت خواهند داشت.

یک افسر ارشد پلیس گفت: “پلیس دهلی در پی اعتراض کشاورزان حضور خود را در نقاط مختلف مرزی تقویت کرده است. همه نیروهای داخلی و خارجی حداکثر بسیج شده اند.”

کمیسر پلیس دهلی SN Shrivastava از مرز سینگو بازدید کرد تا اقدامات امنیتی را بررسی کند.

“به آنها (کشاورزان) پیشنهادی داده شده است و در بوراری به جای جاده در چین بهتر است. در جاده ، مواردی برای رفت و آمد وجود دارد. در اینجا ، هیچ توالت و آب وجود ندارد ، در حالی که ترتیب در بوراری بهتر است. پلیس تمهیدات خوبی اندیشیده و ما برای هر شرایطی آماده هستیم. ”

روز دوشنبه ، نماینده کشاورزان معترض در سخنرانی در یک کنفرانس مطبوعاتی در مرز سینگو گفت که آنها می خواهند نخست وزیر نارندرا مودی به “مان کی بات” آنها گوش دهد.

وی گفت: “خواسته های ما قابل بحث نیستند” و ادعا كرد كه اگر حزب حاكم به نگرانی های آنها توجه نكند ، “مجبور به پرداخت هزینه سنگینی” خواهید شد.

وی افزود: “ما برای انجام نبردی سرنوشت ساز به اینجا آمده ایم.”

از طرف دیگر ، بخش کوچکی از کشاورزان تحریک کننده در مرز تیکری به زمین بوراری در شمال دهلی نقل مکان کردند ، مکانی که مرکز برای تظاهرات مسالمت آمیز به آنها اختصاص داده بود.

یکی دیگر از افسران ارشد پلیس از ولسوالی بیرونی پلیس دهلی ، که بر تنظیمات امنیتی در مرز تکری نظارت می کند ، گفت که اوضاع در مرز آرام است و معترضان هنوز وارد پایتخت ملی نشده اند.

به عنوان یک اقدام پیشگیرانه ، استقرار امنیت شدید با موانع چند لایه وجود دارد.

“اوضاع مسالمت آمیز است ، اما معترضین از ادامه دادن به زمین بوراری خودداری کرده اند. موانع چند لایه در مرز برقرار هستند.

افسر گفت: “اما کشاورزان هنوز در مرز هستند و به دهلی وارد نشده اند. آنها گفتند که در مورد اقدامات بعدی خود در تاریخ 3 دسامبر تصمیم خواهند گرفت زیرا هیاتی از کشاورزان برای بحث دعوت شده است.”

موانع سیمان کاری شده و موانع چند لایه نیز در مرز قاضی پور در نزدیکی دروازه UP که بسیاری از کشاورزان از روز شنبه در آن اعتراض کرده اند ، برپا شده است.

یک افسر ارشد پلیس از منطقه شرقی گفت: “معترضان نمی خواهند به زمین بوراری بروند و می خواهند اعتراض خود را در جانتار مانتار انجام دهند. در غیر این صورت ، آنها از اینجا حرکت نخواهند کرد و به اعتراض در دروازه UP ادامه خواهند داد.”

استقرار امنیت همچنین با توجه به فراخوان راهپیمایی ‘دهلی چالو’ از سوی گروه های مختلف کشاورز ، در مرز دهلی-گورگاون افزایش یافته است.

به عنوان یک اقدام پیشگیرانه ، پلیس دهلی همچنین کنترل وسایل نقلیه در نقاط مرزی را تشدید کرده و منجر به ایجاد خرنوب ترافیکی سنگین شده است.

اینگیت پراتاپ سینگ ، معاون کمیساری پلیس (جنوب غربی) گفت: “ما هیچ ورودی از کشاورزانی که به اینجا می آیند دریافت نکرده ایم ، اما به عنوان یک اقدام پیشگیرانه ، نیروهای خود را مستقر کرده ایم.”

آمیت شاه وزیر امور داخلی اتحادیه از کشاورزان درخواست کرده است که به زمین بوراری بروند و گفت که مرکز آماده است به محض انتقال به مکان تعیین شده با آنها گفتگو کند.

جلسه ای متشکل از بیش از 30 گروه کشاورز در روز یکشنبه پیشنهاد شاه برای گفتگو قبل از تاریخ مقرر 3 دسامبر را رد کرد و خواستار گفتگوی بی قید و شرط شد.