اطمینان از طریق Blockchain: موارد استفاده برای هند

توسط KS Viswanathan

اطلاعات به سادگی بیش از حد است و غالباً مجبوریم بیشترین بار آن را تحمل کنیم ، اگر نه بهمن. اگرچه نمی خواهیم جعبه پاندورا را باز کنیم که آیا حتی همه آن مورد نیاز است اما یک چیز قطعی است – صحت و اعتماد هر دو (منبع) سازه های غیرقابل بحث هستند.

آیا تصور دنیای ما بدون واسطه دشوار است؟ خوب ، در حال حاضر و فقط به منظور ایجاد اطلاعات و سایر دارایی های قابل اعتماد برای تسهیل معاملات ، آنها رشد می کنند. آیا این عجیب نیست که با کاهش موانع تبادل اطلاعات ، ما به دلیل عدم اعتماد همچنان راه خود را حفظ کنیم؟

ابتدایی ترین و ساده ترین تعریف از فناوری Blockchain در اینجا ظاهر می شود. این یک فناوری دفتر توزیع شده است که اطلاعات را در چندین سیستم به صورت امن ذخیره می کند تا معاملات نظیر به نظیر مبتنی بر یک منبع معتبر را فعال کند. ممکن است در حال حاضر کشیده به نظر برسد اما هنگامی که بلاکچین مانند روشی که تصور می شود از بین رفت ، روزی نفوذ واسطه ها تا حد افزونگی کاهش می یابد.

در حقیقت ، جاده به آسانی آنگونه که گیک های فنی می خواستند نیست. اخطارهای سیاست بدیهی است که در حال حاضر مسائل را کمی متفاوت می بینند. به عنوان مثال ، RBI رویکرد احتیاط آمیز را از دسامبر 2013 حفظ کرده است و با ممنوعیت اخیر (بخشنامه آوریل 18) “ارز مجازی” آنها وضعیت موجود را حفظ کرده اند. برای گسترش فناوری بلاکچین به خودی خود ، به سختی یک ضربه فلج کننده است اما اگر پذیرندگان قادر به تشخیص فناوری مذکور از ارز رمزنگاری شده نباشند ، ممکن است باشد. از اهمیت بسزایی برخوردار است که ما این پیام را می رسانیم ، این است که علی رغم ممنوعیت – امیدواریم که این یک موقتی باشد – هنوز می توان از فناوری بلاکچین برای ایجاد تغییراتی مخرب استفاده کرد که حتی از ورود دوم اینترنت نیز کمتر نیست. مطمئناً ، فناوری اساسی که بیت کوین را اخراج می کند Blockchain است اما باید بدانیم که بوم بزرگتر از برنامه های ارز رمزپایه است.

ویژگی اساسی بلاکچین ، که آن را بسیار قدرتمند می کند ، تغییرناپذیری است. اگر کسی بتواند یک دفتر ثبت جهانی در ابر را تصور کند که توسط کسانی که حق دسترسی دارند مشترک است. هر ورودی در دفتر به شکل یک بلوک اضافی اضافه می شود که باید توسط همه شرکت کنندگان تأیید شود. به همین دلیل برای نفوذ هکرها برای دستیابی به اتفاق نظر از همه شرکت کنندگان ، اگر کاملاً غیرممکن باشد ، نفوذ در این زنجیره بسیار دشوار است.

برنامه های Blockchain – سناریوی هند (موارد انتخابی)

افتتاح حساب بانکی آسان است اما ارائه جزئیات KYC (گاهی اوقات چندین برابر) می تواند سخت باشد. هرچند عبور از آن وجود ندارد ، بدون آن هیچ چیزی حرکت نخواهد کرد. بانک ها و م institutionsسسات مالی بلاک چین های دارای مجوز خصوصی را ترجیح می دهند که به طور خاص یک هویت حق ویرایش اطلاعات را دارد. از این رو ، خطوط مختلف کسب و کار (LoBs) می توانند جزئیات KYC را به روشی ایمن به اشتراک بگذارند و نیازی نیست که به طور مکرر از مشتری جزئیات یکسانی بخواهند. KYC که توسط یک بانک انجام می شود ، در صورتی که بخشی از یک شبکه بلاک چین مشترک باشد ، می تواند توسط بانک دیگری یا شعبه دیگری از همان بانک استفاده شود. زمان و مدارکی را که می توان صرفه جویی کرد تصور کنید!

دو سوم پرونده های دادگاه مدنی در انتظار رسیدگی به سوابق زمینی مورد مناقشه است. هیچ مزیتی وجود ندارد که فقط مداخلات فناوری بتوانند چنین س suchال ترسناکی را برطرف کنند. اما ، آیا این بلاکچین خواهد بود؟ اطلاعات مربوط به سوابق زمینی ، در سیلوها و بدون قالب یکنواخت وجود دارد که بازیابی و اشتراک آن را بسیار وقت گیر می کند. سوابق زمین حبس لزوم این را دارد که مهمتر از همه ، در مورد مالکیت اتفاق نظر مشترک وجود داشته باشد.

اختلاف در مورد عناوین اصلی درهم ریختگی است و مطمئناً بلاکچین نمی تواند در سراسر کشور جواب دهد. واقع گرایانه تر است که آن را در مناطقی که کمترین مسائل وجود دارد معرفی کنیم – به عنوان مثال زمین های دولتی و سپس پروتکل های اعتماد ایجاد کنیم. دولت مرکزی یک دولت ایجاد کرده است. سیستم اطلاعات زمین که می تواند برای اطمینان از جزئیات زمین که مورد مناقشه است از اهرم استفاده کند. بدیهی است که دامنه در حال حاضر محدود است اما ارزش آن را دارد که شروع کنید. موفقیت اولیه ، به محض مشاهده ارزش سهامداران ، حتی در زمین های خصوصی خصوصی نیز به فرصت هایی به اندازه ماموت منجر خواهد شد.

بیایید به برنامه های Agritech نگاهی بیندازیم. زنجیره تأمین غذا یکی از ویژگیهای عدم تقارن اطلاعات است. این شبکه پیچیده شامل کشاورزان ، کارگزاران ، توزیع کنندگان ، پردازنده ها ، خرده فروشان ، تنظیم کنندگان و مصرف کنندگان است. به اشتراک گذاری بهتر داده ها منجر به دریافت حق الزحمه ذینفعان (به ویژه کشاورزان فقیر با زمین های کوچک) و مصرف کنندگان بر کیفیت غذا می شود. ردیابی در حال حاضر بحث برانگیز است و باید به آن توجه شود.

آینده صدا می زند

بسیاری از صنایع می توانند در آنجا بلاکچین معرفی شوند – تولید ، مراقبت های بهداشتی ، خرده فروشی ، مخابرات و غیره. مزایای باورنکردنی تغییر ناپذیری در واقع برای هیچ کس از بین نمی رود. گرچه از نظر تئوری عالی به نظر می رسد اما برای همه اهداف عملی ، هنوز موفق نشده است. بدیهی است که این فناوری پیچیده است و تعداد کمی از افراد مهارت لازم را کسب کرده اند – حتی اگر مجبور به افزایش باشد ، حتی بارزتر است. این از طریق هوای کم نمی تواند رخ دهد – به سرمایه گذاری قابل توجهی در زیرساخت های ابر نیاز دارد. علاوه بر این ، کارشناسان هنوز در تلاشند تا بدانند که سیستم های قدیمی برای ادغام چگونه ساخته می شوند.

در حال حاضر ، ما به چند پیروزی سریع به ویژه از طرف دولت و سیاست گذاران برای ایجاد محیطی که موجب پیشرفت نوآوری در این زمینه خاص شود ، نیاز داریم. همچنین ، می توان درجه ای از بی قراری را در متخصصان بلاکچین احساس کرد. در صورتي كه اوضاع سريعاً تغيير نكند ، مي توان انتظار خروج از استعدادهاي سطح بالا را به سواحلي كه براي پذيرش فناوري بلاكچين بازتر هستند ، داد.

(KS Viswanathan معاون رئیس جمهور است (ابتکارات صنعت) ، NASSCOM)