از کنترل وضعیت ، بلافاصله با کشاورزان گفتگو کنید: عماریندر سینگ به مرکز

چانديگره: در ميان رويارويی کشاورزان و پليس با اعتراض ‘دهلی چالو’ در مورد قوانين مربوط به مزرعه ، روز جمعه نخست وزیر پنجاب ، عمارندر سینگ ، گفت که صدای کشاورزان را نمی توان “خفه” کرد و از مرکز تحت رهبری BJP خواست که بلافاصله با دهقانان برای خنثی کردن وضعیت

سینگ در پاسخ به این س whyال که چرا مرکز “اکنون از کنترل خارج می شود” منتظر 3 دسامبر برای گفتگو با کشاورزان بود.

“صدای کشاورزان را نمی توان به طور نامحدود خفه کرد. مرکز باید بلافاصله گفتگوها را با رهبران اتحادیه کیسان آغاز کند تا از اوضاع متشنج در مرزهای دهلی جلوگیری کند. چرا تا 3 دسامبر صبر می کنیم که اکنون شرایط از کنترل خارج شده است؟” سینگ در توییتی گفت.

پلیس دهلی روز جمعه با استفاده از گلوله های اشک آور و توپ های آب از ورود کشاورزان به پایتخت ملی در چارچوب راهپیمایی “دهلی چالو” خود در اعتراض به قوانین جدید مزرعه مرکز جلوگیری کرد.

علی رغم استقرار شدید امنیتی ، صبح جمعه جمعه پس از شکستن حصارهای پلیس در هاریانا ، گروه های کشاورزان از پنجاب موفق شدند خود را به نزدیک دو نقطه مرزی دهلی برسانند.

سینگ در ادامه از مرکز خواست که دولتمردی نشان دهد و تقاضای کشاورزان برای حداقل قیمت حمایتی مطمئن را بپذیرد.

“دولت مرکزی باید دولتمردی را نشان دهد و تقاضای کشاورزان برای MSP مطمئن ، که حق اساسی هر کشاورز است را بپذیرد. اگر آنها بتوانند اطمینان شفاهی بدهند ، من نمی توانم درک کنم که چرا آنها نمی توانند این کار را به عنوان یک تعهد قانونی برای دولت جمهوری اسلامی بدانند ، “وزیر پنجاب گفت.

سینگ همچنین افرادی را که ادعا می کردند کنگره به کشاورزان تحریک می کند ، “نابینا” خواند و گفت که کشاورزان برای “زندگی و امرار معاش” می جنگند.

وی گفت: “کسانی که ادعا می کنند اینINCIndia است که کشاورزان را تحریک می کند نابینای کشاورزان هستند که سعی می کنند از سراسر کشور وارد دهلی شوند. این جنگ برای زندگی و معیشت آنها است و آنها نیازی به حمایت و تحریک ندارند” ، در توییت دیگری.

کشاورزان به سه قانون مزرعه در مرکز اعتراض کرده اند. آنها ابراز نگرانی کرده اند که این قوانین جدید راهی برای از بین بردن سیستم حداقل قیمت حمایت فراهم می کند و آنها را در رحمت شرکت های بزرگ قرار می دهد.

آنها خواهان لغو این قوانین جدید شده اند.

این مرکز چندین ارگان مزرعه پنجاب را برای گفتگوهای دیگر در دهلی در 3 دسامبر دعوت کرده است.